חנות אינטרנט

"ואז נולד בני הבכור, ואתו גם העסק"

תכירו את נריה שפירא, שהקימה חנות אונליין למוצרי קוסמטיקה ירוקים כדי לעזור ללקוחותיה לגבש סגנון חיים אקולוגי יותר. החנות האינטרנטית שלי: כתבה ראשונה בסדרה

יום חמישי, 2 בפברואר 2017

נריה שפירא מספרת שהכל התחיל עם ההריון הראשון. תחושת האחריות שהגיעה עם התינוק החדש, ירדן, הובילה אותה לסגנון חיים אקולוגי יותר, כזה שיאפשר לה לגדל את הילד באופן טבעי ובריא – ובעיקר נטול כימיקלים.

"את הדבר הראשון שלמדתי מתמצת יפה ד"ר גיל יוסף בהקדמתו לספר 'רוקחות טבעית' מאת אסתר לחמן", מספרת שפירא, תושבת רחובות. "כך הוא כותב: 'לא רבים יודעים זאת, אבל העור שלנו הוא איבר ספיגה, בדיוק כמו מערכת העיכול שלנו. כשם שכל נוזל שאנחנו שותים נספג אל מחזור הדם, כך גם כל חומר שבא במגע עם עורנו'. גיליתי שמוצרי הקוסמטיקה הרגילים בהם אני משתמשת, אפילו הכי בסיסיים, מלאים בכימיקליים ובחומרים סינטטיים שחלקם מוגדרים על ידי ארגונים בינלאומיים כרעילים".


מכאן הגעת לרעיון להקים חנות בעצמך?

"כן. גיליתי שיש בארץ מספר אנשים שמייצרים קוסמטיקה טבעית בעצמם, והתחלתי להתנסות. האמת? נדהמתי. מהר מאוד האף שלי נגמל מכל הריחות הסינטטיים והפך לעדין ומעודן יותר. גיליתי את הניחוחות הטבעיים של הטבע בצורת השמנים האתריים, ושהמוצרים הטבעיים טובים יותר עבורי לטווח הקצר – וגם הארוך. מפה לשם נולד בני הבכור, ואתו גם העסק: "פשוט ירוקה". שמתי לי למטרה להנגיש את המידע הזה לעולם. קוסמטיקה טבעית יכולה להיות קשה להשגה לעיתים, והרבה פעמים המוצרים שאנחנו מוצאים בחנויות הטבע הם מוצרים יקרים במסווה של יוקרתיים. היום ברור לי שקוסמטיקה טבעית יכולה להיות איכותית ללא פשרות, זמינה – וגם נגישה מבחינת תמחור".

חנות אינטרנט

למה חנות באינטרנט? למה לא לפתוח פשוט חנות פיזית?

"כי רציתי להנגיש את המוצרים גם למי שלא יתגורר ליד חנות ספציפית במיקום ספציפי. חנות אינטרנטית מאפשרת לכל אחד מכל מקום לרכוש את המוצרים במחיר נוח ובלחיצת כפתור".


באיזה אמצעי פרסום את משתמשת?

"בעיקר באמצעות עמוד הפייסבוק של החנות. קל לקדם חנות אינטרנטית – כל מה שצריך זה לינק לרכישה ומכאן הדרך פתוחה".


איך את ממליצה להחליט באיזה פלטפורמה לפתוח את חנות אינטרנטית?

"צריך לדעת לבחור את הפלטפורמה שתהיה לכם הכי נוחה, תעשו סקר שוק מקיף. לי למשל היה חשוב שהכל יהיה מרוכז תחת קורת גג אחת, עם אנשי קשר שיוכלו לסייע לי ותמיכה כוללת לנושא הזה. לכן בחרתי את "החנות האינטרנטית שלי". גם ככה ניהול עסק דורש הרבה פרוצדורה, אז עדיף לא להערים סתם קשיים נוספים ולהתפזר בין המון נותני שירות. בנוסף, חשוב לבחור פלטפורמה בה הקניה מאובטחת".


איזה טיפים יש לך לבעלי חנויות אינטרנט חדשים?

"ראשית, השקיעו זמן בעיצוב החנות ובחוויית המשתמש – תהליך המכירה באתר, נושא הסליקה וכיוב'. ב'חנות האינטרנטית שלי' ניתן להסתייע באנשי ישראכרט וזה עובד נהדר. שנית, התייחסו לחנות כאל אתר דינאמי ואל תפסיקו לנסות לחדש ולרענן. הציעו מבצעים, שפרו את אפשרויות המשלוח שלכם ותנו שירות לקוחות מהיר ואיכותי. בנוסף, השתמשו בפייסבוק לצורך המכירות: ברגע שיש לינק למוצרים – אפשר למכור, להפיץ ולשווק ולהגיע לקהל חדש כל הזמן".


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;