מסים על משלוח מחו"ל

המדריך המלא: איזה מסים צריך לשלם על משלוח מחו"ל

מתי מגיע לכם פטור ממכס, על מה משלמים מסי קניה ובאיזה שלב בכלל מחייבים אותכם? בדיקת "תכל'ס"

יום שלישי, 3 בינואר 2017

ימי המכירות הגדולים באינטרנט בעיצומם, והפיתוי להשתתף בחגיגת הקניות אונליין הוא עצום. בלאק פריידי, בוקסינג דיי, סייבר מאנדי, כריסמס – ההיצע אינסופי. אבל רגע לפני שאתם מקליקים על אישור הזמנה – קחו בחשבון גם את המיסים שיש לשלם על פריטים שמגיעים אל ארצנו הקטנטונת שמעבר לים. אז איזה מיסים על משלוח בחו"ל צריך לשלם, ואיך זה עובד? קבלו מדריך שיעשה לכם סדר בראש.

אבל רגע לפני, שימו לב: מדרגות המס הן לפי עלות החבילה, כאשר את החישוב יש לעשות לפי ערך הרכישה בפועל וללא קשר למבצעים. כלומר, אם נניח קניתם מוצר ב-50 דולר אחרי מבצע, המסים יחושבו לפי 50 דולר ולא לפי המחיר המקורי לפני ההנחה. אגב, אם אתם מתקשים – יהיה לכם נוח וקל להיעזר באתר "קנה לי", מחשבון פשוט לחישוב מסים על חבילות מחו"ל.

אגב, בחלק מהאתרים הגדולים (איביי, אמאזון) יש אופציה להוסיף את חישוב מיסי המכס, אבל זו רק הערכה: פעמים רבות כשהמשלוח מגיע לארץ הלקוח מתבקש לשלם סכום נוסף (אם זה מעל 75 דולר).


עד 75 דולר

אם הזמנתם משלוח עם מוצרים שערכם הכולל הוא 75 דולר ומטה – המשלוח שלכם פטור לחלוטין ממסי יבוא. עם זאת, שימו לב: הפטור אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. עוד דבר שכדאי לשים לב אליו הוא שהערך של 75 דולר לא כולל הובלה וביטוח, אם הם מחושבים בנפרד מערך המוצרים. לדוגמא: אם הזמנתם משלוח בגדים שערכם 65 דולר, ודמי המשלוח החלים עליהם הם בסך 20 דולר (סך כולל של 85 דולר) – עדיין תקבלו פטור מתשלום מסים על המשלוח.
שימו לב: שתי חבילות או יותר שיישלחו מאותו ספק לאותו לקוח בהפרש של עד 72 שעות, ייחשבו כמשלוח אחד שפוצל – ומסי היבוא יחושבו לפי ערכם הכולל של כל המוצרים יחד.


75-500 דולר  

כאשר המשלוח שלכם כולל מוצרים בשווי 75-500 דולר, תקבלו פטור מתשלום מכס. מה שכן תצטרכו לשלם זה מע"מ, ומס קניה אם הוא חל (לדוגמא על טלוויזיות וטלפונים סלולריים). הפטור ממכס אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים. גם כאן, מדרגת השווי לא כוללת עלות של הובלה וביטוח, אם הם מחושבים בנפרד מערך המוצרים שרכשתם.

מסים על משלוח מחו"ל

מעל 500 דולר

בכל משלוח שעלות המוצרים שבו עולה על 500 דולרים, תיאלצו לשלם את כל המסים: מע"מ, מס קנייה (אם חל) ומכס.


מס בהפתעה

לדואר ישראל יש שירות חבילות בשם EMS, שדומה לחברות השילוח המהיר כמו פדקס ו-DHL. שילוח מסוג זה כרוך בעלויות נוספות (אגרות, דמי הקצאת אשראי ועמלת שחרור), שמפתיעות צרכנים רבים. כדי למזער נזקים, כדאי לוודא שההזמנה מהאתר בחו"ל אינה מוצגת כ"שילוח מהיר" – ואז תקבלו את המשלוח כדואר רגיל ולא יפלו עליכם מיסים לא צפוים. שימו לב: כשמשקל המוצר גבוה מ-2 ק"ג, קיים סיכוי גבוה שהוא יגיע באמצעות שירות החבילות בכל מקרה.


באיזה שלב משלמים?

חבילות שנשלחות בדואר רגיל – מועברות לסניפי הדואר הקרוב לאזור מגורי הנמען בהתאם לכתובת הרשומה על גבי החבילה, בצירוף הוראת תשלום על סך המסים (אם נדרשים). את המסים משלמים בסניף הדואר בעת קבלת החבילה.

חבילות שנשלחות בדואר מהיר (EMS) או באמצעות חברות בלדרות – בעת מסירת החבילה בבית הלקוח, נגבים המסים על ידי השליח.

חברת דואר ישראל וחברות הבלדרות גובות, ככלל, עבור שירות זה עמלה בנוסף לעלות השילוח.

יש לכם השגות, ערעורים או בירורים לגבי עמלות חברת הדואר או חברות הבלדרות? יש לפנות ישירות לשירות הלקוחות של החברה המשלחת. במקרים חריגים יידרש הנמען להגיע לבית המכס ולשחרר את הטובין בעצמו.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;