טיסה לחו"ל ברגע האחרון

אחת ולתמיד: האם הכי זול לטוס לחו"ל ברגע האחרון?

וגם: איך משפיעה עונת התיירות על המחירים ואיזה אפליקציות מומלץ להוריד כדי למצוא את הדילים הכי משתלמים. בדיקת "תכל'ס"

יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

ענף התיירות והטיסות הוא דינמי, שכן הוא מבוסס כולו על עונתיות ועל היצע וביקוש. מרבית הישראלים מניחים שהזמנת טיסה לחו"ל ברגע האחרון היא בהכרח ההזדמנות הטובה ביותר לאתר את המחירים הכי 
זולים. אבל האם האמנם זה נכון?

סיון גולדברג, מנהל התקשורת השיווקית באתר התיירות גוליבר, מסביר: "בתיירות, בשונה מענפים רבים, העונתיות משפיעה מאוד על המחירים. הזמנת טיסה לחו"ל ברגע האחרון היא לא בהכרח ההזדמנות הטובה והזולה ביותר. ככל שנתכנן את חופשת הקיץ שלנו מוקדם וגם נקדים להזמין אותה, כך נהנה ממחירים משתלמים יותר. עם זאת, חשוב להבין ששיטת תמחור הטיסות משתנה בין טיסות שכר לטיסות סדירות. כבר שנים ארוכות שהישראלים נהנים מהיצע ענק של טיסות צ'רטר (טיסות שכר), המשווקות במקביל לטיסות הסדירות ויש להן השפעה גדולה על מחירי הרגע האחרון".

טיסה לחו"ל ברגע האחרון
סיון גולדברג, מנהל התקשורת השיווקית באתר התיירות גוליבר

הנה עוד כמה שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין איפה מתחבאים הכרטיסים הזולים ביותר.


אז מבחינת המחיר, תמיד כדאי להזמין טיסות צ'רטר על פני טיסות סדירות?

ראשית, כדי להחליט מה כדאי, חשוב להבין את ההבדלים בין טיסות צ'רטר לטיסות סדירות. הכי פשוט יהיה להשוות את סוגי הטיסות לקווי אוטובוסים. קחו לדוגמה את קו 55 באזור המרכז – הקו מאושר על ידי משרד התחבורה, יוצא מתל אביב בימים ובשעות קבועות, יש לו מסלול קבוע תחת פיקוח ובקרה ולמעשה אין כמעט גורמים שיכולים להשפיע על הרצף הסדיר שלו – בדיוק כמו קו של טיסה סדירה. לעומת זאת הסעה לבית הספר – באוטובוס ששוכרים במיוחד – עלולה לאחר, יציאתה תלויה במינימום התלמידים שנרשמו להסעה ותמיד קיים הסיכוי שתבוטל או תידחה מכל מיני סיבות. זו ההבחנה שיש לעשות.

אם לוח הזמנים בחופשה שאתם מתכננים לא ניתן לשינויים או אם קיימים עוגנים נוספים כמו טיסות פנימיות בחו"ל, פגישות שקבעתם, הופעות ואטרקציות – כדאי שתסתמכו על הטיסה הסדירה. אבל אם הלו"ז שלכם גמיש והמחיר משחק תפקיד עיקרי – ייתכן שכדאי לכם לשקול טיסת שכר. בהנחה שנותרו מקומות בטיסות הצ'רטר ברגע האחרון, המחירים במרבית המקרים יהיו זולים משמעותית ממחירי הטיסות הסדירות. יש לקחת בחשבון שישנם יעדים (בעיקר יעדי בטן-גב) שניתן להגיע אליהם בטיסות צ'רטר בלבד ובמידה שיש ביקוש גבוה – כנראה שגם ברגע האחרון המחירים יהיו גבוהים. הכל מתחיל ונגמר בהיצע וביקוש.

טיסה לחו"ל ברגע האחרון

האם עונת התיירות משפיעה על הזמנה טיסה לחו"ל ברגע האחרון?

בהחלט, אבל לא תמיד זה אומר שהכרטיסים יקרים יותר – לפעמים ההיפך הוא הנכון. השנה למשל התברכנו בעונת תיירות ארוכה מהרגיל, שנמשכה מפסח ועד אחרי החגים בסוף אוקטובר. כתוצאה מהיערכות יתר של ספקי התיירות השונים, ניתן היה להזמין טיסות ברגע האחרון גם בטווח מחירים של 99 דולר הלוך וחזור.


ומתי בטיסות סדירות יש הזדמנויות של הרגע האחרון?

אמנם מדיניות השמיים הפתוחים גורמת ליותר חברות תעופה סדירות להיכנס לישראל ולהוזיל מחירים, אבל בגדול התשובה היא שאין הזדמנויות כאלה. טיסות הצ'רטר הן היחידות שמציעות פתרון טוב למטיילי הרגע האחרון. בטיסה סדירה רצוי כמעט תמיד להזמין מוקדם ככל האפשר.


איך ואיפה הכי טוב לחפש את הדילים של הרגע האחרון?

בשוק קיימות עשרות אפליקציות ואתרים שמספקים דילים מוזלים של הרגע האחרון ומעקב אחר מחיר הכרטיס המבוקש. בנוסף לגוליבר ניתן למנות גם כמה אתרים ואפליקציות פופולריות במיוחד: חוליוטרווליסטHidden Flights הישראלית, SkyScannerHotWireLast minute travelאקספדיהקיאקאורביטס ועוד. בקטגוריה זו ניתן למנות גם את אפליקציית Hopper, שתגיד לכם מתי הכי זול לקנות את הכרטיס.

"השקנו בגוליבר לפני מספר חודשים אתר מובייל חדש המבוסס על חכמת ההמונים", מוסיף גולדברג. "אנחנו מציעים לגולשים רק את תוצאות החיפוש הבאות: הטיסה המהירה ביותר, הזולה ביותר והנמכרת ביותר".

מומלץ תמיד לאתר במקביל מספר טיסות של הרגע האחרון ליעד שמעניין אתכם, דרך מספר חברות תעופה שונות. הדבר מאפשר לכם לא להמר אך ורק על טיסה אחת, אלא לעקוב במקביל אחרי הורדת המחירים דרך מספר חברות תעופה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;