קינוחים מושחתים

אין קלוריות בחו"ל: הקינוחים הכי מושחתים בעולם

הגלידה הכי טעימה ברומא, הפאי הכי שווה בבוסטון, הטארט הכי מפורסם בווינה: 6 המלצות על קינוחים בלתי נשכחים – תחנת חובה בחופשה הבאה שלכם

יום ראשון, 18 בדצמבר 2016

נכון, סוכר זה לא בריא, וגם חמאה בכמויות לא מומלצת ובכלל – עדיף לאכול סלט חסה. אבל לא בשביל זה התכנסנו כאן. מדי פעם כולנו מרשים לעצמנו להתפרע עם קינוח מושחת במיוחד, שערורייתי וטעים להפליא – ובחו"ל כידוע הקלוריות לא נספרות. אז קבלו 6 המלצות למסעדות ברחבי העולם שמגישים קינוחים מושחתים כל כך שתצטרכו לגרור את עצמכם החוצה רק כדי לא להזמין עוד מנה.

טסים לחו״ל? כל המידע שצריך לנסיעה נוחה ומשתלמת


המקום: קפה אנג'לינה, פריז (הוראות הגעה)
השחיתות: עוגת מונבלאן (Mont-Blanc)

את בוא החורף מסמלת עבור פריזאים רבים עוגת המונבלאן – הר של קרם ערמונים מעוטר באבקת סוכר. זהו קינוח קלאסי עם היסטוריה של יותר מ-500 שנה, הקרוי על שם הפסגה הגבוהה באירופה. מונבלאן מורכבת משכבת מרנג ממולאת בקרם, שמעליה שכבה של מחית ערמונים מתקתקה המוזלפת על כל הקונסטרוקציה בצורת ספגטי דק. באנג'לינה מכינים את העוגה האייקונית הזו מאז 1903 על פי המתכון של אנטואן רומפלמאייר, האופה האוסטרי שייסד את בית הקפה.

קינוחים משוחתים
עוגת מונבלאן (Mont-Blanc)

המקום: קפה זאכר, וינה (הוראות הגעה)
השחיתות: זאכר טורט

הקפה הווינאי, ששוכן בחזיתו של מלון זאכר מול בית האופרה, התפרסם הודות למנת הדגל שלו – קינוח מושחת במיוחד בשם הזאכר טורט. היא מורכבת משתי שכבות שוקולד, ריבת משמש באמצע, זיגוג שוקולד למעלה וערימה של קצפת בצד. העוגה הזו הומצאה ב-1832, כשנסיך וינה ארגן מסיבה ורצה קינוח מיוחד להרשים בו את אורחיו. מאחר שהשפית הייתה חולה, המשימה הוטלה על השוליה שלה – פרנץ זאכר – שהיה אז בן 16 בלבד. זאכר הגיש לאורחים את טארט השוקולד והחליף את אחת השכבות בריבת המשמש שלו. הנסיך והאורחים אהבו את העוגה והשאר – היסטוריה. 44 שנים מאוחר יותר, ב-1876, פתח אדוארד, בנו של פרנץ, את מלון זאכר, ובו נמצא גם בית הקפה שמחזיק במתכון המקורי של העוגה עד עצם היום הזה. הנאה מובטחת.

קינוחים משוחתים
זאכר טורט (Sacker Torte)

המקום: גלידריית ג'וליטי, רומא (הוראות הגעה)
השחיתות: גביע cappa giolitti

ג'וליטי היא אחת הגלידריות הוותיקות בעיר. הסניף הראשון נפתח ב-1900 והאגדה המקומית מספרת שמתכונים מוצלחים במיוחד נשמרים בכספת סודית אצל הבעלים. הגלידריה זכתה מספר פעמים בתואר הגלידה הטובה ביותר ברומא, וטעם הדגל שלה הוא cappa giolitti – גלידת שוקולד, פודינג וקרמל מעוטרים עם קצפת ואגוזי לוז, פלוס גליל וופל שנעוץ במרכזו. זהו המתכון הוותיק ביותר שיש בחנות – שמוגש ללקוחות מ-1920.

קראו עוד:
נשארתם עם טעם של עוד? כנסו לישראכרט חו"ל והתחילו לארגן את הטיסה הבאה

קינוחים משוחתים
גלידריית ג'וליטי

המקום: Dominique ansel Bakery, ניו יורק (הוראות הגעה)
השחיתות: קרונאט

דומיניק אנסל, שף פטיסייר צרפתי, פיתח ב-2013 את הקרונאט – שילוב של קרואסון ודונאט – והפך כמעט בן לילה ללהיט עולמי שאין כמעט כלי תקשורת בעולם שלא דיווח עליו. מדובר בסופגניית דונאט מטוגנת, המורכבת מבצק פריך של קרואסון שעבר גלגול בסוכר ואחר כך הוזרק אליו מילוי של קרם בטעמים שונים. כשהתורים אצל אנסל לא פסקו, הוא הגביל את הרכישות לסך של שש יחידות לקונה, מה שגרם לשוק שחור של ספסרים שמוכרים את הבצק השמנוני בסכומים הזויים של עד 100 דולר ליחידה. אצל אנסל זה יעלה לכם 5.5 דולר, אבל נראה אתכם עומדים בתור הארוך שמשתרך במקום. האם זה שווה את זה? התשובה היא לחלוטין, במאה אחוזים, ללא כל צל של ספק – כן.

קרונאט (Cronut)

המקום: מסעדת לה פרה קטלאן, מערבית לפריז (הוראות הגעה)
השחיתות: ביצת פברז'ה עם ציפוי זהב

ביצת הפברז'ה היוקרתית של מסעדת מול ים (ז"ל) בתל אביב יובאה היישר מהמסעדה הזו, שנמצאת ליד פריז (שם אגב, אף אחד לא קורא כך למנה הזו, היא מכונה בכלל Christelle Brua Apple). הכנתה של ביצת הפברז'ה היא משימה השמורה לקונדיטורים המיומנים ביותר: הקונדיטור מנפח סוכר במכשיר מיוחד לכדי צורה של כדור דקיק ושביר. לאחר יצירת חור קטן בתחתיתו, ממלא הקונדיטור את הכדור בקציפת הדרים, סורבה מנדרינות, פירות יער טריים וסוכריות קופצות. אחרי שהוא מפזר על הכל תלתלים יוקרתיים של זהב אכיל, מתקבלת ביצת הפתעה למבוגרים. הנאה מובטחת.


המקום: Flour Bakery, בוסטון (הוראות הגעה)
השחיתות: בוסטון קרים פאי

ב-1834 אפו בבוסטון לראשונה את המאפה הזה – עוגת ספוג מסורתית עם שכבות של קרם וניל וגלייז של שוקולד. העוגה, שזכתה לכינוי "בוסטון קרים פאי", הפכה לעוגה הלאומית של מסצ'וסטס. כשהקונדיטורית ג'אנה צ'אנג פתחה בשנת 2000 את מאפיית Flour בעיר, היא הוסיפה לעוגת ארבע השכבות ספוג סירופ קפה מתוק, קצפת וציפוי של גנאש שוקולד – מה שהפך את הפאי הזה לקינוח מושחת במיוחד ולתירוץ מצוין לעלייה לרגל אם אתם מזדמנים לעיר.

 

 


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;