שם דומיין

איך בוחרים את שם הדומיין הטוב ביותר לעסק שלכם?

לא מספיק להקים אתר אינטרנט, חשוב גם לבחור לו דומיין מוצלח. הנה 10 סיבות למה

יום ראשון, 8 במאי 2016

הקמתם אתר אינטרנט לעסק? מזל טוב. כדאי שתדעו: השם שתבחרו לדומיין של האתר עשוי להיות מרכיב חשוב בהצלחה שלכם. שם הדומיין הוא כתובת האתר שלכם, וערוץ מרכזי שדרכו לקוחות פוטנציאליים מגיעים אליכם. לעיתים גולשים יקלידו ישירות את כתובת האתר בשורת הכתובת בגוגל. במקרים אחרים, שם הדומיין יכריע את מיקומכם ברשימת התוצאות של חיפושים שגולשים יעשו בגוגל, באמצעות מילות מפתח. מעבר לכך, שם הדומיין הוא חלק מכתובת המייל שלכם ולכן מהווה מרכיב בלתי נפרד מהיחסים שלכם עם הלקוחות. אז איך בוחרים שם דומיין טוב שיוביל אליכם לקוחות רבים ככל האפשר? קחו כמה טיפים. בסיוע דוד עמירה, מנכ"ל חברת greenseo.


1. קצר וקולע
מקוריות זה חשוב, אבל גם פשטות ונוחות. שם הדומיין צריך להיות פשוט לזכירה, כך שיהיה קשה לשבש אותו בהקלדה. היום לא ניתן יותר  לרכוש דומיין ששמו מורכב ממילה אחת, כי שמות מסוג זה כבר תפוסים. מומלץ, עם זאת, להסתפק בשם דומיין שמורכב משתי מילים ולא יותר. שם ארוך מדי עלול לסבך את הגולשים.


2. תחשבו כמו מותג גדול
כשבוחרים את שם הדומיין מומלץ לשבץ בו את שם המותג של העסק. זה גם מגביר את הסיכוי שהשם ייצרב בתודעתם של לקוחות פוטנציאליים, וגם עשוי לקדם אתכם ברשימת התוצאות במנוע החיפוש. גוגל מעדיף עסקים שפועלים תחת שם מותג ייחודי ורואה בכך סימן לפעילות עסקית אמיתית. גם אם העסק שלכם קטן ועדיין בחיתוליו, תחשבו בגדול – גם לכם מגיע מותג משלכם.


3. מילות מפתח? כן, אבל לא רק
אם תשבצו בשם הדומיין מילות מפתח כלליות – למשל כאלה שמעידות על תחום הפעילות של העסק – זה עשוי להקנות לכם יתרון כשגולשים מחפשים עסקים בתחום שלכם. לדוגמה, יועצי מס בהחלט יכולים לשבץ את המילה "מס" בשם הדומיין. מצד שני, מומלץ להוסיף למילות המפתח גם מילה ייחודית יותר. שם כללי מדי לא ייתן לכם יתרון על פני מתחרים. זה גם עלול לעורר את חשדו של גוגל – שמא מדובר בשם שנועד לנצח את מנוע החיפוש ושאין מאחוריו עסק רציני. במקרה כזה, דרככם לרשימת התוצאות עלולה להיחסם.


4. דברו באותיות
האם אפשר לשלב מספרים בשם הדומיין? מומלץ לדבוק דווקא באותיות. גולשים שמנסים להקליד שם אתר שכולל מספר עלולים להקליד את שם המספר באותיות במקום בספרות וכך לפספס אתכם. גם שימוש במקפים אינו מומלץ, כי מרבית הגולשים לא רגילים להוסיף מקף בכתובות של אתרים. מעבר לזה, שימוש במקף או בסימן ייחודי אחר עלול לעורר רושם שהעסק שלכם חדש במיוחד ושרציתם לבדל את עצמכם ממתחרה שכבר תפס את שם הדומיין שבחרתם לעצמכם.

שם דומיין

5. איך מאייתים את זה?
מומלץ ששם הדומיין יהיה מורכב ממילים שהגולשים יידעו בדיוק איך לאיית. כדאי להימנע ממילים מורכבות מאוד או מילים שיש להן "תאומות" בצליל עם איות שונה, למשל YOU ו-U. זה עשוי להיות מקור לבלבול עבור גולשים, אלא אם כן שם המותג שלכם מוכר מאוד והקהל הרחב כבר יודע איך מאייתים את השם.


6. עברית או אנגלית?
מצד אחד, שם דומיין שכתוב בעברית הוא יתרון. גוגל יזהה את העסק שלכם כמקומי ועשוי להקפיץ אתכם למעלה בתוצאות חיפוש שנעשה באמצעות מילות מפתח בעברית ודרך שרת ישראלי. מצד שני, אם תרצו להפיץ את שם הדומיין בפלטפורמות אחרות, שאינן גוגל, העברית עלולה להשתבש ולהפוך לג'יבריש. במקרה כזה, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים למצוא את עצמם בדרך ללא מוצא. קחו את זה בחשבון.


7. סיומת כחול לבן
אם העסק שלכם מכוון ללקוחות ישראליים בלבד, מומלץ לרכוש דומיין ישראלי – כלומר כזה שהסיומת שלו היא CO.IL. סיומת כזאת תקנה לכם יתרון מבחינת גוגל בחיפושים שנעשים על ידי גולשים ישראלים. אם אתם פונים גם ללקוחות בחו"ל, מומלץ לרכוש דומיינים נוספים עם סיומת שמתאימה למדינה הרלוונטית. למשל, הסיומת האמריקאית המקובלת בשמות של דומיינים עסקיים היא COM.


8. הקדימו את המתחרים
עלות הרכישה של דומיין מגיעה לרוב לכמה עשרות שקלים או דולרים בשנה. לכן כדאי להשקיע ולרכוש מראש מספר דומיינים עם סיומות שונות, כמו לדוגמה CO.IL  ו-NET, כדי למנוע מצב בו המתחרים שלכם ירכשו דומיין ששמו זהה לשלכם ונבדל ממנו רק בסיומת. במצב כזה, גולשים עלולים להגיע לאתר של המתחרים במקום לאתר שלכם. אם אתם מתכננים פעילות בחו"ל בעתיד, כדאי לרכוש מראש גם דומיינים עם סיומות שמתאימות למדינות הרלוונטיות לכם. גוגל יידע להפנות את הגולשים לדומיין המרכזי שלכם מכל דומיין נוסף שרכשתם.


9. העתקתם? לא כדאי
לא מומלץ לבחור שם דומיין שדומה מאוד לשם הדומיין או העסק של המתחרים שלכם. לכאורה, זה מגביר את הסיכוי שהאתר שלכם יופיע ברשימת התוצאות כאשר מחפשים את העסק המתחרה, אבל אתם עלולים לשלם על כך מחיר גבוה מדי – אם המתחרים יחליטו לתבוע אתכם על מצג שווא או גניבת רעיון. הקנס שתשלמו במקרה כזה עלול להגיע למאות אלפי שקלים.


10. אם כבר אתר, אז שיהיה בתנועה
שם הדומיין שלכם הוא כלי חשוב, אבל זה עוד לא הכל. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר פופולרי וככל ששם הדומיין שלכם יהיה נפוץ יותר ברחבי האינטרנט, כך גוברים הסיכויים של האתר להגיע למיקום טוב ברשימות של תוצאות חיפוש בגוגל. גוגל מעדיף אתרים שתנועת הגולשים בהם רבה, ולכן כדאי לכם להשקיע בקידום האתר שלכם ככל האפשר על מנת להניע אליו גולשים (טראפיק). בהצלחה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;