יום הרווקים הסיני

אז מתי זה בלאק פריידיי?

הם מגיעים רק פעם בשנה ושוברים את השוק עם מבצעי כסאח: מדריך לימי השופינג אונליין הכי שווים, וכמה מוציאים עליהם הישראלים

יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

זה קורה כמה פעמים בשנה. יום קניות מיוחד, מרגש ובינלאומי שמגלם בתוכו הבטחה להנחות סופר-שוות, מכירות חיסול ומבצעים אגרסיביים באתרי השופינג המקוונים. אספנו עבורכם את חגי השופינג הללו למדריך מקוצר שיעזור לכם לנצל את ימי הקניות בצורה הטובה ביותר.


יום הרווקים הסיני (סינגלס דיי) – 11.11      

זהו חג קניות שתאריכו נקבע בשל העובדה שהספרה 1 מופיעה בו ארבע פעמים – שכן זהו יום שחוגגים הסינים הסינגלים (הרווקים). ביום הזה הסינים מציעים מבצעי ענק על מיליונים רבים של מוצרים שנמכרים באתרי קניות באינטרנט, ומזמינים את שאר העולם לחגוג איתם. כך הפך יום זה לחג השופינג אונליין הגדול בעולם. גם הישראלים כמובן לא מפספסים את החג הזה. כצפוי – מוצרי חשמל וטכנולוגיה בלטו במיוחד בשנה שחלפה. בישראכרט בדקו את נתוני המכירות בקרב הישראלים ביום שישי שלאחר יום הרווקים אשתקד (ביום זה בוצעו רוב העסקאות) וגילו זינוק של 251% במספר העסקאות ביחס ליום שישי רגיל. המחזור גדל ב-95%. סכום העסקאות אגב היה נמוך ב-45% מהממוצע, כנראה על רקע המחירים הנמוכים של המוצרים הסיניים.
מה הכי כדאי לקנות: מוצרי אלקטרוניקה, צעצועי ילדים (לגו, פליימוביל, דיסני), בגדי ילדים ותחפושות.    


בלאק פריידיי – יום שישי האחרון של נובמבר      

יום מכירות אמריקאי זה פותח את עונת המכירות לקראת חג המולד, מדי שנה ביום שישי האחרון של נובמבר, אחרי חג ההודיה. יום זה כולל מבצעי ענק שאמורים לאפשר את שגעון המתנות של עונת החגים הנוצרית ולתת הזדמנות לחנויות למבצעים מצוינים באמצע העונה, לקראת הטירוף של כריסטמס. מדובר בסיילים שמתקיימים גם בחנויות עצמן בארצות-הברית ולא רק ברשתות המקוונות. הישראלים אוהבים מאוד לנצל את הבלאק פריידיי: מנתוני ישראכרט עולה כי מספר העסקאות ביום זה בשנה שעברה לדוגמה (2015) היה גדול ב-56% ביחס ליום שישי רגיל. מחזורי הקניות עלו ב-43% (המספרים מתייחסים גם לסייבר מונדיי, במאוחד).
מה הכי כדאי לקנות: בגדי חורף (תחילת העונה אצלנו), מתנות, מותגי מעצבים אמריקאיים ומעצבים בכלל שנמכרים יותר בזול.

יום הרווקים הסיני

סייבר מאנדיי – יום שני שאחרי בלאק פריידיי  

יום קניות שחל ביום שני שמיד אחרי חג ההודיה, ונועד במקור לתת קונטרה מקוונת מצד אתרי קניות באינטרנט לחנויות הפיזיות שמקיימות את הבלאק פריידיי. דגש מיוחד קיים על גאדג'טים, טכנולוגיה וכמובן טאבלטים וסמארטפונים. אייפון 6 וגלקסיS7 כיכבו בשנה שעברה. היום הבלאק פריידיי נחגג כאמור גם ברשת, וכמובן שמרבית האתרים ממשיכים באופן מסורתי לחגוג את שני החגים ולרקוד על שתי החתונות.
מה הכי כדאי לקנות: כמו בבלאק פריידי, מדובר באותו שבוע ובמבצעים דומים.  


ולנטיינס דיי – 14.2  

חג האהבה הנוצרי ע"ש הקדוש ולנטיין הוא תירוץ נהדר למבצעים. הוא נערך באמצע פברואר מדי שנה כשהרשת מתמלאת בהנחות על מתנות רומנטיות ומתנות בכלל. עוד סיבה לחגיגת קניות, מרצ'נדייז בוורוד ובאדום ומבצעים לוהטים ברוח החג. הישראלים אוהבים לערוך את הקניות אונליין שלהם בימים שלפני הוולנטיינס (כנראה כדי לרכוש מבעוד מועד מתנות אותן יוכלו להעניק ביום עצמו): מנתוני ישראכרט עולה כי ביום שישי שלפני הלוונטיינס האחרון (2016) גדל מספר העסקאות של הישראלים ב-19% לעומת יום שישי רגיל, והמחזור גדל ב-11%.  
מה הכי כדאי לקנות: מתנות רומנטיות, מצעים, מתנות לגבר, לנז'ריי.  


בוקסינג דיי – 26.12  

חג קניות בריטי, רגע אחרי חג המולד: הנחות מעולות על כל מה שתרצו לקנות, בכל האתרים מבית הממלכה המאוחדת.
מה הכי כדאי לקנות: מותגים בריטיים שווים, בעיקר.  


סופר סטרדיי – יום שבת האחרון לפני כריסטמס  

מדי שנה רגע לפני חג המולד מתרחש יום השופינג המטורף הזה, שמהווה 40% ממכירות עונת הכריסטמס (כ-15 מיליארד דולר בחנויות הפיזיות). בעבר הצרכנים האמריקאים נמנעו מלקנות ביום הזה אונליין משום קרבתו לחג המולד והחשש שלא יקבלו את המוצר במהירות מספקת. עם התקצרות ימי השילוח - המועד הזה, בו הרשתות מתחרות ביניהן על הנחות, רלוונטי גם לקונים אונליין וכמובן לישראלים שלא חייבים להספיק לארוז מתנות לחג. מה הכי כדאי לקנות: מוצרי חורף, מתנות שוות, צעצועים לילדים שזוכים להנחות גדולות בגלל חג המולד.


יום העצמאות האמריקני The fourth of July – 4.7      

יום זה, The forth בפי האמריקאים, מציע לחגוג את העצמאות של אימפריית הצרכנות הגדולה בעולם עם – איך לא – קניות. זו הזדמנות של המותגים והרשתות לרכוב על הסיילים של סוף עונת הקיץ, לחסל מלאים ולחגוג יחד עם הקונים הנמצאים בחופשה ממילא (ועם יתר העולם) את יום העצמאות האמריקאי בקניות לרוב. גם הישראלים מצטרפים לחגיגה: בחג האחרון (4.7.2016, יום שני) חל גידול של 30% במחזור הקניות לעומת יום שני ממוצע בחודש. מנתוני ישראכרט עולה עוד כי סכום העסקה הממוצעת היה גבוה ב-26% מיום שני ממוצע.
מה הכי כדאי לקנות: מוצרי סוף עונת קיץ, בגדי ים, ציוד לטיולים ולחופשות.


אמזון פריים (מועד מתחלף)  

יום זה חל כל שנה במועד אחר הנקבע מראש. זהו חג של מבצעים מצוינים, שזמין רק למנויי אמזון פריים (שירות למנויים שכולל משלוח באותו יום ושירותי וידאו כמו נטפליקס). מדובר ביום הקניות הפופולרי ביותר באתר, בו המכירות בארה"ב זינקו בשנה שעברה ב-93% יחסית ליום רגיל. צעצועי ילדים, פליימוביל, לגו נקנו וכמובן ספרים וטכנולוגיה בלטו במיוחד בשנה שחלפה. באירופה הזינוק עמד על 53%. היום הזה כל כך חזק עד שוולמארט נוהגת להשוות בתגובה את מחיריה למחירי אמזון.
מה הכי כדאי לקנות: הכל, רק בזול.    


לייבור דיי – יום שני הראשון של ספטמבר

ה-Labor Day נולד כדי לחגוג את הישגי תנועת העובדים האמריקנית, אבל כיוון שמדובר בסוף שבוע ארוך זו כבר הזדמנות לעשות שופינג בזול.
מה הכי כדאי לקנות: להתחיל להצטייד בבגדים לעונת המעבר, ציוד משרדי וציוד לבית הספר.  


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;