הוצאות חודשיות

רוח דרומית: בדקנו את הרגלי הקניות של האילתים

כמה הם מוציאים, על מה הם הכי מבזבזים ומי מוציא יותר – גברים או נשים? מדור חודשי

יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

האם בעיר שלכם מתנהגים אחרת לעומת שאר המדינה? האם אתם קונים פחות מהממוצע, או אולי יותר? ועל מה בדיוק אתם מבזבזים את הכסף? הגיע הזמן לגלות. אחת לחודש אנחנו בוחרים עיר בישראל ומנסים לגלות מה קורה בה מבחינת ההוצאות החודשיות של תושביה – בהשוואה לשאר המדינה. הפעם הלכנו על אילת, הפנינה הדרומית התיירותית שלנו, שמאפשרת קניות ללא מע"מ, חופשות צלילה מפנקות וקיץ תמידי. אז הנה כמה דברים שלא ידעתם על הרגלי הקניות של תושבי העיר.


1. האילתים צעירים יותר.
נתחיל דווקא מהנתון הדמוגרפי הזה, ששופך אור גם על הרגלי הקניות: שיעור תושבי אילת מעל גיל 60 עומד על 17% בלבד, לעומת 23% בכלל האוכלוסייה.


2. באילת מבזבזים פחות.
ההוצאה החודשית הממוצעת של תושב אילת נמוכה מהממוצע הארצי ב-7%. הפער בולט יותר בקרב גברים (9% פחות) מאשר בקרב הנשים (5% פחות).


3. אוכל, קדימה אוכל.
ההוצאה החודשית הממוצעת ללקוח על מזון גבוהה יותר בקרב תושבי אילת בכ-6%. מצד שני, ההוצאה הממוצעת לעסקה בודדת דווקא נמוכה יותר בכ-12%. המשמעות היא שהאילתים עושים ככל הנראה יותר עסקאות מזון בסך הכל, במחירים נמוכים יותר לכל עסקה.

הוצאות חודשיות

4. מתלבשים על זה.
אמנם חם שם בדרום, אבל תושבי אילת דווקא מוציאים יותר על הלבשה: ההוצאה החודשית הממוצעת ללקוח על ביגוד גבוהה ב-15%. אצל הגברים הפער אף גדול יותר: ההוצאה הממוצעת על ביגוד של גבר תושב אילת גבוהה ב-27% מהממוצע הארצי בקרב הגברים. ומה עם נשים? ההוצאה האבסולוטית שלהן על הלבשה והנעלה גבוהה ביותר מפי 2 מההוצאה של הגברים. אפשר לסכם זאת כך: האילתים אוהבים לקנות בגדים, ומנצלים היטב את הפטור ממע"מ כדי לחרוש על החנויות.


5. בואי נמלט מן האספלט.
האילתים מארחים אמנם בעירם מאות אלפי ישראלים מכל רחבי הארץ שמגיעים לנפוש וליהנות – אבל תושבי העיר לא ממהרים לפנק גם את עצמם: ההוצאה הממוצעת ללקוח על נופש ופנאי נמוכה בקרב תושבי אילת ב-5% ביחס לממוצע הארצי. ההוצאה הממוצעת לעסקה בודדת נמוכה ב- 28%.


6. מלכת המדבר:
הנשים האילתיות אוהבות להתגנדר. ההוצאה הממוצעת שלהן על מכוני יופי, קוסמטיקה ופארמה – גבוהה ב-38% מהממוצע הארצי בקרב הנשים.


7. עושים תיקון:
גברים אילתים מוציאים על תיקונים ואחזקת בית 30% יותר מהממוצע הארצי בקרב הגברים. ואולם עסקה בודדת בענף זה בקרב תושבי אילת דווקא נמוכה ב-5% מהממוצע.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;