דור Y

שיווק לדור ה-Y: איך עושים את זה לעזאזל?

הם בני 16-36 וכולם מחזרים אחריהם. הם אוהבים לקנות אבל אין להם הרבה כסף. הם אוהבים תוכן אבל משתעממים בקלות. מדריך לעסקים קטנים: כך תשווקו נכון את העסק שלכם לבני דור המילניום

יום ראשון, 11 בדצמבר 2016

יש לכם עסק קטן או חברה? בטח שמעתם כבר את הביטוי "דור המילניום", או "דור ה-Y". בעולם השיווק קוראים להם "מילניאלז" (Millennials). הם נולדו בשנות ה-80 וה-90 של המאה הקודמת, כלומר כיום הם בני 36-16. בילדותם הם שיחקו במשחקי מחשב, ובבגרותם – גם אם עוד לא היה להם פייסבוק – הם בילו זמן רב באינטרנט ונחשפו לשלל מסרים מסחריים ולמהפכת הפרסום.

"המילניאלז הם כיום צרכנים סופר-חשובים עבור כל גוף עסקי", מסבירה מרב קליפר פרץ, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, "הם אלו שיקבעו איך תיראה כלכלת העולם בשנים הבאות. זה דור שחי צרכנות, אוהב לקנות, לבלות ולטייל בעולם ומעדיף הנאה רגעית על חיסכון לטווח ארוך. הם משתעממים בקלות, חיים בעולם של שפע גירויים וכדי ללכוד את תשומת לבם צריך להבין לעומק מה עובד עליהם ומה לא".

מילניאלז הם צרכני התוכן המרכזיים בעולם: הם אלו שיצפו בפרסומת שלכם, שיעשו לכם שייר (שיתוף) בפייסבוק לכתבה, שיעלו תמונה של האוכל במסעדה שלכם לאינסטוש. הם גם אלה שייקנו את המוצרים בחנות האונליין שפתחתם.

לדרכי ההתנהגות של המילניאלז, דפוסי הצריכה, אפיקי החיסכון וההשקעות שלהם – שונים מאלה של הדורות שקדמו להם. מדובר בדור שאוהב לאכול בחוץ ולטייל בעולם. הם נאלצים, בגלל מציאות כלכלית לקויה, להיעזר בהורים (בני דור הבייבי בומרס המבוסס יותר) עד גיל מבוגר יחסית. כל זאת במציאות של ריבית נמוכה, אינפלציה אפסית ומחירי דירות בשמים, ומאידך שפע אדיר מסביב, אינסוף פרסומות ומודעות עצומה למראה ולדימוי העצמי.

המילניאלז הם חכמים, מתוחכמים, מזהים זיוף וטכניקות פרסום מרחוק ומתעניינים בסופו של דבר בתוכן ובמה שבאמת יש לכם להציע להם. צרכני דור המילניום מעורבים בפעילות שלהם מול מותגים בצורה מקיפה, אישית ורגשית יותר. הם מצפים למערכת יחסים הדדית עם חברות ומותגים ולא חד צדדית כבעבר, אך גם לא מזויפת ומאולצת.

דור Y

אז למה צריך לשים לב כשמחליטים לפנות לדור הזה ולהציע לו את המוצרים והשירותים שלכם? אספנו לכם כמה טיפים חשובים.


1. הכירו את הפלטפורמות הרלוונטיות
פייסבוק, אינסטגרם, סנפצ'ט – הקצב מהיר והמגמות מתחלפות במהירות. חשוב להבין איפה נמצאים הטרנדים העכשווים – ולנסות להשפיע שם ולייצר תוכן או פרסום אפקטיבי. אל תניחו שאתם מעודכנים: עקבו באופן שוטף אחרי מאמרים ומחקרים בתחום והתעדכנו בשינויים.

איך עושים את זה? 
נעזרים במישהו צעיר ובקיא שיפתח לכם חשבון ויסביר את המונחים הבסיסיים. אפשר בהחלט גם לשכור מישהו כזה, בהנחה שקהל היעד שלכם צעיר ומעודכן.


2. התאימו את האתר שלכם למובייל
המילניאלס הם דור שצמוד לסלולרי שלו, כך שהכל קורה שם כמובן. הקפידו שהכל מותאם לסלולרי. אם האתר שלכם לא מותאם, אם אין לכם אפליקציה נורמלית, אם אי אפשר לשתף את התוכן או המוצרים שלכם בקלות, אם אתם מסורבלים, מטרחנים, מסבכים – לא תצליחו להתחבר לדור הזה.

איך עושים את זה? 
מתאימים את האתר לסלולרי באמצעות חברה שמתמחה בביצוע ההתאמה הזו. לחילופין יש היום פלטפורמות רבות להקמת אתרים – חינמיות או זולות מאוד – שמתאימות את האתר שלכם למובייל אוטומטית: Wixגו דדיהחנות האינטרנטית שלי (אם אתם מוכרים ברשת) ועוד. תניחו שרוב הצעירים בכלל לא יודעים איך נראית התצוגה של האתר שלכם במחשב.


3. דברו את השפה
אי אפשר למכור לסינים אם אתם יודעים רק אנגלית, נכון? נסו להבין את הקודים, את המונחים והביטויים הרלוונטיים של דור ה-Y, ובדקו מה משמח את הקהל שלכם. מה הטרנדים שמעסיקים אותם? איזה סדרות הם רואים? מי הכוכבים החמים נכון לאותו רגע? השתמשו בשפה החדשה בתבונה. זה דור מתוחכם שעולה בקלות על כל זיוף וחנפנות. שימוש כושל בשפה יהפוך אתכם לבדיחה. חייבת להיות שקיפות סביב המוצר שלכם. אף פעם אל תנסו למכור משהו שאתם לא עומדים מאחוריו.

איך עושים את זה?
מתייעצים, לומדים, נעזרים באנשי שיווק המתמחים בקהל היעד הזה. יש לכם עסק? תקדישו זמן ללמוד מה הקהל שלכם אוהב.


4. שימו את השירות במרכז
המילניאלס רוצים שיתייחסו אליהם בכבוד ולא מוכנים לקבל שירות גרוע. זהו דור שהכל חשוף בו ברשתות החברתיות – האופן בו תתייחסו ללקוחות משתקף בצורה מיידית ועלול לחזור אליכם כבומרנג. שימו את השירות במרכז. בנוסף, זכרו כי מדובר בדור שאוהב לבזבז מצד אחד אך מצד שני חווה משברים דוגמת המשבר הכלכלי של 2008 והמחאה החברתית של 2011 – ולכן גם נזהר, בודק ומשווה כל דבר. השירות שתתנו עשוי להגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לבצע את המכירה.

איך עושים את זה?
פשוט נותנים שירות טוב, מפגינים אורך רוח וסבלנות אין קץ. חשוב שתהיו זמינים ותתנו תשובות מהירות – כי לכך הם מצפים ומורגלים. השתדלו לספק כמה שיותר אפשרויות לפנות אליכם, עדיף בערוצים דיגיטליים כמו פייסבוק או ווטסאפ (בני דור ה-Y שונאים לדבר בטלפון).


5. השתמשו בכלים הנכונים
המילניאלס הם דור שצורך תוכן ואוהב תוכן. נסו לייצר תכנים שתואמים את העסק שלכם ויש להם ערך עבור הקהל. לשם כך דרוש סיפור טוב ותדמית מדויקת – כמו כל פרופיל מצליח ברשתות חברתיות. השתמשו בכמה שיותר פלטפורמות וגוונו את התוכן. שאלונים, ממים, גיפים – הכל הולך (ואם המילים האלו לא מוכרות לכם, תעשו גוגל דחוף). תוכן מבדר הופך לוויראלי, וזהו דור שאוהב לצחוק – ולשתף את חבריו.

איך עושים את זה? 
פותחים בלוג ומפרסמים בו תוכן (למדריך לכתיבת בלוג הקליקו כאן), מתפעלים עמוד פייסבוק עסקי, פותחים חשבון אינסגטרם וכו'. העסק הוא הבייבי שלכם. תכירו אותו כמו שהוא, אמיתי, לקהל. בלי שטיקים וטריקים של פעם. פשוט ספרו את הסיפור האמיתי של המוצר שלכם. אם אינכם יודעים לבד לעשות את העבודה, שכרו מישהו שמבין בזה. זה לא הכרחי אבל בהחלט יכול להוסיף.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;