צריכים שליח דחוף? שירות חדש מציע פתרון מפתיע

דור חדש של חברות משלוחים מאפשר להפוך כל אחד לשליח לרגע, להקפיץ למישהו שתקוע מחוץ לבית את המפתחות, ואפילו לעשות מזה כסף. כך מזמינים שליח

יום חמישי, 3 במאי 2018

שכחתם את הנייד בבית קפה? השארתם את הדרכון בבית? צריכים להקפיץ את המפתחות לבת הזוג? היום, בניגוד לעבר, יש לבעיות כאלה פתרון פשוט. אנחנו לא מתכוונים לחברות השליחויות המוכרות, אלה שעובדות בשעות מוגבלות וגובות תעריפים גבוהים, אלא למשלוחים שמבצעים אנשים פרטיים, לעתים באופן עצמאי לחלוטין.

הרעיון הכללי הוא לחבר בין צרכים: מצד אחד, אנשים שנקלעו לסיטואציות המצריכות שליחות, לעתים קרובות באופן מידי או בשעות גמישות. מצד שני, אנשים שמחפשים השלמת הכנסה, כשלמעשה כל אחד יכול להיות שליח בזמנו הפנוי, אם רק יש לו כלי תחבורה (אפילו אופניים יספיקו). השירותים מבוססים על פי רוב על אפליקציה ויכולת GPS, שמאפשרת לאתר את השליח הקרוב ביותר שיכול לבצע את השליחות בטווח זמן מינימלי. השליחים יכולים לבצע את השליחות באופן מיוחד או "על הדרך", כשהם בדרכם למקום אחר.

הנה כמה דוגמאות לשירותי שליחויות מהדור החדש:

Get Package: הפלטפורמה הזו מאפשרת הזמנת שליחויות מהירות מהיום להיום, בכל הארץ, ללקוחות עסקיים ופרטיים. ההזמנה מתבצעת באפליקציית מובייל או מהמחשב, והשליח מגיע לאסוף את החבילה זמן קצר אחריה. אפשר לעקוב אחרי השליח בדרכו ליעד ואפילו ליצור איתו קשר. בנוסף, אפשר לדרג את השליח בתום השירות. התשלום מתבצע באופן דיגיטלי בכרטיס אשראי, בלי להתעסק עם כסף מזומן, ובסיומו נשלחת ללקוח חשבונית למייל.

סופיק (SoPick): גם פלטפורמת סופיק מאפשרת לכל אחד, בכל זמן ובכל מקום, להיות שליח או שולח בלחיצת כפתור, אבל היא מציעה ערך מוסף – שירות קניינות. למה הכוונה? בסופיק אתם יכולים לבקש שיקנו לכם משהו ספציפי על ידי לחיצה על כפתור ה"קנה לי".

גם כאן, קיימת אפשרות מעקב GPS אחר המשלוח, התשלום מאובטח וחשבונית נשלחת אוטומטית למייל. השליח מצוות ללקוח באמצעות מערכת שמתחברת למאגר השליחים הזמינים ובוחרת את השליח המתאים, תוך חישוב המרחק ודירוג השליח. פרטי השליח מופיעים בפני השולח, כולל טלפון ותמונה. בכל מקרה, אפשר לבטל את השליחות כל עוד המוצר עדיין לא נאסף.

חשוב לזכור, כי למרות שהשליחים מפוקחים על-ידי החברה ואמורים להיות מסוננים באופן טבעי באמצעות דירוגי הלקוחות, החברה אינה מספקת ביטוח למוצרים שאתם שולחים. האחריות לכך שהמוצר יגיע ליעדו, ובשלמותו, מוטלת על השליח. במקרה של רשלנות מצדו, גניבה, אובדן או נזק, SoPick דואגת שהשליח יפצה את מזמין השליחות על פי שווי השליחות. לכן, מומלץ להפעיל שיקול דעת על מה שאתם שולחים. האפליקציה זמינה להורדה באייפון ובאנדרואיד.

ברינגוז: אפליקציה של שליחים עצמאיים שמבטיחה שירות חמישה ימים בשבוע (א'-ה') בין השעות 08:00 ל-19:00, כאשר השליחות מגיעה תוך שעה עד 3 שעות, בתיאום עם המזמין. אפשר לשלוח כל פריט שנכנס לארגז של אופנוע או תא מטען של מכונית. יש ביטוח לפריטים המבטיח פיצוי של עד 500 שקל, רק על פריטים שאבדו או ניזוקו. אפשר לעקוב אחר השליח ולדרג אותו, ואפשר לנהל את כל המשלוחים באמצעות האפליקציה. התשלום מתבצע באשראי, כשהחיוב מתבצע רק לאחר המסירה.

פיקפאק (Pickpack): שירות השליחויות פיקפאק פועל במודל דומה. אפשר להזמין שליחות באמצעות האפליקציה או האתר, לעקוב בזמן אמת אחר סטטוס המשלוח, לצפות בפרטים מלאים של השליח ששוייך להזמנה – שם, טלפון ותמונת פרופיל, לקבל מסרון ברגע שהשליח בדרך למסירה, לצפות בהיסטוריית הזמנות, לדרג את השליח ועוד. החברה מדווחת על כך שיש לה יותר מ-2,000 שליחים ו-300 כלי רכב הפרוסים בכל רחבי הארץ.

מפה לשם: אפליקציה עצמאית שמספקת שליחויות, אבל לא בכל רחבי הארץ. האפליקציה מאפשרת הזמנה וקבלת הצעות בזמן אמת משליחים עצמאיים, כאשר השירות ניתן כעת באזורים הבאים – תל אביב, רמת גן, גבעתיים, רמת השרון, הרצליה, כפר שמריהו, רשפון, רעננה, כפר סבא, הוד השרון ויישובים נוספים באזור השרון.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;