כסף בטורקיה

בדרך לקלאב: כל מה שצריך לדעת על כסף בטורקיה

איזה טיפ נהוג לתת לבל בוי, כמה תעלה לכם ארוחה זוגית ולמה כדאי לקנות רחת לוקום רק בשוק. מדריך לתייר הישראלי

יום שלישי, 7 בפברואר 2017

מערכת היחסים בין טורקיה והישראלים היא רומן מתמשך עם עליות ומורדות. היו שנים בהן היא הייתה יעד חובה, והיו גם שנים פחות נעימות מבחינת היחסים בין שתי המדינות. על דבר אחד כולם מסכימים: טורקיה היא יעד אטרקטיבי, קרוב ויחסית לא יקר, שמשלב בין סגנון ים תיכוני מוכר ואהוב לאווירה אירופית, מלונות וקלאבים שמתאימים לחופשות משפחתיות, אטרקציות וטרקים אל מול נופים עוצרי נשימה. תוסיפו לזה אוכל רחוב נהדר, אתרים היסטוריים ושלל בילויים ותקבלו יעד פנטסטי לחופשה.

אז הנה כמה דברים שכדאי לדעת על כסף בטורקיה – במסגרת מדריכי "כסף בחו"ל" שפרסמנו כאן בחודשים האחרונים.

מטבע
לירה טורקית, שסימנה הבינלאומי: TRY. יחס ההמרה בינה לבין שקל ישראלי הוא כמעט אחד לאחד: 10 שקלים שווים 9 לירות.

כרטיסי אשראי
כל כרטיסי האשראי הבינלאומיים מתקבלים במרבית המקומות. בשווקים תצטרכו לשלם במזומן.

משיכת מזומן והמרה
החלפת כסף בטורקיה מתבצעת בבנקים או בעסקים פרטיים שקיבלו אישור רשמי מהמדינה לעסוק בהמרת כספים. במרבית המקומות יש מסכים באנגלית – אבל לא בכולם. אם נתקלתם בקשיי שפה, מומלץ למשוך מזומן בסניף בנק שם יוכל הפקיד לעזור לכם. הבנקים פתוחים בימי חול מ-08:30 עד 12:00 (באחדים גם עד 12:30) ושוב מ-13:30 עד 17:00.

מלונות
ביולי האחרון, עם ניסיון ההפיכה בטורקיה, צנחו התפוסות בבתי המלון במדינה בעשרות אחוזים – ובהתאם לכך גם המחירים. כיום ניתן להשיג חדר בערים המרכזיות החל מכמה עשרות לירות ללילה.

תקציב נמוך: פנסיונים ומלונות בסיסיים ביותר יעלו לכם כ-50 לירות טורקיות ללילה.

תקציב ממוצע: לינה במלונות 3-4 כוכבים עולה בסביבות ה-150 לירות טורקיות לאדם ללילה.

עשירון עליון: כמו בכל מקום מתויר מסביב לעולם, יש גם אופציות מפנקות. מלונות יוקרה ואתרי נופש מפוארים עם סוויטות יעלו סביב 400 לירות טורקיות ללילה.

מדיניות טיפים
אנשי השירות ישמחו לקבל כסף בטורקיה בדולרים ולא מטבע מקומי. לבל בוי רצוי לתת חצי דולר למזוודה. תשר במסעדה: 12%. בקלאבים בטורקיה מומלץ להשאיר טיפ כבר ביום הראשון או השני: 5-10 דולר. בנוסף קיים מנהג בטורקיה של keep the change – מסורת שחלה על נהגי מוניות והעברות מהשדה למלון.

תחבורה ומוניות
עלות נסיעה מקומית בתחבורה הציבורית היא קצת פחות מיורו אחד לכרטיס (3.7 לירות טורקיות). נסיעות במונית מתחילות ביורו אחד כשעל כל קילומטר נוסף גובים 3 לירות.

השכרת רכב
מכונית תעלה לכם סביב 100 לירות טורקיות ליום. שימו לב שעלויות הדלק אינן זולות: ליטר דלק עשוי להגיע לכ-8 לירות טורקיות (8.6 שקלים).

אינטרנט
לעיתים ללא תשלום. במרבית המלונות תוכלו להתחבר לאינטרנט אלחוטי מהיר ללא עלות נוספת. כך גם בחלק מבתי הקפה בערים הגדולות. יש מקומות בהם יגבו על השירות 5 לירות טורקיות.

ארוחה זוגית
יש שפע של מסעדות נהדרות. ארוחה זוגית טובה תעלה לכם החל מ-100 לירות.

כסף בטורקיה

אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;