אחסון בענן

בעלי עסקים, גם אתם צריכים אחסון בענן

למה זה חשוב, כמה זה עולה, איך בוחרים ספק ועל מה צריך להתעקש: מדריך למתחילים

יום שלישי, 18 באוקטובר 2016

אמנם יש עוד כמה חודשים עד שהחורף יכה בנו במלוא כוחו, אבל החלטנו כבר עכשיו לדבר אתכם על ענן. ליתר דיוק – אחסון בענן, שכמעט לכל אחד יש גישה אליו היום על הסמארטפון והמחשב. מה זה בעצם? למה אתם צריכים אותו, לבית או לעסק? כמה הוא עולה? ואיך מחליטים מי יהיה ספק הענן שלכם? הנה כמה שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין יותר טוב את התחום, לאחסן את המידע שלכם בצורה אופטימלית ולחסוך עלויות.


אז מה זה בכלל ענן?  

מדובר בשירותי אחסון ומחשוב הניתנים למשתמש באמצעות מחשב מרוחק, אליו מתחבר המשתמש דרך האינטרנט או באמצעות קו תקשורת ייעודי.  


למה צריך אחסון בענן? בשביל זה יש לי מחשב או טלפון.

המקום במחשב, הטלפון או הדיסק-און-קי שלנו מוגבל. טכנולוגיית הענן נועדה לחסוך מאיתנו את הצורך לרכוש עוד ועוד מקום כדי לאחסן את התמונות, הסרטונים, המצגות העסקיות ותיקי הלקוחות הכבדים שלנו, שתופסים נפח רב. במקום זה ניתן לאחסן אותם על שרתים מרוחקים ולגשת אליהם במקרה הצורך.

אחסון בענן הוא שימושי גם לצרכי גיבוי. במקרה של אסון נוראי (למשל: שריפה במשרד – כל המחשבים הלכו) כל המידע שלכם זמין בענן, דרך כל מחשב בעולם. זאת כמובן במידה שדאגתם להתקין את מה שצריך ולגבות את מה שצריך.

אחסון בענן

אם המידע נשמר במחשב אחר, איך יש לי גישה אליו?  

פשוט: באמצעות האינטרנט. למעשה אפשר, עם שם המשתמש והסיסמה הנכונים, לגשת אל המידע בכל רגע מכל מקום בעולם. המשתמש עשוי להיות ארגון גדול, חברה קטנה או אדם בודד. הספק הוא חברה גדולה שפיתחה תשתיות מתאימות ומספקת שירותים למספר גדול של משתמשים.


אוקי, הבנתי שכדאי לי להתחבר לשירותי ענן. איך אני מוצא ספק? כמה זה יעלה לי?    

עבור עסקים קטנים, ישנן הרבה אפשרויות טובות וחינמיות עד לנפח מסוים. הנפח הזה די גדול ומספיק לרוב העסקים. בין האלטרנטיבות המובילות: Dropbox, Google Drive, Onedrive ו-box.net. לכולן תוכנית בסיסית בחינם, ואפשרויות שדרוג בתשלום כשמגיעים לנפח אחסון מסוים. כמובן אפשר למחוק קבצים עם הזמן ולהרוויח חזרה את המקום.

על מנת לבחור ספק כדאי לשים לב לדברים הבאים:    

1. נפח: הענן אמור לאחסן תמונות, קבצים גדולים, סרטים, מצגות ומסמכים. חשוב לבדוק איזה נפח אתם מקבלים במסגרת העסקה, כמה עולה (אם בכלל) נפח האחסון הבסיסי וכמה יעלה לכם להוסיף נפח אם תצטרכו.

2. עלות: כמו בכל עסקה, אל תהססו לעשות סקר שוק, להתמקח ולהשוות מחירים בין הספקים השונים.

3. גיבוי: זה טוב לתמונות על הטלפון שלכם, אבל זה בעיקר חשוב למידע של העסק שלכם שלא הייתם רוצים לאבד. שימו לב לאפליקציות של החברות שהזכרנו שמציעות גם אפשרות לגיבוי אוטומטי של תמונות המצולמות בסמארטפון, כך שלאחר צילומן התמונות עולות ישר לענן. מדובר בסוג היישומים שמתגלים כחשובים בעיקר כשהמכשיר נגנב או מתקלקל. שימו לב בהקשר זה גם לאפשרויות הגיבוי של אנשי הקשר שלכם בענן.

4. שיתוף קבצים:
אחד השימושים הנפוצים באחסון ענן הוא שיתוף קבצים. באמצעות הענן אנחנו יכולים לשתף עם חברים ומכרים קבצים בנפח גדול או אף תיקיות שלמות. חלק מהשירותים מציעים שיתוף באמצעות רשתות חברתיות, מייל, או הפקת לינק לקבצים שאותו ניתן לשתף. בדקו זאת.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;