כרטיס אשראי בחו"ל

מותק, הוצאת דולרים?

נוסעים לחו"ל? הנה כמה הרגלים שכדאי להיפטר מהם: להוציא המון מזומן מראש, להמיר כסף במלון ולהשאיר את כרטיס האשראי בבית

יום ראשון, 8 במאי 2016

בדרככם לחופשת החלומות? אולי כבר הטמנתם את סטיפת המזומנים בחגורת הבטן, שאמא השביעה אתכם ללבוש כסגולה למניעת שוד. אוקיי, גם זאת דרך להתנהל עם כסף בחו"ל אם השנה הייתה 1980.
היקפי הפעילות של ישראלים בכרטיס האשראי בחו"ל הולכת וגדלה בקצב מסחרר. לאחרונה פרסמה מסטרקארד העולמית ממצאי מחקר שערכה באירופה לפיו 91% ממחזיקי כרטיס האשראי לוקחים את הכרטיס לחופשה. מדוע? 60% מהנשאלים השיבו כי הם מעדיפים לשלם במהלך החופשה באמצעות הכרטיס מטעמי נוחות, 41% ציינו את החשש מגניבת כסף מזומן, 30% ציינו כיתרון את המעקב הנוח אחר ההוצאות.
למרות שלפעמים נדמה לנו שנולדנו עם כרטיס אשראי ביד, רבים עדיין מחזיקים באמונות שגויות בכל הקשור לשימוש הנכון בכרטיס האשראי בחו"ל. התייעצנו עם מומחים והכנו עבורכם מדריך קצר שמפריך כמה מהמיתוסים הנפוצים על האופן שבו כדאי להשתמש במזומנים ובכרטיס אשראי כשנמצאים מחוץ לישראל.

1. "עדיף להשאיר את כרטיס האשראי בבית".
טעות! אמצעי התשלום הנוח ביותר בחו"ל הוא כרטיס אשראי. הכרטיסים מכובדים כמעט בכל העסקים ברחבי העולם. כמובן שרק אם ברשותכם כרטיס בינלאומי תוכלו לבצע רכישות בחו"ל וגם למשוך מט"ח.
אגב, אם ברשותכם כרטיס חכם (שעליו מוטבע צ'יפ מוזהב או כסוף) ואתם נוסעים למדינות אירופה, ארה"ב או אוסטרליה, תתבקשו להקיש את הקוד הסודי בכל עסקה בבית העסק. זכרו אותו.

2. "כשלוקחים כרטיס אשראי לחו"ל מוטב למעט להשתמש בו".
לא נכון. חלק מהישראלים נוהגים לשלם עבור בית המלון ושכירת הרכב בכרטיס אשראי, ואת שאר התשלומים לבצע במזומן. המנהג הזה, של שימוש יתר במזומן, גורם לתחושה שהכסף "נוזל מבין האצבעות".
מכירים את זה שבסוף היום אתם שואלים את עצמכם: "הבוקר היו לי אלף דולר בארנק ועכשיו הוא ריק, על מה הלך הכסף?" – אז כשמשתמשים בכרטיס אשראי ניתן לעקוב בצורה מסודרת אחר ההוצאות, ולא הכל הופך לבליל לא ברור של הוצאה אחת גדולה ומסתורית.

כרטיס אשראי בחו"ל

3. "כדאי לקחת סכומי כסף גבוהים של מזומן כדי להימנע ממשיכה בחו"ל".
ממש לא דווקא כדאי להימנע מלקחת סכומי כסף גבוהים של מזומן עקב חשש מגניבתו. חשוב לדעת שאין ביטוח על אובדן כסף מזומן – כלומר במידה וכספכם ייגנב, ההפסד יהיה כולו שלכם. מצד שני, אם כרטיס האשראי אבד או     נגנב – חסימתו מתאפשרת מיידית.
ההמלצה של המומחים היא לקחת מדי יום רק קצת מזומן בכיס, סוג של קופה קטנה, שיהיה לכם כדי לשלם עבור מונית, נשנושים או זוטות אחרות. עבור כל שאר ההוצאות, כדאי לשלם בכרטיס האשראי בחו"ל.

4. "אין בעיה למשוך הרבה מזומן בחו"ל כי את המטבע הזר שיישאר מהטיול נמיר בחזרה לשקלים".
אפשרי, אבל זה הרבה פחות משתלם. כל פעם שממירים מטבע למטבע משלמים עמלת המרה. מומלץ לתכנן את הטיול כך שיישאר לכם מעט מזומן למונית לשדה התעופה בחזרה ולקפה בדיוטי פרי. בכל זאת נשאר לכם מט"ח מהטיול? שמרו אותו לנסיעה הבאה.

5. "מקסימום, אם נתקע בלי מטבע מקומי, נמיר כסף במלון".
רצוי שלא. עדיף למשוך את הכסף המזומן מעמדת משיכה אוטומטית, כך תשלמו בד"כ עמלה נמוכה יותר מהמרת כסף ברוב המלונות. בכל מקרה, עדיף תמיד לבדוק ולהשוות לפני שמחליטים. כמובן, לפני שנוסעים תמיד מומלץ לבדוק מול חברת כרטיסי האשראי מהן עמלות ההמרה בעת השימוש בכרטיס בחו"ל.

6. "אם הכרטיס ייעלם לי בחו"ל – הלך עליי".
תרגיעו, זאת לא טרגדיה. אם רוצים להנפיק כרטיס חדש עקב אובדן או גניבה ולשלוח אותו למדינה שבה אתם נמצאים, מדובר בעלויות של כמה עשרות דולרים. לא נעים, אבל גם לא סוף העולם. 


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;