10 סיבות למה העסק שלכם צריך חנות באינטרנט
זה קל ומהיר, תוכלו להגיע ללקוחות חדשים ולמכור אפילו כשאתם ישנים. מתלבטים אם לפתוח חנות אונליין לעסק שלכם? תתחילו לקרוא
אז יש לכם עסק עצמאי, או שאתם חושבים להקים עסק או להפוך לעוסק מורשה? כדאי שתחשבו היטב גם על הקמת חנות אונליין. כנראה כבר שאלו אתכם כמה פעמים למה אתם לא שם, או "מתי כבר תקימו חנות באינטרנט", ואתם שואלים את עצמכם: האם אני באמת צריך את זה? לא עדיף פשוט לפתוח עוד סניף? האם זה לא סתם עוד כאב ראש?
אז קודם כל: כן – אתם צריכים חנות אונליין, ולא – זה לא כזה כאב ראש כמו שאתם חושבים. יש היום פלטפורמות נוחות ומצוינות שמאפשרות לקבל את כל המערך הדרוש להקמת חנות מקוונת: עיצוב, אפיון, שילוח, סליקה, צילום המוצרים ועוד – הכל תחת קורת גג אחת שמעניקה לכם את החבילה הכוללת בלי עבודה מיותרת מול עשרות ספקים שונים, התרוצצויות ובלגן – ולא דורשת מכם להשקיע כסף רב בדמי הקמה. עדיין מתלבטים? הנה 10 סיבות למה אתם צריכים חנות באינטרנט.
1. תוכלו להגיע ללקוחות בכל מקום:
חנות פיזית, אפילו אם זו רשת, מוגבלת למיקום שבו היא נמצאת. ברגע שהקמתם חנות מקוונת אתם יכולים למכור לכל אדם בארץ, מדן ועד אילת, וכמובן להתפתח גם להפצה בינלאומית אם תרצו. זה מגדיל באופן משמעותי את קהל הלקוחות שלכם ומעניק לכם חשיפה רחבה שתבוא לידי ביטוי גם בהכנסות.
2. העלויות מינימליות:
חנות באינטרנט היא חנות לכל דבר, אלא שעלויות ההקמה והתחזוקה שלה נמוכות בהרבה מחנות רגילה. אין צורך בצוות ומשכורות למוכרים, לא תשלמו שכירות, ארנונה וכיוב'. מדובר בעלויות נמוכות משמעותית מהקמה של סניף פיזי נוסף.
3. זה יכול לקרות מהר:
בניגוד לסניף נוסף, חנות אונליין ניתן להקים בתוך פחות משבוע (אם תקדישו לזה זמן). היכולת להחזיר את ההשקעה ולהתחיל להרוויח מהירה ממה שאתם מדמיינים.
4. זה קל יותר:
פשוט יותר לנהל חנות באינטרנט, לשלוט במלאי בכל רגע נתון, לשנות פרטי קשר אם צריך, להחליף קולקציה בלחיצת כפתור – הכל מהיר וזמין יותר.
5. אין הגבלת מדף:
לחנות הווירטואלית שלכם יש גודל פוטנציאלי אינסופי, והיא כבר לא מוגבלת לגודל המדפים כמו בחנויות פיזיות. תוכלו למכור כמה שאתם רוצים ולהחזיק כמה סוגי פריטים שאתם רוצים.
6. תוכלו להתחיל לפרסם אונליין:
בניגוד לפרסום במקומונים או בשלטי רחוב מסביב לחנות, הפרסום באינטרנט הוא מהיר, זול יחסית (ניתן להשקיע איזה סכום שרוצים, אין מינימום) והכי חשוב – ניתן למדוד אותו. אם פרסמתם מודעה במקומון, התקשיתם לדעת מי הגיע בזכותה וכמה החזר קיבלתם על ההשקעה הכספית שלכם. כשמפרסמים מודעה בגוגל או בפייסבוק שמובילה לחנות האינטרנטית שלכם – ניתן לדעת בדיוק מי הקליק עליה ומה הוא קנה בחנות, ולוודא שהכסף שהשקעתם בפרסום חזר אליכם בחזרה בפדיון שהשגתם. בנוסף, בפרסום אונליין הטירגוט של הקהל שלכם הרבה יותר מדויק: אתם יודעים למי הגעתם וניתן להחליט בדיוק למי פונים כדי שיראה את הפרסום. לדוגמה: ניתן לייצר מודעה שפונה רק לאנשים שכבר ביקרו בחנות שלכם ושיש לכם את המייל שלהם. בנתונים אלו תוכלו להשתמש גם כדי לבנות מועדון לקוחות, לשלוח מיילים ולתקשר הנחות ומבצעי מכירות.
7. תוכלו למכור גם כשאתם ישנים:
חנות אונליין, בניגוד לפיזית, תמיד פתוחה. תחשבו על זה: במשך 24/7 יש לכם חנות פעילה שמייצרת רווחים. כמה נחמד ללכת לישון ולגלות בבוקר שבמהלך הלילה הרווחתם כך וכך שקלים. ואפילו לא עשיתם שום דבר חוץ מלחלום חלומות נעימים.
8. תדעו מה הקהל שלכם רוצה:
חנות באינטרנט מעניקה לכם אינדיקציה טובה ביחס להעדפות של הלקוחות שלכם. ברגע שהכל נרשם בצורה מקוונת, תוכלו לקבל דוחות מסודרים שיפלחו עבורכם את הקונים ברשת ויאפשרו לכם להבין לאן פניו של העסק.
9. תשדרגו את התדמית שלכם:
כיום, עסק ללא חנות וירטואלית נתפס כמיושן, כזה שלא מתפתח עם הזמן והקהל עלול לחשוב שהוא לא רציני. זה נכון במיוחד אם למתחרים שלכם כבר יש חנות באינטרנט. אתם לא רוצים להישאר מאחור.
10. תגיעו לקהל חדש:
העולם השתנה, המון אנשים רוכשים היום באינטרנט ומעדיפים לעשות את זה מהבית, בקלות ובנוחות, מאשר להגיע פיזית לחנויות. ללא חנות אונליין אתם עלולים לפספס קהל יעד חשוב זה, שלעולם כנראה לא יגיע לחנות שלכם בקניון או ברחוב.