ליסינג פרטי

כל מה שרציתם לדעת על ליסינג פרטי

כמה זה עולה, איך עובד המימון ולמה יש מגבלת קילומטרים? בדקנו את שיטת הליסינג הפרטי בקניית רכב, ולמי זה הכי משתלם

יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

לצד עסקאות הליסינג התפעולי הידועות והמפנקות, שמוצעות לרוב ללקוחות עסקיים בהייטק ובתחומים נוספים, מציעות חברות הליסינג גם עסקאות שמותאמות ללקוחות פרטיים. התפיסה שעומדת בבסיס העסקה הזו היא התייחסות לרכב כאל שירות ולא כנכס. זאת בשל העובדה כי בפרק הזמן שבין קנייתו למכירתו מאבדת המכונית מערכה אלפי שקלים מדי שנה – סכום אותו סופג למעשה בעל הרכב.

אז מה זה ליסינג פרטי? עסקה זו מאפשרת ללקוח ליהנות מהשימוש ברכב חדש, ללא הדאגות והעלויות הכרוכות בקנייה ומכירה של הרכב בשוק הפרטי. מעבר לכך היא מציעה יתרונות בולטים נוספים: מגוון רחב של מכוניות מסוגים ויצרנים שונים; רכב חדש באחריות יצרן לאורך כל התקופה; חיסכון בעלויות ובזמן הכרוכים בקנייה ומכירה של הרכב בשוק הפרטי (עלויות בדיקה, פרסום ובעיקר ירידת הערך); וכן נוחות וגמישות העסקה – אפשרות להקטנת התשלום החודשי על-ידי העלאת סכום המקדמה, אפשרות לסיום מוקדם ועוד.

המבנה של עסקת ליסינג פרטי מורכב בדרך כלל ממקדמה (שמתחילה לרוב מסכום של 7,500 שקלים ומעלה), ולאחר מכן 30-36 תשלומים חודשיים. בסיום התקופה עומדות בפני הלקוח שלוש אפשרויות. הראשונה היא לרכוש את הרכב באחוז הנחה קבוע מראש ממחירון לוי יצחק, במועד סיום העסקה. השניה היא להחזיר את הרכב. והאפשרות השלישית היא להיכנס לעסקה חדשה.

אז הבנתם מה זה ליסינג פרטי והחלטתם ללכת על זה? הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם ניגשים לביצוע העסקה.

1. ההחזר החודשי הנדרש מכם גבוה לכם מדי? לרוב מוכנות חברות הליסינג להתאים את העסקה לתקציב שלכם, והן יציעו לכם להקטין את התשלום החודשי בתמורה להעלאת גובה המקדמה.

2. חשוב שתדעו כי הרכב נשאר בבעלות חברת הליסינג לאורך כל תקופת העיסקה. כלומר – הרכב כלל איננו שלכם בשום שלב, לטוב ולרע.

3. העסקה הבסיסית אינה כוללת ביטוח, טיפולים ואגרת רישוי שנתית – אותם ניתן להוסיף לעסקה בעלות נוספת.

4. בעסקת ליסינג פרטי קיימת לרוב מגבלת נסיעה של 20 אלף קילומטרים בשנה (ניתן להגדיל את הרף  בתוספת תשלום). הסיבה לכך היא שהחברות מעוניינות לבטח את עצמן מפני מצב שתשתמשו ברכב לצרכים מסחריים והוא יישחק ויאבד את רוב ערכו כשיוחזר לרשותן בתום העסקה. מסיבה זו, חשוב שתעשו לעצמכם הערכה מקדימה לגבי כמות הקילומטרים השנתית שאתם מתכוונים לנצל בטרם ביצוע העסקה – ותבדקו לאור כך אם היא משתלמת לכם.

5. עסקת התשלומים ניתנת לרוב באמצעות מימון שמוצע על-ידי חברת הליסינג. חשוב לבדוק מבעוד מועד את התנאים לסיום מוקדם של העסקה. בחלק מהעסקאות כיום קיימת אופציה ליציאה ללא עלות בהודעה מוקדמת. זו כמובן אפשרות עדיפה. נסו לנהל על כך מו"מ ולשפר את התנאים המוצעים לכם.

6. אחת הדרכים לבדיקת כדאיות העסקה היא חישוב של הסכום הכולל לתשלום בכל תקופת העסקה (בניכוי עלות חבילת התפעול ואגרת הרישוי) והשוואתו לירידת הערך הצפויה של הרכב אל מול מחירון לוי יצחק. כך ניתן לראות בקלות מה יותר משתלם כלכלית.

7. אם אתם לא סגורים על רכב ספציפי ואינכם צפויים לעבור את מגבלת הק"מ השנתית, עסקת הליסינג הפרטי עשויה להיות חלופה משתלמת ונוחה לרכישת רכב חדש או משומש.

 

בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. 
הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;