כרטיס אשראי בחו"ל

מאמי, מה הקוד הסודי שלנו?

שוכחים את הקוד, לא בודקים חיובים, מסתמכים על מזומן: 9 הטעויות הנפוצות ביותר שכולנו עושים עם כרטיס אשראי בחו"ל

עונת הנסיעות והחופשות בעיצומה, וכולנו חווינו על בשרנו עד כמה נסיעה לחו"ל כרוכה בשלל בזבוזים – החל מהרגע בו אנחנו דורכים בדיוטי פרי, דרך ביטוחים, השכרת רכב ומלון וכלה כמובן במסעדות, שופינג, הופעות, אטרקציות, תחבורה ציבורית ועוד ועוד. על מנת לסבר את האוזן: מנתונים של חברת ישראכרט עולה כי בכל שנה עולה כמות השימושים בכרטיסי האשראי בחו"ל.


גם משיכות המזומנים מכספומטים עולות משנה לשנה: במחצית 2016 עלה מספר המשיכות ב-14% ביחס למחצית 2015.  אז הישראלים לא מפסיקים לטוס ולקנות, אבל איך מתנהלים בצורה נכונה עם כרטיסי האשראי בחו"ל? אילו טעויות אנחנו נוטים לעשות וממה כדאי להימנע? הנה כמה עצות וטיפים בנושא.

הנה הטיפים שלנו לשימוש יעיל בכרטיס האשראי בחו"ל:


1. הסתובבו עם פחות מזומן.
ככלל, עדיף להסתובב בחו"ל עם כרטיסי אשראי מאשר עם מזומן רב מדי בכיסים. זה יותר נוח, זה פחות מסורבל וזה הרבה יותר בטיחותי. מזומן שנגנב איש לא יחזיר לנו, על גניבת אשראי אפשר לדווח.

2. קחו אתכם יותר מכרטיס אשראי אחד. הקפידו לנסוע לחו"ל עם יותר מכרטיס אחד. כרטיס יכול ללכת לאיבוד, לא לעבוד מאיזושהי סיבה וכמובן גם להיגנב.

קראו עוד:
גנבו לכם את כרטיס האשראי שלקחתם לנסיעה? היכנסו לשירות הלקוחות שלנו

3. בדקו שכרטיס האשראי שלכם תקף במדינה אליה אתם נוסעים. היום רובם המוחלט של הכרטיסים תקף בכל מקום אבל תמיד כדאי לוודא מראש, למניעת עוגמת נפש.

4. קנו בצורה אחראית. השתמשו בכרטיס בזהירות ושימו לב למי אתם נותנים את הפרטים שלו, על מנת לוודא שלא מדובר בעסק מפוקפק.

5. בדקו את חיובי האשראי שלכם כשאנחנו בחו"ל. גם כשאנחנו לא בארץ כדאי ורצוי להמשיך לעקוב אחרי חיובי האשראי ולהיות בשליטה אחר ההוצאות. דווקא כשאנחנו בטיול אנחנו עלולים לאבד את התחושה לגבי כמה כסף אנחנו מוציאים, ומעקב אחר החיובים עשוי לסייע לנו בכך.

6. שלטו בהוצאות באמצעות כרטיס אשראי נטען. כך תוכלו להחליט מראש על גובה ההוצאות שלכם, לטעון סכום שאתם קובעים בכל פעם ולשלוט בדיוק על מה שאתם מוציאים.

כרטיס אשראי בחו"ל

6. מוציאים כסף מכספומט בלי לקרוא מה כתוב על הצג: כשאתם מושכים כסף, חשוב לקרוא מה המכשיר כותב שכן לפעמים כרטיס האשראי בחו"ל מחויב במטבע שונה. בדקו היטב מה אתם מוציאים, כמה ובאיזה מטבע. אם יש צורך, בדקו עם מישהו מוסמך או כזה שמכיר את המערכת. אם המכשיר בשפה שונה ואין תרגום לשפה שאתם מכירים, פנו לסניף בנק קרוב לביצוע משיכה.

7. מוותרים אם הכרטיס נבלע לנו: במקרה של בליעת הכרטיס על ידי מכשיר כספומט בנקאי בחו"ל, יש מה לעשות ואין צורך לוותר וללכת. ניתן לפנות לסניף הבנק בו ממוקם המכשיר, למסור לפקיד את התאריך והשעה שזה קרה והוא יוכל לזהות אתכם באמצעות דרכונכם ולהשיב לכם את הכרטיס. אם זה לא עוזר, ניתן להיעזר גם במוקד השירות של חברת האשראי ולבקש שישלחו אישור לסניף בו נבלע הכרטיס, לטובת השבתו.

8. לא מודעים למועד החיוב של כרטיס האשראי בחו"ל: ברירת המחדל של חיוב עבור עסקאות בחו"ל היא מיידית (באותו היום) ולא המועד הרגיל שלכם. אלא שרבים מאיתנו לא מודעים לאפשרות לשנות את זה, ולבקש מראש מועדי חיוב שונים. בחלק מהחברות זה כרוך בריבית, אבל שווה לברר מול חברת האשראי. ניתן גם לפרוס את הוצאות הנסיעה לתשלומים.

9. לא בודקים מראש את המסגרת בכרטיס: מאוד חשוב לבדוק את יתרת הכרטיס לניצול לפני היציאה לחו"ל. אם אין בכרטיס יתרה מספקת, לא תוכלו להשתמש בו. ניתן כמובן להגיש בקשה להגדלת המסגרת מבעוד מועד.

לפי החוק במדינת ישראל בו גם בחנויות בישראל צריך לשלם עם קוד סודי או בטאץ'.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;