פרסום במובייל

זה כן לטלפון

אל תגידו שלא ידעתם: הנה כמה דברים שבעלי עסקים קטנים חייבים להבין על עולם הפרסום במובייל – ולבצע מחר בבוקר.

יום שלישי, 14 ביוני 2016

אם יש לכם עסק יותר מכמה חודשים, ודאי כבר פנו אליכם במייל או בשיחת טלפון חברות שעוסקת בפרסום במובייל – והציעו לכם את שירותיהן. חלקכם שכר את שירותיהם, חלקכם השבתם בנימוס שאין לכם צורך בכך, שאינכם עוסקים בפרסום או שסתם אין לכם מושג על מה הם מדברים. הכתבה הזו נועדה לעזור לך, בעל/ת העסק הקטן, להבין עד כמה עולם המובייל רלוונטי גם עבורכם ולא רק בשביל חברות גדולות ועתירות תקציב. גם ללא הוצאה כספית ניכרת או בכלל, ניתן לשפר דרמטית את הנוכחות שלכם בסמארטפונים של הלקוחות שלכם.     

נתחיל ב"למה". הנתונים על צמיחת שוק המובייל הם לא פחות ממדהימים. הנה כמה מהם: 80% ממשתמשי האינטרנט בעולם מחזיקים כיום בבעלותם סמארטפון. כמות הסמארטפונים בעולם, נכון ל-2014, עומדת על 7 מיליארד מכשירים (אגב כמות קווי הטלפון הנייחים היא 1.1 מיליארד בלבד). 33% מהאנשים שמחפשים מידע על מוצרים או שירותים במובייל – עושים את זה באתר אינטרנט של חברה. 26% עושים זאת באמצעות אפליקציה. 50% ממשתמשי הסמארטפונים בעולם אוחזים בו דבר ראשון כשהם פוקחים את עיניהם בבוקר. 80% מהם לא יוצאים בלעדיו מהבית. 61% מהאמריקאים הודו בסקר שנעשה שהם לוקחים איתם את הסמארטפון לשירותים.     

ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם באחוז בעלי הסמאטרפונים: 74% מתושבי המדינה. יותר מארה"ב (72%), אנגליה (68%) ואיטליה (60%). במקום הראשון והשני, אגב, נמצאות דרום קוריאה (88%) ואוסטרליה (77%). בשוק הישראלי, 65% מהחיפושים שאנחנו עושים מתחילים במובייל. 77% מחפשים בסמארטפון מידע על מוצר לפני שהם מחפשים במחשב. כמעט 50% מהישראלים כבר קנו פעם מוצר או שירות באמצעות הסמארטפון.
למעשה, השתלטות המובייל על חיינו כל כך מוחלטת עד כי חברות רבות מחליטות כיום לפתח מוצרים דיגיטליים שלמים קודם כל למובייל (Mobile First) ורק לאחר מכן מפתחים גם גרסה לדסקטופ – אם בכלל.

השתכנעתם? הבנתם שכדאי לכם לעשות מאמץ לשווק את עצמכם דרך המובייל ללקוחות קיימים ופוטנציאליים? הנה 5 דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו.     


1. השקיעו באתר רספונסיבי (מותאם מובייל).     
לאור אחוזי הגלישה הגבוהים מהסמארטפונים והטאבלטים, לבנות אתר ולא להתאים אותו למובייל זה טעות גורלית. מחקר של גוגל קובע כי לאחר שגולשים סובלים מחווית משתמש גרועה באתר אינטרנט כלשהו – 61% מהם לא יחזרו אליו לעולם. ואם זה לא מספיק, אז תחטפו גם מגוגל: במחצית 2015 החלה ענקית החיפוש להעניש אתרים שאינם מותאמי מובייל ולהוריד אותם בתוצאות החיפוש, ולחילופין להציף למעלה אתרים מותאמים. בקיצור: בניתם אתר? התאימו אותו למובייל.     

איך מתאימים למובייל? אם הקמתם את האתר לבדכם בפלטפורמת עשה זאת בעצמך כמו Squarespace או "החנות האינטרנטית שלי" – יש אפשרות להתאים את העיצוב לגרסת המובייל באופן עצמאי וחשוב להקפיד לעשות זאת. אם פניתם לספק חיצוני – דרשו ממנו שהאתר יהיה רספונסיבי (כלומר מותאם לכל סוגי המכשירים והטאבלטים) בצורה מלאה. זהו הסטנדרט החדש של פרסום במובייל ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להיות שם.

פרסום במובייל

2. מפרסמים בגוגל ובפייסבוק? הקפידו על התאמה למובייל.
בין אם אתם יודעים לפרסם מודעות גוגל לבד ובין אם שכרתם מישהו לעשות זאת, חשוב להקפיד לייצר גרסאות מובייל – שנראות קצת אחרת הן בקריאייטיב (ניסוח המילים של המודעות) והן בעיצובים. פיצ'ר חשוב נוסף בפרסום במובייל עם גוגל הוא הוספת כפתור "התקשר עכשיו" שמאפשר הנעה ישירה לפעולה – הלקוח נחשף לפרסום שלכם ויכול מיד לצלצל לחנות ולבצע את הרכישה.    

בפייסבוק ובאינסטגרם, לעומת גוגל, המודעות מותאמות אוטומטית גם למובייל. ואולם לשם כך יש להקפיד לעמוד בדרישות פייסבוק בנוגע למידות של התמונות. לאחר סיום הכנת המודעות חשוב לשים לב שהכל יושב כמו שצריך הן בדסקטופ והן במובייל.


3. בקשו מהלקוחות בחנות להצטלם ולפרסם ברשתות החברתיות.
הלקוחות שלכם ממילא מסתובבים אצלכם עם הסמארטפון דבוק להם ליד, אז למה שלא תנצלו את זה? בקשו מהם לעדכן את החברים שלהם אונליין. הם יכולים לעשות זאת באמצעות ביצוע Check in או להעלות תמונה/סלפי שלהם מהחנות. רוצים להגדיל את הסיכוי שזה יקרה? חשבו על תמריץ שווה שיוענק לכל לקוח שיעשה זאת, למשל מתנה קטנה. הדפיסו פוסטר קטן וצבעוני שמכריז על המבצע (מתנה תמורת פוסט בפייסבוק או באינסטגרם) והעמידו אותו ליד הקופה ובכניסה לחנות. כך גם תייצרו באזז ברשת וגם תהפכו את הלקוחות למרוצים יותר.


4. השקיעו במאגר נתונים ושלחו עדכונים ללקוחות ישירות לסמארטפון שלהם.
מחקרים מהשנים האחרונות מלמדים שגולשים פותחים כיום 48% מהמיילים שלהם מהמכשיר הנייד. אם אתם רוצים לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות שלכם ולהזמין אותם לסיילים ולאירועים מיוחדים שאתם עורכים, השתמשו בפלטפורמה הזאת בתבונה: הקפידו לא להגזים בגודל התמונות (שלא ייקח זמן למייל להיפתח), דאגו לניסוחים קצרים ולא מטרחנים ואל תשכחו להניע לפעולה ולהגיד לנמענים מה בדיוק אתם מציעים להם, למה, כמה ואיפה.

אפשרות נוספת היא לשלוח ללקוחות עדכונים בסמס, באמצעות מערכת אוטומטית (חפשו בגוגל, יש אינספור כאלה). עדכון בסמס חייב להיות קצר הרבה יותר מאימייל ולעדכן ישר ולעניין מה הצעת הרכש או המבצע שאתם מציעים. ניתן להוסיף לינק לרכישה אונליין או פשוט להזמין את הלקוח להגיע לחנות כדי לממש את ההצעה.      אזהרה חשובה: הקפידו לשלוח מיילים וסמסים רק ללקוחות שאישרו לכם לעשות זאת באמצעות חתימה – פיזית או אלקטרונית. אחרת אתם עוברים על חוק הספאם וחשופים לתביעות.


5. תתחילו לחשוב איך למכור במובייל.
לאור הנתונים המעודדים על רכישות בסמארטפונים, הגיע הזמן להתחיל לחשוב איך לנצל את הפלטפורמה הזאת למכירות. אז אחרי שהתאמתם את האתר למובייל, אולי הגיע הזמן גם להפוך אותו לאתר מכירות לכל דבר. לשם כך תוכלו לשכור מומחה ל-E-commerce (מכירות אונליין) שיהפוך את האתר שלכם לאתר מכירות עם שירותי סליקה, או להשתמש בפלטפורמות קיימות באינטרנט כמו "החנות האינטרנטית שלי" ואפשרויות נוספות. פרסום במובייל הוא הצעד הבא שלכם. בהצלחה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;