מלון בזול

איך להזמין חדר במלון ולצאת בזול

כדי שלא תצטרכו להוציא את מרבית תקציב הנסיעה שלכם על הלינה. מדריך

יום שלישי, 6 בספטמבר 2016

אתם מתכננים חופשה, לוקחים בחשבון מחירי טיסות, שופינג, מסעדות, אולי איזו הופעה שווה – ואז מגלים שהשהות במלון נוגסת במרבית התקציב.
מסתבר שאפשר לחסוך, ואם ממש רוצים – להזמין חדר במלון אטרקטיבי ועדיין לצאת בזול. איך?
קבלו 11 דרכים.

1. הזמינו את החופשה לא בעונה:
בהנחה שאתם לא חייבים לנסוע דווקא בשיא עונת התיירות, נסו לנצל את ירידת המחירים במלונות מחוץ לעונה. הפער יכול להיות משמעותי מאוד – עשרות אחוזים. שווה להתגמש.

2. מצאו מלון טוב מחוץ למרכז או מחוץ לעיר:
נכון ששהייה במרכז העיר היא אופטימלית, אבל לפעמים שווה לאתר מלונות בוטיק טובים בפריפריה של העיר או אפילו מחוצה לה וליהנות מחיסכון ומאווירה קצת אחרת. בהנחה שבכל מקרה אתם מתכננים לבלות את רוב היום מחוץ לחדר – לא פעם מדובר בעסקה משתלמת במיוחד שכן הפער במחירים גדול משמעותית ממחיר התחבורה ליעדכם. דוגמא טובה לכך היא פירנצה, שהמלונות מחוצה לה משקיפים על עיר, מאפשרים נוף עוצר נשימה של טוסקנה ועולים הרבה פחות. מלון בזול בלי להתפשר.

3. השוו מחירים ואל תתביישו להתמקח:
לגיטימי לצלצל או לכתוב במייל "במלון המתחרה שלכם קיבלנו מחיר נמוך יותר". בשוק המלונות יש תחרות אדירה ורבים מהם יעשו מאמץ להשיג אתכם כלקוחות. כל עוד מתמקחים באלגנטיות ובנימוס – מדובר בדרך ראויה ביותר לחסוך כסף.4. היעזרו באתרי השוואה: ישנם אתרי תיירות ייעודיים שהם אגרגטורים של מידע, שם ניתן להשוות מחירים בקלות וביעילות. בין הבולטים שבהם אפשר למנות את Hotel combined, booking.com, TripAdvisor, Hotel.com,  ואחרים – בהם אפשר למצוא מציאות והפרשי מחיר מאוד משמעותיים בין אפשרות לאפשרות.

5. ותרו על ארוחת הבוקר:
ברוב המלונות אפשר לקחת חבילה על בסיס לינה בלבד. ארוחת הבוקר מייקרת את השהות בצורה משמעותית. אל תהססו לוותר על האפשרות שהמלון מציע ולהסתפק בארוחת בוקר לא פחות טובה, מקומית, כיפית וזולה משמעותית, בפינת הרחוב.

6. הזמינו אונליין:
באתרים רבים הזמנה מקוונת של המלון מאפשרת חיסכון שיכול להגיע אפילו עד 15% מערך ההזמנה – שכן המלון חוסך באופן זה בכוח אדם. ככה חסכתם גם זמן ועצבים (המתנה לנציג טלפוני, שיחה ועוד) וגם כסף.

7. הסתפקו בחדר פשוט:
בהנחה שאתם לא מתכננים לבלות בחדר את מרבית שעות היום (במקרה של חופשה עירונית באירופה למשל), אפשר להסתפק בחדר פשוט יותר ולא חייבים לקחת דה-לוקס. ממילא הפערים בגודל החדרים (כל עוד לא מדובר בסוויטה) מגיעים למטרים רבועים בודדים בלבד בדרך כלל. בהחלט סעיף שאפשר לחסוך בו. אגב, תמיד אפשר לנסות לשדרג לחדר יוקרתי יותר. לפעמים מספיק חיוך גדול או תירוץ קטן (יום נישואין נניח – בתנאי שזה נכון, כן?) כדי לקבל חדר טוב יותר.

8. קחו חדר ללא אמבטיה:
ישנם חדרים במלונות אירופאיים ואמריקאיים שמציעים מקלחון בלבד במחיר מוזל. אם אתם לא שייכים לזן המכור לאמבטיית קצף בסוף היום – תוכלו לוותר ולחסוך בכסף (ובקצף).

9. בדקו באילו ימים השהות זולה יותר:
ישנם ימים מסוימים בהם זול יותר לשהות במלון (בגלל תפוסה, חגים וכדומה). בדקו אם יש ימים כאלה והזמינו בהתאם.

10. הדקה התשעים:
לפעמים משתלם להזמין מלון ערב קודם או אפילו באותו היום – בהנחה כמובן שמתאפשר לכם מבחינת לוחות זמנים ושיש לכם את התעוזה. כך הסיכוי למחיר טוב יותר עולה משמעותית, שכן המלון יעדיף למלא את החדרים שלו (כמעט) בכל מחיר – ולא להשאיר אותם ריקים.

11. שקלו חלופות זולות יותר:
לא חייבים לקחת מלון, יש היום אלטרנטיבות כלכליות יותר. המוכרת שבהם היא לסבלט דירה לימי החופשה באמצעות אתר AirBNB – מה שמאפשר לכם לגור בדירה מקומית המושכרת לכם לימים מסוימים. יש יתרון גדול לסגנון מגורים כזה, במיוחד בערים הגדולות: להיות תייר ולהרגיש כמו מקומי, להכין את האוכל בעצמכם, להרגיש איך זה להסתובב בשכונת מגורים ולחיות חיים אמיתיים במקום אחר. האתר מציע שלל אופציות מגורים מהסוג הזה בטווח מחירים ותנאים רחב ומשתנה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;