כרטיס מתנה

כרטיסי מתנה לחג: המתנה הכי משתלמת לעובדים

רגע לפני ראש השנה: סקר מיוחד של ישראכרט על המנהג הכי ישראלי שיש

יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

מפה לשם, החגים שוב במרחק נגיעה. אתם בטח כבר יודעים איפה אתם בערב ראש השנה ומה התוכניות בחול המועד סוכות, אז נדלג ישר לחלק החשוב: קניות, קניות ושוב קניות. מתנות למארחים או למתארחים, רשימות סופרמרקט אינסופיות וחידוש מלתחות לבני המשפחה, כי פתאום נהיה סתיו. ואיך אנחנו קונים את כל זה? בעזרת כרטיס מתנה לחג כמובן – חלק בלתי נפרד מחוויית החגים של הישראלים.

ניתן למצוא היום בשוק שלל כרטיסי הטבה, גיפט קארדס שמאפשרים רכישה במגוון רשתות, חנויות ורשתות שיווק. חלקם נטענים בסכום קבוע ויש גם כאלו הניתנים לטעינה מחדש. מדובר במתנה נוחה, משתלמת וכזו שכל אחד ימצא מה לקנות באמצעותה. הכרטיסים  היום בשוק הם "מקסימום גיפט קארד" של ישראכרט","תו הזהב" של שופרסל, כרטיס מתנה של לשכת עורכי הדין וכן כרטיסים של רשתות השיווק רמי לוי, מגה ומחסני השוק ועוד.

מדובר בתופעה ישראלית גורפת: על פי סקר ישראכרט, 85.6% מהישראלים דיווחו כי קיבלו כרטיס מתנה לחג. באזור המרכז קיבלו הכי הרבה (86%), ובירושלים הכי פחות (70.5%). המגזר החילוני מוביל משמעותית בתחום זה – 89% מהחילונים קיבלו כרטיסי מתנה לחג, בעוד שרק 76.5% מהמגזר החרדי / דתי זכו לכך.   אבל מה באמת חשוב לנו בכרטיסי מתנה לחג? הנה כמה עובדות מעניינות שעלו בסקר ישראכרט:


1. מגוון חנויות: הישראלים, מתברר, אוהבים שנותנים להם לבחור – וכתוצאה מכך מגוון אפשרויות הוא הסעיף החשוב להם ביותר בכרטיס מתנה לחג. 48% מהישראלים דיווחו כי מגוון דל של חנויות הוא הגורם הראשון לאי שביעות רצון שלהם מהכרטיס.

כרטיס מתנה

2. שווי אמיתי: זוכרים את המשפט המעצבן "התו שווה 90% מהערך הנקוב"? 20% מהישראלים לא אוהבים את העובדה שערך המתנה שקיבלו לא שווה לערכה האמיתי בחנות. עסקים, קחו זאת בחשבון.

3. בלי כפל מבצעים: השמחה על קבלת כרטיס מתנה לחג מצטמצמת כשאתה מגיע לחנות ומגלה שהכרטיס שלך לא חל על פריטים במבצע. 16% נקבו ב"אין כפל מבצעים" כסעיף המעצבן אותם במיוחד.

4. ערך כספי: באופן מפתיע, רק 9% הביעו מורת רוח מערכו הכספי של הכרטיס – הגורם הרביעי ברשימה.

5. מעדיפים מזומן: כמות דומה של אנשים (8.6%) הצביעו כי הם אינם שבעי רצון בגלל שהיו מעדיפים לקבל מהמעסיק שלהם כסף, במקום כרטיס.

6. סוג הרשתות: 7.6% מהנשאלים דיווחו כי הם אינם שבעי רצון מהרשתות שמופיעות להם בכרטיס המתנה, שכן הן "רק רשתות יקרות/לא שוות".

7. פריסת חנויות: 3.3% ציינו כי פריסת החנויות המפורטת בכרטיס לא נוחה להם.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;