הזמנת מלונות

החו"ל משתלם: מתי הכי כדאי להזמין מלון לקיץ

אתר Tripadvisor בדק כמה זמן מראש צריך להזמין לינה במלון ביעדי התיירות הפופולריים – כדי לקבל את הדיל הזול ביותר. מדריך שיחסוך לכם כסף

יום ראשון, 8 במאי 2016

דילמה ידועה שמלווה את תכנוני החופשות שלנו בחו"ל היא מתי לבצע את הזמנת מלונות. הגישה המקובלת היא שככל שנקדים להזמין כך נצליח להוזיל יותר את העלויות, בייחוד כשמדובר בנסיעה בקיץ – אז מחירי הלינה גבוהים יחסית. אבל האם העיקרון הזה אכן תואם את המציאות בשטח?
אתר התיירות הפופולרי Tripadvisor החליט לברר את השאלה הזאת לעומק. לשם כך, בחנו אנשי האתר באיזה מחיר ניתן להשיג חדרים לחודשים יוני, יולי ואוגוסט במלונות שונים ברחבי העולם לאורך חודשים שונים במהלך שנה. אחר כך חישבו את הממוצע בין המחיר הגבוה ביותר שמצאו לבין הנמוך ביותר. הבדיקה נערכה לגבי 9 אזורים שונים בעולם וכן לגבי ערים שהן יעדי תיירות פופולריים. המסקנות, אותן פרסם האתר בימים אלה, מעניינות במיוחד.
הממצא המעניין ביותר: מוקדם יותר הוא לא תמיד זול יותר. כך לדוגמה, בדרום אמריקה מחירי חדרי המלונות בעונת הקיץ מגיעים לשפל דווקא שבועות ספורים לפני מועד ההזמנה. לכן תיירים סבלניים במיוחד יוכלו לחסוך סכומי כסף משמעותיים אם יתאפקו ויבצעו את ההזמנה ברגע האחרון. הנה הרשימה המלאה.

ארצות-הברית: מחירים יציבים, מלבד ניו-יורק
מחירי חדרי המלונות ברחבי ארצות-הברית אינם נוטים להשתנות במידה משמעותית לאורך השנה. בכל זאת, לפי בדיקת Tripadvisor תוכלו להשיג את המחיר הנמוך ביותר לקיץ אם תבצעו הזמנת מלונות בחודשים שלפני מועד הנסיעה שלכם. בכל מקרה, החיסכון שלכם לא יעלה לרוב על 7% ולעיתים יאמיר מעט, כמו במקרה של אורלנדו פלורידה שם אפשר לחסוך 10% על לינת קיץ אם מבצעים את ההזמנה חודש עד ארבעה חודשים מראש.
בניו-יורק, עם זאת, המצב שונה. אם אתם מתכננים חופשה בעיר הגדולה החיסכון שלכם עשוי להגיע ל-25% אם תבצעו את הזמנה חודשיים עד ארבעה חודשים מראש. בהחלט משתלם.

אירופה: כדאי לתכנן מראש
למתכננים ביקור באירופה בחודשי הקיץ ממליצים אנשי האתר על היערכות של 5-3 חודשים מראש בהזמנת המלונות. זוהי התקופה בה תוכלו לבצע את ההזמנה הזולה ביותר ולחסוך בממוצע 23% בעלויות, בהשוואה למחירי השיא במלונות האירופיים. עם זאת, רמת החיסכון משתנה בין ערים נחשקות שונות ברחבי אירופה. אם תזמינו לינה לקיץ בטווח הזמן המומלץ בפריז, רומא, פראג או ברלין החיסכון שלכם יגיע לעד 33%. תכנון מראש של חופשה במוסקווה יניב לכם אפילו יותר חיסכון – 55% – כל עוד יהיה באפשרותכם להזמין לינה בין שבעה לארבעה חודשים מראש.

לעומת זאת, בהזמנת חופשה בלונדון לא תצליחו לחסוך יותר מ-18%, ואם פניכם מועדות לדבלין תצליחו לחסוך לכל היותר 14% אם תקדימו הזמנתכם. בברצלונה תוכלו לחסוך 27% על לינה אם תקדימו לבצע את ההזמנה החל משבעה חודשים עד חודשיים מראש.

אסיה: מחירי שפל בשבועיים האחרונים
אם נפשכם חפצה בטיול קיצי למזרח אסיה, אין סיבה שתזמינו לינה יותר משלושה חודשים מראש. בעקרון, מחירי המלונות במדינות האסייתיות בקיץ הולכים ויורדים החל משלושה חודשים לפני המועד. עם זאת, 5-3 שבועות לפני מועד הטיסה המחירים יזוזו למעלה קלות, ואז בשבועיים האחרונים יגיעו לשפל שיניב לכם חיסכון של 23%. אז אם אתם מסוגלים להתאפק, כדאי לכם.
האם כלל זה נכון לגבי כל ערי אסיה? לא לגמרי. בטוקיו תוכלו לחסוך אפילו יותר – 31% – אם תזמינו לינה לקיץ בטווח שבין חמישה חודשים לחודשיים מראש. ואילו בסינגפור תוכלו לחסוך 26% על הלינה, כל עוד תבצעו את ההזמנה החל מחמישה חודשים ועד שבועיים לפני המועד.
בבנגקוק, בהאנוי ובמומביי תוכלו לחסוך רק 16%-17% מהעלות אם תבצעו הזמנת מלונות בשלושת החודשים שעד מועד החופשה. גם בבייג'ינג תגיעו לאותו לחיסכון – אבל רק אם תבצעו את ההזמנה החל מחצי שנה ועד חודשיים מראש.

הזמנת מלונות

מרכז אמריקה והקאריביים: הקדימו להזמין
עבור חופשת בטן גב באיים הקאריביים הכי משתלם להזמין לינה החל מארבעה חודשים מראש. עבור טראקים מאתגרים במרכז אמריקה מומלץ להתחיל החל משלושה חודשים מראש. עם זאת, אל תצפו לחיסכון גדול במיוחד: הפער בין מחירי השיא בעונת הקיץ לבין מחירי השפל באזורים אלה עומד על 7% בלבד.
בכל זאת יש גם חריגים, כמו מקסיקו קנקון: שם תוכלו לחסוך 16% כל עוד תזמינו לינה לקיץ בין ארבעה חודשים לחודשיים מראש.

דרום אמריקה: שווה לחכות לרגע האחרון
ידוע שהדרום אמריקאים אוהבים לקחת את הזמן שלהם. החל מארבעה חודשים לפני הנסיעה, וככל שמועד זה יתקרב, מחירי הלינה כאן יהפכו זולים יותר. כך תוכלו לחסוך עד 20% במחיר. אם יש לכם עצבי ברזל ותוכלו להתאפק עם הזמנת מלונות עד השבועיים האחרונים, החיסכון יאמיר בעוד כמה אחוזים.
ומה עם ערים ספציפיות? בבואנוס איירס (ארגנטינה) תוכלו לחסוך 19% על לינה בקיץ אם תדאגו לבצע את ההזמנה ארבעה חודשים עד חודש אחד מראש. לעומת זאת בבירת ברזיל, ריו דה ז'נרו, מועד ההזמנה המומלץ לצורך חופשת קיץ הוא שלושה עד חמישה חודשים מראש, וגם אז החיסכון שלכם לא יעלה על 11%.

המזרח התיכון: רכבת הרים במחירים
לאלה מביניכם שמעדיפים להישאר קרוב לבית גם בקיץ, כדאי לדעת שהכי משתלם להזמין לינה במדינות השכנות החל מארבעה חודשים לפני מועד הנסיעה. כך תוכלו לחסוך בממוצע עד 24% במחיר. עם זאת, 5-3 שבועות לפני מועד החופשה המחירים עולים מעט, ואז שוב יורדים במסגרת דילים של הרגע האחרון.
גם כאן, הנתונים משתנים מעט ביחס לערים ספציפיות. באיסטנבול, למשל, מומלץ להזמין לינה לקיץ החל מחמישה חודשים לפני המועד והחיסכון בעלויות יכול להגיע ל-29%. אם פניכם מועדו למרקש שבמרוקו מומלץ שתזמינו לינה החל מארבעה חודשים מראש, וכך תוכלו להגיע לחיסכון של 28%.

אפריקה: יש לכם חמישה חודשים
מחירי הלינה בקיץ במלונות ברחבי אפריקה נוטים לרדת בתקופה שהחל מחמישה חודשים לפני המועד. אם תבצעו את ההזמנה בטווח הזמן הזה, תוכלו לחסוך בממוצע 21% מעלות הלינה. שימו לב שבחמשת עד שלושת השבועות שלפני מועד החופשה המחירים עולים מעט ואז, בשבועיים האחרונים, צונחים שוב.
עם זאת, דעו שבקייפטאון (בדרום אפריקה) כללי המשחק שונים מעט: שם החיסכון המירבי הצפוי לכם הוא 13%, ואת ההזמנה כדאי לבצע החל משלושה חודשים לפני המועד.

אוסטרליה וניו זילנד: חיסכון של 19%
גם את אזור דרום הפסיפיק לא זנחו ב- Tripadvisor. יעדי התיירות המרכזיים באזור זה הם, כמובן, אוסטרליה וניו זילנד. במדינות אלה תוכלו לחסוך בממוצע 19% במחיר הלינה אם תדאגו לבצע הזמנת מלונות החל מחמישה חודשים לפני מועד הגעתכם.
אף על פי כן, אם פניכם מועדות לסידני, הלב הפועם של אוסטרליה, דעו ששם החיסכון שלכם על לינה יכול להגיע אפילו ל-34% כל עוד תבצעו את ההזמנה בטווח הזמן הזה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;