דירות נופש בחו"ל

5 דברים שכדאי לברר לפני שמזמינים דירה ב-Airbnb

כי זהירות עוד לא הרגה אף אחד. כתבה ראשונה בסדרה

יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

אם בעבר לינה במלון הייתה ברירת המחדל היחידה של מטיילים, תיירים ונופשים בחו"ל, הרי שהיום הפתרון הנוח והאלטרנטיבי של Airbnb תופס תאוצה. מדובר במהפכה אמיתית ביחס לאופן שבו אנשים בוחרים לבלות או לשהות בחו"ל. לטובת מי שטרם שמע על התופעה: מדובר באתר אינטרנט המתווך בין שוכרי דירות נופש בחו"ל או יחידות מגורים לטווח קצר – לבין בעלים של יחידות כאלו (אנשים פרטיים בדרך כלל ולא מנהלי מלונות). האתר הוקם באוגוסט 2008, וכיום הוא מתגאה ב-60 מיליון אנשים שכבר השתמשו בשירותיו וב-640 אלף מארחים שונים מסביב לעולם. המודעות כוללות חדרים פרטיים, דירות שלמות, טירות, סירות, אחוזות, בתי עץ, טיפי, איגלו, בתים בעיצוב מיוחד, איים פרטיים וסוגי נכסים אחרים. מדובר באחת הדוגמאות המשמעותיות ביותר של כלכלה משתפת.לב.

ועדיין – לא מדובר במלון. אחד החסמים הגדולים סביב נושא דירות נופש בחו"ל הוא החשש מכך שאחרי הכל מדובר בלינה בבית של אדם זר לחלוטין ואתם רוצים להיות סמוכים ובטוחים שלא עובדים עליכם, או גרוע מכך – עלולים לפגוע בכם. אז מה צריך לדעת לפני ששוכרים דירה דרך Airbnb? הנה כמה דברים חשובים.


1. קראו ביקורות:

מומלץ לקרוא בעיון את ביקורות הגולשים (המתארחים הקודמים) בעמוד של המארח לפני שמזמינים, ולוודא שאין תלונות מטרידות שחוזרות על עצמן או בעיות אחרות. הסתכלו היטב מי הכותב, במיוחד אם הוא מהלל ומשבח את המארח (אפילו חפשו אותו בפייסבוק או בגוגל כדי לראות שמדובר באדם אמיתי ולא בניסיון של המארח לפאר את עצמו דרך פרופילים). אנשי Airbnb עושים בדרך כלל עבודה טובה בגילוי תרמיות או הונאות, אבל קשה למנוע 100% מהן. כדאי לשים לב גם לדירוג הכוכבים ולא להסתפק רק בביקורת המילולית: אורחים רבים מעדיפים לא להתבטא בגסות נגד מארח, ולכן ישתמשו במילים אדיבות בביקורת אך דירוג הכוכבים יהיה נמוך. מסיבה זו, רצוי לעבור גם על הביקורת המילולית וגם על הכוכבים.

דירות נופש בחו"ל

2. בחרו מארח מנוסה:

רצוי לבחור במישהו שכבר השכיר את הדירה שלו כמה פעמים, כך שכבר יהיו ביקורות לקרוא עליו. כמו כן, הוא יוכל להדריך אתכם בצורה טובה יותר לגבי חוויית האירוח – אחרי שצבר ניסיון של כמה מתארחים.


3. בצעו את העסקה רק על-פי חוקי האתר:

Airbnb אמנם גובים מכם עמלות ותשלומים, אבל רק בדרך זו תהיו מוגנים מפני הונאות. אם משכיר פוטנציאלי מבקש מכם לשלם במזומן או להעביר את פרטי התשלום דרך הדואר האלקטרוני – אל תבצעו את העסקה ודווחו מיד על המשכיר לאתר. פלטפורמת התשלומים קיימת מסיבה מסוימת, ואתם מוגנים הרבה יותר אם תישארו בה.


4. התכתבו עם בעל הבית בטרם ההזמנה:

כך תוכלו לוודא במי המדובר, מה רוח האירוח, שיש כימיה ושהמקום מתאים לכם. זו ההזדמנות לוודא שכל מה שנחוץ לכם קיים בדירה. לדוגמא – חיבור לאינטרנט, מזגן, טלוויזיה, שירותי כביסה, מיטת תינוק, אפשרות כניסה לחיות מחמד, מטבח צמחוני או כשר ועוד שלל בדיקות שכדאי לעשות לפני שמזמינים.


5. בדקו בעצמכם את השכונה:

אל תסמכו תמיד על כך שהמארח יתאר בצורה מדויקת את סביבת הדירה או את המרחק מאתרי תיירות פופולריים. דירות נופש בחו"ל דורשות תחקיר עצמאי על השכונה: שאלו חברים, בדקו ברשתות החברתיות, צאו לשיטוט ב-Google Street View ותאספו כמה שיותר מידע לפני הנסיעה.


איך משתמשים:
השימוש ב-Airbnb קל ואינטואיטיבי למשתמשים חדשים. התהליך כולל כמה שלבים. ראשית מקלידים את פרטי החיפוש שלכם: לאן אתם נוסעים, תאריכי צ'ק אין וצ'ק אאוט, וכמה אנשים אתם. בשלב הבא ייפתח לכם דף תוצאות עם דירות אפשריות, ושם תוכלו להגדיר החלטות נוספות שיצמצו את תוצאות החיפוש לצרכים שלכם: איזה חדר תרצו (בית שלם, חדר פרטי בתוך בית, חדר משותף עם עוד מטיילים), מה טווח המחירים שאתם רוצים לשלם, שכונות מועדפות בעיר היעד ועוד. לאחר צמצום כל האפשרויות כל מה שנותר לכם זה לטייל בין התוצאות הנבחרות ולבחור את הדירה שהכי נראית לכם. בכל דירה יש שפע תמונות של כל החדרים, פרטים על בעל הבית (ואפשרות ליצור איתו קשר ולשאול שאלות – עוד לפני שהזמנתם), המלצות של דיירים קודמים ועוד. ניתן להסתכל על תוצאות החיפוש גם על גבי מפה, כך שתוכלו להבין באיזה אזור נמצאת הדירה ואם הוא נראה לכם. בסיכומו של דבר ההזמנה נעשית בתוך דף הדירה שבחרתם. יש להזין כרטיס אשראי לצורך התשלום.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;