אתר אינטרנט

בשביל מה צריך אתר, יש לי פייסבוק!

6 סיבות טובות למה עדיין חשוב שיהיה לעסק שלכם אתר אינטרנט רשמי

יום חמישי, 19 במאי 2016

אז יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, אתם מעלים תמונות לאינסטגרם ויש כבר אלפי צפיות בערוץ היוטיוב שלכם. אין ספק, אתם חיית מדיה חברתית. אבל האם זה בא על חשבון אתר אינטרנט מסודר? האם בעידן הסושיאל עסקים קטנים ובינוניים – או אפילו גדולים – יכולים להסתפק בנוכחות ברשתות החבריות בלבד?

אם תשאלו את פייסבוק וגוגל – הם יגידו לכם שכן. ענקיות האינטרנט עושות כל שביכולתן כדי לייתר את אתרי האינטרנט, ולהפוך למעשה להיות האינטרנט בעצמן. פייסבוק משקיעה הון בפיתוח כלים לעסקים שיאפשרו להם למכור מוצרים ושירותים בתוך הפלטפורמה, לנהל אירועים ולתפעל למעשה את כל שירות הלקוחות שלהם בתוך הרשת החברתית. גוגל עושה מאמצים לאפשר לגולש לבצע פעולות בתוך תוצאות החיפוש בלי להקליק על האתרים עצמם.

למהלכים הללו מטרה ברורה: להשאיר את הגולשים בתוך הפלטפורמות ולתת להם כמה שפחות סיבות לצאת לאתרים חיצוניים. לעסקים מצידם יש גם סיבות טובות משל עצמם לוותר על הקמת אתרים, בעיקר בשל הזמן והמשאבים שצריך להשקיע כדי להקים אתר אינטרנט טוב ומושקע מבחינה עיצובית ותפעולית.

על אף כל זאת, רוב מומחי הדיגיטל עדיין ממליצים לעסקים ולמותגים לשמור על האתרים שלהם בחיים ולא להיסחף בחגיגת הסושיאל. להיות גם ברשתות החברתיות, אבל גם לשמור על הפלטפורמה הפרטית שבבעלותם. למה? הנה 6 סיבות טובות.


1. כי הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות שייך להן, ואתר הוא שלכם.
זכרו כי הפרופיל או הדף שלכם בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שייכים לבעליהם. המשמעות: מידת השליטה שלכם בפלטפורמה מינימלית ומוגבלת לתקנון, לתנאי השימוש ולרצונות וגחמות שיכולות להתחלף במהירות. כולנו זוכרים מה קרה לעמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים" שבעליו פעל בניגוד לחוקי הפלטפורמה ופייסבוק סגרו אותו בלי שום סנטימנטים. באתר שלכם אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים (במגבלות החוק) ולערוך שינויים כאוות נפשכם.


2. כי האתר שלכם נראה בדיוק כמו שאתם רוצים.
גם בלי לסגור אתכם, מחר יכולה פייסבוק להחליט שהיא משנה את עיצוב הדפים ולא תהיה לכם שום שליטה על זה. גם כעת היכולת לעצב ולמתג את פלטפורמות המדיה החברתית מוגבלת ביותר – הפיד הוא דמוקרטי וכולם נראים בו פחות או יותר אותו הדבר. באתר האינטרנט שלכם אתם יכולים לשמור על שפת המותג ויוקרתו, ולהיראות בדיוק כמו שאתם רוצים. 

אתר אינטרנט

3. כי במדיה החברתית הדאטה לא שלכם.
רוצים לעקוב אחר הגולשים שמבקרים אצלכם ולסמן אותם, על מנת להציע להם הצעות ייחודיות? קוראים לזה "רימרקטינג", וזה משהו שאתם יכולים לעשות בצורה אופטימלית רק באתר שלכם. בנוסף, ברשתות החברתיות היכולת שלכם לקבל אנליטיקות מדויקות לגבי תנועת הגולשים כפופה למה שמציעה כל רשת, בעוד סוג המידע שנאסף באתר שלכם נתון להחלטתכם. בפייסבוק, באינסטגרם ובכל היתר אתם אפילו לא יכולים לקבל רשימה של העוקבים שלכם – זהו מידע שנשמר בפלטפורמה ונותר חסוי עבורכם. גם גיוס נרשמים לקבלת ניוזלטר הוא נושא בעייתי מאוד ברשתות החברתיות: פייסבוק השיקו לאחרונה טופס לידים פנימי אבל טרם הוכח באופן חד משמעי שהשיטה עובדת ומספקת לידים איכותיים מספיק.


4. כי באתר יש לכם יותר סיכוי למכור.
אמנם יש דבר כזה "חנות פייסבוק" אבל עדיין מרבית הגולשים לא נוהגים לרכוש שם מוצרים, ורוב מכריע של הרכישות באינטרנט נעשות באתרים. אם יש לכם מוצרים או שירותים שאתם רוצים למכור אונליין, באתר האינטרנט שלכם תוכלו להקים חנות מסודרת ומותאמת אישית לרצונותיכם – ולהפנות אליה תנועת גולשים מכל הפלטפורמות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'). שם תוכלו לשלב איזה פיצ'רים שתרצו ולא תהיו מוגבלים למה שחנות פייסבוק מציעה. כך לדוגמה, אם אתם בעלי מסעדה ואתם רוצים להכניס פיצ'ר של הזמנת שולחן או משלוחים – תוכלו כיום לעשות זאת רק באתר (בפייסבוק עדיין אין אפשרות כזאת).


5. כי ימצאו אתכם יותר בקלות בגוגל.
גם בעולם האינטרנט יש פוליטיקות ושיקולים עסקיים: היות שגוגל ופייסבוק הן ענקיות אינטרנט מתחרות, אין להן אינטרס לספק תנועת גולשים זו לזו. לפיכך, הסיכוי שאתר האינטרנט שלכם יצוף גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל גדול יותר מהסיכוי של עמוד הפייסבוק, חשבון הטוויטר או האינסטגרם. רק סיבה זו לבדה מספיקה על מנת להצדיק הקמה ותחזוק של אתר אינטרנט פעיל ובו תנועת גולשים משמעותית (ללא גולשים האתר לא יצוף בגוגל ממילא). בנוסף, לא ניתן לעשות אופטימיזציה באופן אקטיבי (SEO) על תכנים ברשתות החברתיות כדי לשפר את מעמדן בגוגל, כמו שנהוג לעשות עם תכנים באתר האינטרנט.


6. כי זה נראה לא טוב.
כולנו חיים בעולם של תדמיות, וכך גם הלקוחות שלכם: גולש שיחפש אתכם בגוגל ולא ימצא אתר אינטרנט רשמי אלא רק חשבונות פייסבוק ואינסטגרם – עלול לקחת אתכם פחות ברצינות ולהניח שהעסק שלכם לא מספיק גדול או רווחי בשביל להשקיע באתר מכובד – במיוחד אם למתחרים שלכם יש כזה. זהו שיקול שאסור לזלזל בו.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;