הוצאות חודשיות

אז מה באר שבעים קונים?

הם מוציאים יותר כסף על בגדים אבל טסים פחות לחו"ל ומבלים פחות בבתי קפה: בדקנו את הרגלי השופינג של תושבי בירת הנגב. מדור חודשי

יום ראשון,26 ביוני 2016

אם בעיר שלכם קונים יותר טלוויזיות מהעיר השכנה? ואולי אתם קונים פחות בגדים? אחת לחודש אנחנו בודקים איך מתנהגים תושבי ערים שונות בישראל בכל הקשור להוצאות החודשיות שלהם. בחודש שעבר היו אלה הרמת-גנים, והיום תורם של הבאר שבעים להיות תחת הזרקור. האם לתושבי בירת הנגב יש הרגלי שופינג שונים בהשוואה לשאר המדינה? האם הם קונים פחות או יותר מהממוצע? ועל מה בדיוק הם מבזבזים את הכסף שלהם? הנה הממצאים.


1. באר שבעים מבזבזים פחות:
ריבוי מרכזי הקניות בבירת הנגב, בה יש כיום 11 קניונים שמתחרים זה בזה, לא עוזר לתושבי העיר להוציא יותר כסף. בדיוק ההיפך – ההוצאה החודשית הממוצעת של תושב באר שבע נמוכה מהממוצע הארצי ב-8%, כאשר הפער בולט יותר בקרב הנשים. לידיעת יזמים ששוקלים להקים עוד קניון בעיר הדרומית.


2. קדימה אוכל:
באופן מפתיע, על אף ההוצאה החודשית הממוצעת הנמוכה – דווקא כשמדברים על אוכל תושבי באר שבע מוציאים יותר מהממוצע הארצי. הוצאות המזון מהוות 20% מסל הקניות שלהם, מול 17% מסל הקניות של כלל האוכלוסייה.

הוצאות חודשיות
דוברות עיריית באר שבע

3. מוציאים יותר על הלבשה: 
הוצאה חודשית ממוצעת על ביגוד לתושב באר שבע גבוהה ב-11% ביחס לממוצע הארצי. הפער בענף זה בולט יותר דווקא בקרב הגברים: ההוצאה הממוצעת אצלם גבוהה בכ-20% ביחס לגבר ממוצע בארץ. האם זה אומר שגברברי בבאר שבע מתלבשים יפה יותר? את זה אתם תחליטו. בכל מקרה, ההוצאה הממוצעת לאישה בעיר גבוהה גם היא ביחס לאישה ממוצעת בארץ – אבל רק ב-5%.  


4. ביוטי במדבר:
לנשות באר שבע חשוב להיות יפות – הן מוציאות 7% יותר מהממוצע הארצי על מכוני יופי, קוסמטיקה ופארמה.


5. מבלים בבית:
נורת אזהרה נוספת לבעלי הקניונים וגם לבעלי המסעדות בעיר – הבאר שבעים מוציאים 15% פחות על מסעדות ובתי קפה ביחס לממוצע בכלל האוכלוסיה. בהוצאות על נופש ופנאי הפער אפילו גדול יותר – 17% מתחת לממוצע הארצי.


6. נשארים בארץ:
רשות שדות התעופה פרסמה כי ביולי ואוגוסט יעברו בנתב"ג כמעט 4 מיליון נוסעים, אבל החלק של הבאר שבעים בשדה התעופה יהיה נמוך משמעותית מיתר הערים – שכן שיעור היוצאים לחו"ל שם נמוך בכשליש מהממוצע הארצי.


7. קונים פחות ברשת:
בכל הקשור לרכישות אונליין מאתרים בחו"ל, הבאר שבעים מבצעים עסקאות בסכומים נמוכים יותר. עסקה ממוצעת של תושב באר שבע נמוכה בכ-30% מעסקה ממוצעת בקרב שאר האוכלוסייה. ואולי זה דווקא חדשות טובות לחנויות והרשתות בקניונים וברחוב הראשי, שירוויחו יותר מתושבי העיר על חשבון הרשתות הבינלאומיות.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;