תשלום בטאצ'

הקידמה משתלמת: איך ולמה תשלום באמצעות NFC בטאצ' הוא העתיד

בעולם כבר התקדמו לאמצעי תשלום מתקדמים בטאץ׳. תשלום באמצעות NFC מגיע גם לישראל ומאפשר לכם תשלום מהיר, מאובטח ותוך שמירה על היגיינה מירבית

יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

כל דוכן ירקות בשוק בסין מקבל תשלום באמצעות טלפונים ניידים בטאץ׳ או באמצעות סריקת קוד QR, אפילו לקבצנים בפינת הרחוב אפשר לתרום כסף באמצעים דיגיטליים. בקיצור, בסין, אין כל צורך להסתובב עם ארנק. גם בארה״ב ובאירופה עסקים רבים כבר מקבלים אמצעי תשלום מתקדמים באמצעות טכנולוגיית NFC בנייד או בשעון חכם ובאמצעים נוספים. תוך שניות ספורות התשלום כבר מאושר והקונה רשאי ללכת לדרכו.

 NFC בישראל: תשלום בסמארטפון מעבר לפינה?

בישראל לעומת זאת, ארנק הוא עדיין חלק מפק"ל היציאה מהבית, ואנו עדיין צריכים להתאים את אמצעי התשלום לכל סוג עסקה. יש עסקים, ולא רק בשוק, שבהם מקבלים עדיין רק מזומן מתחת לסכום מסוים או בכלל – זאת למרות שהישראלי הממוצע מחזיק לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק ולשליש מהישראלים יש 3 כרטיסים או יותר. גם תשלום בכרטיס אשראי אורך שניות ואפילו דקות יקרות שבהן נוצר תור ארוך של קונים, ובתקופה בה מגפת הקורונה מאלצת אותנו לשמור על ריחוק חברתי, תהליך זה מערב מגע מיותר של המוכר והקונה בכרטיס האשראי או במזומן, בקבלה, במסוף התשלום ובעט לחתימה.

כדי לאפשר לישראל להשתדרג לאמצעי תשלום מתקדמים, מהירים ובטוחים, החל מ-2020 מונפקים בישראל רק כרטיסי אשראי עם שבב EMV, המאפשר תשלום עצמאי באמצעות הקשת קוד סודי או תשלום בטאץ׳ בלבד בעסקאות בסכום של עד 300 ש״ח. רשתות החנויות הגדולות כבר נערכו עם מסופי תשלום מותאמים לכרטיסים החדשים ועד קיץ 2022 יושלם המהלך גם בכל העסקים הקטנים ובתחנות הדלק.

איך עובד תשלום באמצעות NFC ללא מגע?

תשלום בנייד בטאץ׳ פועל באמצעות טכנולוגיית Near Field Communication (או בקיצור NFC) ולמרות השם הארוך מדובר בתהליך פשוט מאוד. בשלב הראשון מורידים את אפליקציית ישראכרט לנייד* ונרשמים לשירות ANYPAY עם כרטיס אשראי מאסטרקארד. זהו, אתם מוכנים. בפעם הבאה שתרצו לשלם באמצעות ארנק דיגיטלי, כל מה שתצטרכו לעשות זה לקרב את גב הטלפון שלכם למסוף התשלום ולקבל אישור לעסקה. הנייד משדר קוד ייחודי למחשב של מסוף התשלום המאפשר לו לקבל אישור מיידי לתשלום. אתם תקבלו לנייד במקביל הודעה על אישור ביצוע התשלום. כל זה תוך שניות ספורות.

ארנק דיגיטלי

תשלום מהנייד בטאץ׳ – פשוט, נקי, מהיר ובטוח

חשבו כמה מהר התור בסופר או בבית המרקחת היה מתקדם אם כולם היו משלמים בטאץ׳. בלי להעביר את הכרטיס, לעיתים שוב ושוב, עד שהמסוף מצליח לקרוא את הפס המגנטי ובלי לחכות להדפסת האישור לחתימה. לתשלום ב-NFC בטאץ׳ יש יתרונות רבים:

  • תשלום מהיר, פשוט ונוח – מקרבים את הנייד והולכים. כל פרטי העסקה נשלחים אליכם לנייד ומוצגים בצורה ברורה על גבי המסך שלכם.
  • צמצום הונאות והגנה כפולה מפני גניבת פרטי הכרטיס – במקום למסור למוכר את כרטיס האשראי ולהסתכן בהעתקת פרטי הכרטיס, טכנולוגיית NFC עושה שימוש בקוד מזהה ייחודי לכל עסקת קנייה, המועבר בהצפנה מלאה מבלי למסור את פרטי הכרטיס שלכם לבית העסק.
  • ריכוז כל ההוצאות וכרטיסי האשראי במקום אחד – אין צורך להסתובב עם כמה כרטיסים, ניתן להגדיר כרטיס אשראי מועדף לתשלום ואפשר לראות את פירוט ההוצאות במקום אחד באפליקציית ישראכרט.
  • ללא ניירת ואפילו ללא קוד סודי – בתשלום מהנייד בטאץ׳ אין צורך בהדפסת קבלה לחתימה וגם אין צורך בהקשת הקוד הסודי שלכם. נעילת הטלפון הנייד מחליפה את הקוד הסודי וחוסכת לכם את הצורך לזכור קוד נוסף.
  • היגיינה משופרת לשמירה על הבריאות שלכם – כאשר כל משטח עשוי להיות כר פורה להעברת חיידקי נגיף הקורונה, יש חשיבות עצומה להפחתת מגע ולצמצום העברת כרטיס האשראי מיד ליד, מהקונה למוכר וחזרה לקונה. בתשלום בטאץ׳ רק אתם נוגעים בנייד שלכם.

המעבר לתשלום בטאץ׳ היה במגמת צמיחה בשנים האחרונות, אך התפשטות נגיף הקורונה נתנה לו דחיפה משמעותית. בסקרים שונים שבוצעו בארה״ב וברחבי העולם נמצא כי למעלה ממחצית מהצרכנים השתמשו בתשלום בטאץ׳ בחודשים האחרונים. רבים מהם גילו את הפשטות והנוחות בתשלום מהנייד בטאץ׳ והם דיווחו כי בכוונתם להמשיך ולהשתמש בו גם בעתיד. העתיד כבר כאן והוא פועל בטאץ׳.

* השירות מוצע בשלב זה רק לטלפונים ניידים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד ולכרטיסי אשראי מאסטרקארד.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;