אפליקציית תשלומים: מהפכת הארנק הדיגיטלי כבר כאן

קווים לדמותו של הארנק הדיגיטלי והטכנולוגיה שמאחורי אפליקציות תשלומים, הצצה למתרחש בעולם ואיך נהנים מהחידוש שהגיע גם לישראל

יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

 הטלפונים החכמים כבר שינו את חיינו ללא היכר, אולם החידושים הטכנולוגיים שהם מציגים מדי שנה הופכים אותם (ואותנו) לגיבורי על – הסמארטפון מחליף בהדרגה את כל שאר המכשירים והאביזרים שבעבר נזקקנו להם כדי להתנהל בבית ומחוצה לו: יומן, ספר טלפונים, ספריית מוזיקה או ספרים, אלבום תמונות ומצלמה, הכל זמין במכשיר אחד שתמיד נמצא בכיס. 

בשנים האחרונות התווסף לארסנל הכלים הסלולרי שלנו אלמנט אטרקטיבי במיוחד: הארנק הדיגיטלי. אפליקציית תשלומים המאפשרת לנו לשלם בקלות ובמהירות, מייתר את הצורך בכסף מזומן ומבטיח תשלום מאובטח ללא מגע פיזי. במדינות מסוימות אף ניתן להסתייע בסמארטפון כדי להחליף תעודות מזהות, כרטיסי חבר ותגי כניסה למוסדות אקדמיים או מקומות עבודה, כך שבקרוב נוכל לוותר על ארנק העור המהוה כליל. 

הארנק הדיגיטלי: אפליקציית תשלומים ידידותית למשתמש

ארנק דיגיטלי הוא בעצם אפליקציית תשלומים המאפשרת לבצע עסקאות באופן אלקטרוני: גם באינטרנט – במהלך קנייה באתרי מסחר אלקטרוני או ביצוע תשלום מקוון, וגם במקומות פיזיים – לצורך רכישה בחנות, תשלום בבית קפה או מסעדה, קניית כרטיס לנסיעה בתחבורה הציבורית ועוד.

כמו כל דבר בעולם בערך, גם הארנק הדיגיטלי מורכב משלושה חלקים: פלטפורמה דיגיטלית, אפליקציה והמכשיר עצמו (טלפון, שעון חכם וכדומה). את האפליקציה אפשר לדמיין כארנק עם שני כיסים – בזה הפנימי מאוחסן מידע אישי ובזה החיצוני פועלת תוכנה המגנה על המידע. התוכנה מאבטחת ומצפינה מידע אישי של בעל המכשיר כמו שם, כתובת, אמצעי תשלום (מספר כרטיס אשראי, תאריך תפוגה, קוד אימות) ונתונים רלוונטיים נוספים, ובו בזמן מספקת הגנה דומה לעיסקה עצמה.

איך משתמשים באפליקציות ארנק דיגיטלי?

אם כל זה נשמע כמו מבחן כניסה לחוג למדעי המחשב, ודאי תשמחו לדעת שהגדרת ארנק וירטואלי בסמארטפון היא תהליך קל ופשוט, שאותו יש לבצע רק פעם אחת. לפני השימוש הראשון תתבקשו להזין פרטים אישיים, לאשר ו…זהו זה, בעצם. לאחר מכן, כאשר תבקרו בחנות הנעליים החביבה עליכם המתהדרת בקופת EMV התומכת בתשלום בטאץ' מאפליקציות ארנק דיגיטלי, תוכלו להשלים את הקנייה באמצעותו באופן אוטומטי.

בחירה באפשרות זו הופכת את תהליך הקנייה לעניין פשוט, מהיר ומאובטח מתמיד: לא רק שלא תצטרכו לעמוד בתורים ארוכים, להקיש קוד או לחתום על קבלות שוב ושוב, הפרטים האישיים שלכם מוגנים, נגישים ומוצפנים. הספקים, מצדם, נהנים גם הם משילוב ארנקים דיגיטליים בבית העסק הפיזי שלהם, משום שאלה מבטיחים להם הגנה מפני הונאות, סליקה מהירה ועמלות מופחתות.

ארנק דיגיטלי

מהפכת הארנק הדיגיטלי: אסיה בראש

 השימוש באפליקציית תשלומים ובארנק וירטואלי ככל צבר תאוצה בשנתיים האחרונות, כאשר הנתונים מצביעים על צמיחה קבועה בקצב אימוץ התשלומים המקוונים בקרב צרכנים. מנתונים שפירסמה חברת מאסטרקארד העולמית עולה כי בחודש אפריל 2020 נרשם זינוק של 12% בתשלום ללא מגע, והיקף הרכישות באמצעות ארנקים דיגיטליים בחודש זה עמד על 9% מסך ההוצאה הכספית, זאת, לעומת 3%-6% ב-2019 כולה.

אסיה היא היבשת המובילה בשוק התשלומים המקוונים. על פי מחקר של Rapyd, שוק המסחר המקוון בהודו, אינדונזיה, יפן, מלזיה, סינגפור, טאיוואן ותאילנד גרף אשתקד 100 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2025. בסין לבדה עומד מספר המשתמשים בשירותי תשלום מקוונים על כ-80% מבעלי הסמארטפונים, ובאפריל השיק הבנק המרכזי במדינה ניסוי במטבע דיגיטלי הצמוד ליואן. גם בארה״ב מתחילים לדבר בימים אלו על ״דולר דיגיטלי״, אבל בינתיים מסתפקים בארנקים הדיגיטליים של אפל וגוגל, כמו גם באפליקציות תשלום ממותגות של רשתות ענק, דוגמת וולמארט וסטארבקס.

כחול-לבן: ארנק דיגיטלי בישראל

אומת הסטארטאפ לא נשארת מאחור, וגם אצלנו גם כבר נפוץ השימוש באפליקציות תשלומים של בנקים, ספקי תשלום דיגיטלי בינלאומיים דוגמת PayPal וארנקים וירטואליים מקומיים. מסקר שערכה חברת TASC בשיתוף i–Panel עולה כי 71% ממי שהשתמשו בעבר באמצעי תשלום מתקדמים מתכוונים להרחיב את השימוש בהם בעתיד, ו-40% מהמשיבים שטרם עשו זאת מעוניינים לאמץ את הטכנולוגיה בקרוב.

המחקר חשף עוד, כי מגפת הקורונה הגבירה את מודעות הצרכנים לנוחות השימוש באפליקציות תשלומים, ותוצאותיו מלמדות שהרצון להימנע ממגע פיזי בעת התשלום צפוי להרחיב משמעותית את היקף המשתמשים באפשרויות תשלום ללא מגע.

כבר היום יכולים הצרכנים בישראל ליהנות מאפשרויות נרחבות לתשלום ללא מגע, המבוססות על תקן EMV. טכנולוגיה זו, המוטמעת בכרטיסי אשראי באמצעות שבב, מאפשרת תשלום ללא מגע בעת קירוב כרטיס האשראי למסוף התשלומים. מגפת הקורונה היתה אחד הגורמים שהאיצו את קצב אימוץ הטכנולוגיה בישראל, כשהחל מדצמבר 2020 כלל העסקים בעלי מחזור של למעלה מ-100 מיליון שקל יציעו לצרכנים מסופי תשלום חכמים. עסקים קטנים יצטרפו עד יוני 2021.

ארנק דיגיטלי

ANYPAY: אפשר לשכוח את הארנק בבית

אנחנו בישראכרט נרגשים להוביל את מהפכת התשלומים הדיגיטליים בישראל, ומאפשרים ללקוחותינו ״לגהץ״ את כרטיס האשראי ללא מגע, באמצעות שירות ANYPAY באפליקציית ישראכרט. מייד לאחר השלמת הקנייה המאובטחת ישוגר אישור תשלום אל הטלפון שלכם, ופרטי העיסקה המלאים יהיו זמינים לצפייה באפליקציית ישראכרט ובאתר בתוך 48 שעות. יש לכם כרטיס של מאסטרקארד ואפליקציית ישראכרט מותקנת על האנדרואיד? העיפו מבט במדריך להורדה ושימוש בארנק דיגיטלי מבית ישראכרט, הרשמו לשירות ANYPAY והצטרפו למהפכה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;