עלי אקספרס

מדריך למתחילים: כך תקנו בעלי אקספרס

איך הכי טוב לחפש מוצרים, מה לשאול את המוכר ואיזה הבדלים יש בין המידות הסיניות לישראליות? שאלות ותשובות על זירת המסחר הכי חמה ברשת

יום שלישי, 21 ביוני 2016

למקרה שביליתם את חמש השנים האחרונות על הירח או בחללית, עלי אקספרס היא זירת המסחר האסיאתית הגדולה והחמה בעולם כיום. את הפופולריות האדירה שלה היא הרוויחה לגמרי בצדק, בזכות המחירים הנמוכים (בטירוף!) והאווירה המיוחדת והנעימה שמתנהלת בה בין המוכרים לקונים. לישראלים יש גם אתר בעברית בנוסף לאתר הבינלאומי, וכן גם אפליקציה שווה ושימושית.
עלי אקספרס הוא תת-אתר סיני של חברת עליבאבא, המחזיקה באתר קמעונאי לסוחרים. זירת מסחר היא למעשה סוג של קניון וירטואלי – מקום אחד גדול, במקרה הזה אתר – בו יש מוכרים שונים וחנויות שונות וכל אחד מוכר את הסחורה שלו. מבחינה זו עלי אקספרס דומה מאוד לאי-ביי ולאתרים אחרים, אולם קיימים הבדלים שונים. אז איך מוצאים מה שאתם רוצים? מה הטריקים והשטיקים שיהפכו את הקנייה שלכם לטובה יותר? על מה צריך לשים דגש וממה יש להיזהר? הנה מדריך למתחילים לקנייה אפקטיבית בעלי אקספרס.


איך הכי טוב לחפש מוצרים?

יש שתי אופציות מרכזיות: לפי קטגוריות או לפי מילות חיפוש. בתוצאות חיפוש אתם רואים הרבה מידע: מי מוכר (רייטינג של המוכר), תיאור המוצר, כמה עולה משלוח לישראל, כמה פרטים כאלה הוזמנו, מחיר כמובן, והאם זה מחיר לפריט אחד או צריך לקנות כמה פרטים.   חיפוש לפי קטגוריות מצמצם את הסינון ומאפשר לתעדף את הדברים שחשובים לכם: משלוח חינם לישראל למשל, מוכר שמדורג גבוה, חנות ספציפית ועוד.


איך יודעים אצל איזה מוכר יותר כדאי לקנות? 

בעלי אקספרס המון חנויות טובות ואמינות שמספקות את הסחורה כמו שצריך. עם זאת, כמו בכל שופינג – גם כאן כדאי לערוך השוואה בין חנויות כדי להגיע לרכישה הטובה ביותר. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשוות בין דירוגי הרייטינג של המוכרים. כמו באי-ביי, גם בעלי אקספרס למוכרים יש רייטינג שמחושב באופן די דומה ומורכב מכמה פרמטרים: אחוז הפידבקים החיובים (feedback score) – לא מומלץ לרכוש ממישהו שיש לו פחות מ-90%; כמה זמן החנות קיימת באתר – לא מומלץ לרכוש ממישהו שנמצא שם פחות מחצי שנה; רייטינג (מדליות, יהלומים, כתרים) – כדאי לבדוק התייחסויות קונקרטיות כמו כמה כוכבים נתנו על קומוניקציה (האם מוכר מגיב במהירות או בכלל מגיב לקונים), האם המוצר שהוא סיפק תואם את התמונה והתיאור, ועד כמה מהר המוצר הגיע לרוכשים.   השתדלו לקנות רק מספקים שמבטיחים buyer protection – החזרת המוצר במקרה הצורך או השארת המוצר עם החזר כספי במידה והמוצר שהגיע אינו תואם את התיאור והתמונה. שווה לבדוק ספציפית חוות דעת של ישראלים.


האם המידות באתר מקבילות למידות הישראליות?

לרוב לא. המידות הסיניות קטנות מהמידות האירופאיות: XL סיני הוא בדרך כלל מקביל ל-M ישראלי.
שימו לב: לכל ספק יש טבלת מידות משלו. תמדדו את עצמכם פעם אחת כמו שצריך ותיצמדו לטבלה.

עלי אקספרס

איך עובד המשלוח לישראל? 

ראשית טיפ חשוב: בעלי אקספרס ניתן לסנן את תוצאות החיפוש כך שתראו רק מוצרים שמחירם כבר כולל משלוח ואין עלות נוספת. מומלץ מאוד לחפש כך, וישראלים רבים עושים זאת.
שימו לב: מכיוון שמדובר בזירת מסחר, כל חנות יכולה לשלוח חבילה בכל אופן שמתאים לה. השליטה היא כמובן שלכם, שכן אם זה לא מוצא חן בעיניכם – כמעט תמיד יהיו לכם אינספור אלטרנטיבות. שימו לב לדמי המשלוח ולאופן השילוח: תוך כמה זמן שולחים מוצר (הסתכלו בתיאור המוצר וקחו בחשבון לפחות חודש לכל משלוח); באיזה אופן (משלוח בדואר רגיל, משלוח עם חברת שילוח); מה העלויות וכיוב'.
לפעמים מוכרים שולחים מוצרים דרך EMS של דואר ישראל. במקרה כזה, שימו לב שאפילו חבילות שעלותן פחותה מ-75 דולר, ייאלצו אתכם לשלם בארץ 35 שקלים עמלות. אחרי שמוכר שולח חבילה הוא בדרך כלל נותן מספר מעקב, ואיפה אפשר לעקוב אחרי החבילה. לפעמים לוקח עד 10 ימים לראות באתר את מעקב המשלוחים.
בכלל, כדאי להפנים: קניה בעלי אקספרס דורשת סבלנות. צפו לתקופה של חודש-חודשיים עד שהמוצר יגיע, ואם זה יקרה קודם – אז תהיה לכם הפתעה נעימה.


קיבלתי מוצר לא שלם או שיש בו פגם כלשהו. האם כדאי לי להחזיר אותו?
גם אם הספקים מאפשרים החזרת מוצרים זה בדרך כלל לא משתלם מבחינה כלכלית, שכן המשלוחים מישראל לסין יקרים מאוד. לכן, במידה והמוצר שהגיע אליכם לא טוב או לא מתאים נסו לדבר עם המוכרים (רובם מאוד אדיבים) ולראות איך פותרים את הבעיה בלי להחזיר אל המוצר, למשל באמצעות זיכוי כספי או שליחת מוצר אחר.
שימו לב: באתר יש מערכת של הגנת הקונה שמאפשרת תקופת המתנה עד שהתשלום מועבר למוכר: כספכם לא יועבר עד שאתם לא אישרתם את קבלת המוצר לשביעות רצונכם. אם לא קיבלתם את המוצר – תוכלו לפתוח בקשת דיספיוט (Dispute) ולקבל את הכסף בחזרה. שימו לב שיש לכם תקופת זמן של 60 יום מאז שליחת המוצר: אם לא קיבלתם אותו בתקופת זמן זו ולא הגשתם בקשת דיספיוט – המוצר נחשב כאחד שהתקבל והכסף מועבר למוכר. האופציה לפתוח דיספיוט מאוד מרגיעה, ונותנת מענה לרוב המוחלט של הבעיות שתיתקלו בהן בעלי אקספרס.


איך אפשר לשלם בעלי אקספרס?

באתר ניתן לשלם עם מאסטרקארד אמריקן אקפרס, ויזה וכן בהעברה בנקאית. שימו לב: לא ניתן לשלם בפייפאל.


5 טיפים לסיום

1. חדשים באתר? התחילו עם קניות קטנות. קודם תראו שאתם מבינים את המערכת, ומשם תמשיכו.

2. המלצה שלנו: קנו רק מוצר שכבר נמכר בעבר, שיש עליו כבר חוות דעת ושרובן חיוביות.

3. תמיד כדאי לשאול את המוכר שאלות בטרם הרכישה, ולבדוק את מהירות התגובה ואת איכות התשובה. זו אינדיקציה טובה על טיב הספק.

4. שימו לב לגודל המוצר ולחומרים מהם הוא עשוי, ובדקו מה מכיל מארז (סט בגדי גוף למשל – לבדוק כמה ולמה). אלו פרטים שיעזרו לכם להבין מה אתם קונים ולוודא שאין פער בין הציפיות שלכם למציאות.

5. היכנסו לפייסבוק וחפשו קבוצות רלוונטיות לעלי אקספרס (בעברית או באנגלית). לפני כל רכישה מומלץ להתייעץ עם אנשים ולקבל חוות דעת אובייקטיבית של קונים ותיקים ומנוסים בקשר למוכרים, חנויות ומוצרים.


רוצים לקנות באתר הקניות הסיני הגדול בעולם? כרטיס אשראי חדש מעניק לכם הנחה באתר לאורך כל השנה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;