טיסות לואו קוסט

שטויות שמספרים לכם על טיסות לואו קוסט

הכי זול להזמין ברגע האחרון? לא נכון. אי אפשר לשמור מקומות? קשקוש. ועוד 6 מיתוסים נפוצים שהגיע הזמן להפריך

יום ראשון, 8 בינואר 2017

מהפכת השמיים הפתוחים הגיעה לישראל לפני כמה שנים – וכיום טיסה לחו"ל היא הוצאה הרבה פחות כבדה ממה שהתרגלנו (להמלצות על אפליקציות לטיסות זולות הקליקו כאן). חברות הלואו-קוסט (Low Cost) שהחלו לטוס לכאן מציעות כרטיסים במחירים חלומיים: טיסה ללונדון בפחות מ-400 דולרים; טיסה לרומא או לפריז בפחות מ-300 דולרים; טיסה להונגריה או לטורקיה בפחות מ-200 דולרים – רשימה חלקית. אז אמנם התחלנו לשלם על אוכל בטיסה, מזוודה נוספת ואוזניות – אבל נדמה שהישראלים משתפים פעולה בשמחה עם המהפכה.

אלא שיחד עם ההתלהבות, צצו גם הרבה מאוד מיתוסים על טיסות הלואו-קוסט – שרצים מפה לאוזן אבל כל קשר בינם לבין המציאות מקרי. אז קבלו כמה כאלה, לצד הסיפור האמיתי.


1. הכי זול להזמין טיסה ברגע האחרון
.
ממש לא. כלל חשוב ביותר בעניין טיסות הלואו קוסט הוא שהמחירים הנמוכים ביותר יובטחו למי שמזמין את כרטיס הטיסה מספיק זמן מראש – שבועות ואף חודשים לפני הטיסה. מדובר בפער משמעותי מאוד: מי שיזמין טיסה מחברת לואו קוסט בסמוך לתאריך ההמראה המיועד, יגלה כי מחירה עלה משמעותית – עד לרמת המחירים של הטיסות הסדירות והישירות, שנחשבות לרוב ליקרות ביותר בכל קו תעופה.

2. לואו קוסט זה טיסה בתנאים מחפירים.
זה אולי היה נכון פעם, אבל היום הרבה פחות. אמנם עבור כל אקטסרה תצטרכו לשלם – כמו למשל מזוודות, אוכל ואוזניות – אבל המטוסים לרוב נוחים כמו בטיסות הסדירות, וצוות האוויר לא תודרך להיות פחות נחמד בגלל שמדובר בטיסת לואו קוסט.

3. בטיסות לואו קוסט חייבים לעשות צ'ק אין רק בשדה התעופה.
בדיוק ההיפך. בעת הזמנת טיסת לואו קוסט, לרוב תתבקשו לבצע את הצ'ק אין מהבית. אם תתעקשו לעשות זאת בשדה התעופה בדרך המסורתית – תיאלצו להוסיף כסף.

טיסות לואו קוסט

4. בלואו קוסט אין מקומות שמורים, כל הקודם זוכה.
לא מדויק. בחלק ניכר מהחברות אפשר להוסיף כסף ולבחור את המושב שלכם. בחברות אחרות אין אפשרות כזאת, והישיבה היא לפי סדר הכניסה.

5. טיסת לואו קוסט תמיד משתלמת יותר מטיסה רגילה.
לא תמיד נכון. מחיר הכרטיס בטיסת לואו קוסט לרוב יהיה זול יותר, אבל צריך לקחת בחשבון עלויות נוספות שעלולות להצטבר. כך למשל, פעמים רבות טיסות לואו קוסט הן בשעות לא אידיאליות ונוחתות מאוחר בלילה – ואז צריך להוסיף כסף ללילה נוסף במלון מה שהופך את כל העסק ליקר יותר. לפעמים הטיסות המוזלות נוחות בשדה תעופה צדדי, ואז יש להוסיף לסל ההוצאות גם את הנסיעה לעיר. ויש כמובן גם את התוספות לטיסה עצמה (אוכל, בחירת מושב וכו') שמייקרות את כל העסק ויש לקחת זאת בחשבון בהשוואה שעושים מול הטיסות הסדירות.

6. ניתן לבטל טיסת לואו קוסט ללא תוספת תשלום.
לא נכון. חברות לואו קוסט יחייבו אתכם על כל שינוי שתרצו לבצע בפרטי הטיסה.

7. חברות הלואו קוסט מתאמות ביניהן מחירים ומשוות אותם, אז בסוף כולם מציעים את אותו המחיר.
לא נכון. בהחלט אפשר למצוא כרטיסים במחירים שונים לאותו יעד. התחרות היא אמיתית.

8. יש שעות מסוימות (בעיקר בלילה) שאפשר להשיג בהן מחיר נמוך במיוחד.
אז זהו, שאין באמת שעת קסם. המחירים משתנים כל הזמן ובהתאם לתפוסה ולמגוון משתנים אחרים. אם אתם ממש מתעקשים לנסות לאתר את הטיסה הכי זולה, אתם פשוט תצטרכו לבדוק בכל שעה אם משהו השתנה. אז אפשר לכבות את השעון המעורר.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;