נמל תעופה

שטויות שמספרים לכם על טיסות

לא תמיד כרטיס חד כיווני ייצא יקר יותר, ברק שיפגע במטוס לא יעשה שום נזק, ולידה במטוס לא תעניק לתינוק שלכם טיסות חינם כל החיים: 9 אגדות אורבניות שכדאי לשכוח לפני החופשה הבאה שלכם

יום שלישי, 26 ביולי 2016

עונת הנסיעות, החופשות והטיסות כבר כאן ומאות אלפי ישראלים צפוים לעופף בקרוב לעשרות יעדים פופולריים על פני הגלובוס. מסתבר שבנוגע לטיסות יש לא מעט מיתוסים ואגדות אורבניות שאנשים מספרים זה לזה – והקשר בינן לבין המציאות מקרי ביותר. אז הנה 11 מיתוסים כאלה, חלקם מופרכים וחלקם סתם לא מדויקים, שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם ממהרים לשתף את החברים בפניני חכמתם.

1.לקנות כרטיס הלוך ושוב זה תמיד יותר זול:
לא מדויק בכלל. תלוי לאן, מתי ובאיזו עונה. לפעמים באופן מפתיע משתלם יותר לקנות שני כרטיסים בנפרד, ואפילו בחברות תעופה שונות. פשוט צריך להיכנס ולבדוק, ועדיף לעשות זאת באתרי השוואות מחירים שמשכללים את כל האופציות הקיימות (אגרגטורים) כמו קיאק, אקספדיה, אורביטס ואחרים.

2. חברות התעופה תמיד יפצו אתכם על אובדן מזוודה:
ממש לא תמיד. יש למעלה משני מיליון תלונות בעולם מדי שנה על מטען שלא הגיע ליעדו. לרוב מצליחות חברות התעופה לאתר את המטען האבוד ולהשיבו ליעד במהירות. בהנחה שהמזוודה שבה אליכם, סביר להניח שלא תפוצו. גם אם המטען לא נמצא – שיעור הפיצוי הוא חלקי, לא חל על דברי ערך (דוגמת תכשיטים וכדומה) ומגיע לתקרה של סכום מסוים.

3.אין לכם שום סיכוי לשרוד תאונת מטוס:
תופתעו לגלות שזה ממש לא נכון. נתונים של מנהל התעופה והבטיחות האמריקאי מראים ש-95% מהנוסעים שהיו מעורבים בתאונות מטוסים בין השנים 1983-2000 שרדו את התאונה (תאונה הוגדרה כאירוע שבו נוסע מת או נפצע קשה, או שהמטוס ספג נזק משמעותי). זאת הודות לרגולציה הכבדה שמושתת על יצרניות המטוסים, הודות לה הם חסינים לאש, קלים לפינוי ויכולים לספוג מכות קשות בלי להתרסק.

נמל תעופה

4.האוויר במטוס מלא חיידקים:
מיתוס בלבד. האוויר במטוסים עובר פילטור כבד ולמעשה נושא פחות חיידקים מכל חלל צפוף אחר שאנחנו נמצאים בו (קניון/מסעדה/מעלית). הנוסעים במטוס שואפים שילוב של אוויר טרי ואוויר מסונן – שנוצר על-ידי מדסחים שממוקמים בקומת המנוע. האוויר הקיים מקורר על-ידי המדסחים, לאחר מכן מועבר דרך פילטרים של ניקוי ואז מוחזר לקומת הנוסעים.

5.ברק שיפגע במטוס ירסק אותו:
כלל לא נכון. ברקים פוגעים במטוסים כל הזמן, אבל הפעם האחרונה שמטוס התרסק כתוצאה מזה אירעה בשנת 1967. מה שקורה בפועל זה שהמטוסים בנויים כך שהחלק החיצוני שלהם מותיר את הזרם בחוץ ולא מאפשר לו להגיע פנימה לתא הנוסעים. אז אם יוצא לכם לשבת ליד החלון ולראות ברק פוגע בכנף – תהיו רגועים. לא יקרה לכם כלום.

6.במטוס משתכרים מהר יותר:
הנושא נבדק בעבר ולא נמצא שום קשר בין לחץ האוויר במטוס להשפעה מואצת של שתיית אלכוהול. אז תשתו חופשי, רק כמו כל דבר לא כדאי להגזים.

7. אם ילדתם במטוס, לתינוק יהיה טיסות חינם כל החיים:
זה סיפור נחמד. יש רק בעיה אחת : הוא לא נכון.

8.בכל נמל תעופה יש Wi-Fi חינם:
זה נכון רק באופן חלקי. במרבית שדות התעופה הגדולים אמנם יש אינטרנט אלחוטי ללא תשלום אבל לא תמיד הקליטה נוחה, מהירה ויעילה. בחלק משדות התעופה יש מכסה מסוימת של דקות חופשיות שמעבר לה עליכם להתחיל לשלם. יש גם שדות תעופה שמחייבים רכישה של סיסמה על מנת לגלוש, לפי יום או לפי שעה. בקיצור – אל תבנו על זה.

9.כל דיוטי פרי פתוח 24 שעות ביממה:
זה אמנם נכון לגבי נמל התעופה בן גוריון אבל ממש לא תקף בכל מקום. גם בשדות תעופה גדולים מסביב לעולם יש חנויות פטורות ממכס שנסגרות בשעות הלילה. ישראל היא מדינה של חובבי קניות ונמל התעופה שלנו נחשב למתקדם ולפעיל ביותר. אפילו בפריז המבוקשת תגלו דיוטי פרי סגור בשארל דה גול אחרי השקיעה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;