הוצאות חודשיות

6 דברים שלא ידעתם על חיפאים ושופינג

הם מבזבזים פחות על אוכל ובגדים, אבל מוציאים יותר על בילויים ותרבות. הרגלי הקניות בערים בישראל: מדור חודשי

יום שלישי, 9 באוגוסט 2016

האם בעיר שלכם מתנהגים אחרת לעומת שאר המדינה? האם אתם קונים פחות מהממוצע? או אולי יותר? ועל מה בדיוק אתם מבזבזים את הכסף? הגיע הזמן לגלות. אחת לחודש אנחנו מנסים לבדוק כאן איך מתנהגים תושבי ערים שונות בישראל בכל הקשור להוצאות החודשיות שלהם. והפעם בחרנו למבחן השופינג את חיפה – בירת הצפון והעיר השלישית בגודלה בישראל, מרכז עירוני שוקק ומתפתח. אז הנה כמה דברים שלא ידעתם על הרגלי הקניות של החיפאים.

1. מבזבזים פחות.
זה אולי אוויר הים הצפוני, או סתם מנטליות עירונית, אבל ההוצאה החודשית הממוצעת של תושב חיפה נמוכה ב-5% מהממוצע הארצי. הפער, שימו לב, בולט יותר בקרב נשות העיר – שקונות ב-6% פחות מהממוצע. לידיעת רשתות האופנה והקניונים.

2. אוכל, קדימה אוכל.
בעלי הסופרמרקטים בבירת הצפון לא ישמחו כנראה לגלות כי תושבי חיפה מוציאים פחות על מזון, הן ברמת העיסקה הבודדת והן בהוצאה הממוצעת הכללית ללקוח. נמצא כי גם ההוצאה החודשית הממוצעת וגם ההוצאה לעסקה בודדת על מזון נמוכות בכ-9% ביחס לכלל האוכלוסייה.

הוצאות חודשיות

3. משהו ללבוש.
בהמשך למגמה הכללית ולנעשה בתחום המזון, חיפאים מוציאים פחות גם על הלבשה והנעלה: ההוצאות החודשיות על ביגוד ונעליים ללקוח תושב חיפה נמוכות בכ-15% ביחס לממוצע הארצי. הפער בענף זה בולט יותר בקרב הגברים מאשר הנשים בעיר.

4. אוכלים בבית.
אולי הם מבשלים יותר טוב בבית, או שזה פשוט חלק מהמגמה הכללית, אבל חיפאים מוציאים פחות גם על מסעדות ובתי קפה: ההוצאה הממוצעת ללקוח נמוכה ב-6% מהממוצע הארצי. בקרב הנשים בעיר הפער בולט אף יותר – אישה חיפאית מוציאה 11% פחות על מסעדות ביחס לאישה ישראלית ממוצעת.

5. מבלים בחוץ.
והנה סוף סוף נתון גבוה ביחס לממוצע: החיפאים מוציאים 5% יותר מהממוצע בישראל על תרבות, פנאי, תיירות ונופש. אז על בגדים ומסעדות הם מוציאים פחות, אבל החיפאים יודעים כנראה לבלות כמו שצריך במוסדות התרבות של העיר, בתיאטראות, במלונות ובצימרים היפים שיש לגליל המערבי להציע.

6. קונים פחות מכוניות.
ההוצאה החודשית הממוצעת של גבר חיפאי על רכב (רכישה, תיקונים וכיוב') נמוכה בכ-7% יחסית לגבר ישראלי ממוצע. יחד עם זאת, עסקה ממוצעת בענף הרכב בקרב הגברים החיפאים גבוהה בכ-14% ביחס לממוצע.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;