השקעה

7 טעויות נפוצות שעושים חלק מהעשירים והמפורסמים עם הכסף שלהם

הם נוטים להשקיע בכל סטארטאפ אזוטרי שפונה אליהם, קונים סירות מיותרות ולא תמיד חושבים על העתיד: 7 טעויות נפוצות שעושים חלק מהעשירים והמפורסמים עם הכסף שלהם

יום ראשון, 5 ביוני 2016

מפורסמים ועשירים הם בעצם אנשים כמו כולם – רק עם כסף. הרבה כסף. זה לא אומר שחלק מהם לא עושים לפעמים טעויות, השקעות גרועות, בזבוזים מיותרים ורכישות שהם מתחרטים עליהם. אז נכון שעוד שמלה או פחות שמלה לא יזיזו הרבה לחשבון הבנק של כוכבת הוליוודית. אבל עוד מטוס או פחות מטוס – זה כבר עלול להתחיל להכאיב.
הנה שבע טעויות נפוצות שקורות להם לפעמים בניהול הכסף.


1. מחזיקים שלל בתי יוקרה: 
בתים עולים כסף, ואצלם זה אפילו המון. סלבס אוהבים להשוויץ בכסף שלהם, ומה יותר סמל סטטוס מאחוזה אדירה ורחבת מימדים. כך מוצאים את עצמם לא מעט סלבס עם בית מידות שני, שלישי ורביעי שעומד ריק ודורש תחזוקה שוטפת על מנת למנוע הבלאי. התוצאה: בזבוז עצום והשקעה גרועה. וויל סמית' ואשתו, בראד ואנג'לינה, קים וקניה – לכולם יש לפחות בית אחד בכל חוף (המזרחי, המערבי ורצוי גם לפחות אחד באירופה, ליתר בטחון).


2. רוכשים מטוסים וסירות: 
מטוס וסירה, כמו מכונית, זה כלי תחבורה שערכו יורד. ההשקעה במטוס פרטי, יאכטה לשימוש חד פעמי ושלל מותרות אולי שווה את האזכור במדור הרכילות, אבל פחות שווה כלכלית. לטום קרוז למשל, חובב טיס ידוע, יש לא פחות משלושה מטוסים פרטיים. קרוז ידוע לשמצה בקרב ארגוני איכות הסביבה בארצות-הברית בשל זיהום האוויר שגורמים מטוסיו, והשמועה אומרת שבאחד המקרים שלח קרוז את מטוסו רק כדי להביא את הקניות מהסופר. יעיל.


3. משקיעים בטכנולוגיה בלי לחשוב יותר מדי: 
מאחר ועשירים מקבלים שלל הצעות להשקעה, והם לא פעם מעוניינים להראות שהם חולשים על תחומים נוספים מלבד תחום העיסוק שלהם, יש להם נטיה להשקיע בסטארטאפים (חלקם כושלים) באופן עיוור. התוצאה: השקעה גרועה ונטולת סיכויים.

4. מקשיבים לעצות פיננסיות של חברים: 
ובכן, כולנו יודעים שזה לא תמיד חכם. יכול להיות שהחברים שלהם מעולים בהמלצות על סרטים, אבל לא תמיד מומלץ להקשיב להם ביחס להשקעה הכדאית הבאה. יש לחברים נטיה להמליץ על טרנדים, וההמלצות לא תמיד מבוססות. כשזה מגיע לסלבס ולאנשים עם כסף – העניין מתחדד.


5. השקעה במסעדות: 
מי לא שמע על המסעדה הלוהטת הבאה שהאיט גירל הנוכחית "נכנסה בה כשותפה". ובכן, שם חם זה תמיד מועיל לעסקים – אבל השאלה של מי. לרוב, המפורסם משקיע סכום מסוים בעבור השימוש במוניטין של שמו. ג'ניפר לופז, רוברט דה נירו ועוד רבים מזוהים עם עסקים מתחום המסעדנות. הבעיה היא שאלו עסקים שלרוב נוטים להיסגר, ומדובר בתחום קשה ביותר עם אופק קצר מאוד.
ובברים באוסטרליה, בהם יש כוס טיפים, הכסף הזה בדרך כלל עובר לבעלי המקום ולא לידי העובדים.


6. למכור הכל כששוק המניות יורד: 
המשבר הכלכלי של 2008 הפחיד רבים מהעשירים והמפורסמים – שמכרו הכל כשהשוק החל לרדת. כשיש לך הרבה כסף, ההפסדים גדלים בהתאם – וזה כואב.


7. בונים על העתיד: 
אף אחד מהעשירים והמפורסמים לא רוצה לדמיין את היום בו לא יזכרו את שמו, או שהוא יצעד ברחוב ואיש לא יזהה אותו. אבל זה קורה, ורבים מהם נוטים להדחיק את האפשרות הזאת. התוצאה: הם בונים על הכנסות עתידיות שלא תמיד מגיעות, מבזבזים בלי הכרה ושוכחים לתכנן את יום המחר. כשהוא מגיע, לעיתים לא נשאר להם מספיק כסף כדי לממן את אורח החיים אליו התרגלו. התוצאה: התרסקות כלכלית ופשיטת רגל. תראו את ניקולס קייג' למשל, אחד הכוכבים הגדולים שידעה הוליווד שהתרושש ואף התוודה בראיון למגזין פיפל שהוא חייב לרשויות המס 14 מיליון דולר. לא נעים.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;