מימון לרכב חדש

איך אתם משלמים? כל הדרכים למימון רכב חדש

מהבנק, מחברת כרטיסי אשראי או מחברות מימון פרטיות: איפה אפשר לקבל הלוואה לרכישת מכונית חדשה – ומה היתרונות של כל שיטה. בדיקת מגזין "תכל'ס"

יום חמישי, 8 בדצמבר 2016

קניית רכב חדש היא אחת ההוצאות הגדולות והכבדות שמתבצעות במהלך החיים. לפיכך דורשת ההחלטה חשיבה ושיקול דעת, השוואת מחירים, בחינת הצרכים שלכם (רכב שטח, משפחתי, רכב לארבעה ילדים, רכב קטן שמתאים לחניה בעיר ועוד שלל משתנים) ועוד.

אחרי ששקלתם וקיבלתם את כל ההחלטות מגיע השלב המכריע: מימון הרכישה. "המימון הפך בשנים האחרונות למרכיב מרכזי בעסקת רכישת רכב חדש", אומר בן בסון ממחלקת השיווק של ישראכרט. "הן היבואנים והן חברות הליסינג מציעים מגוון רחב של אפשרויות מימון לרכב חדש. היות שמדובר באשראי המגובה בבטוחה של שיעבוד הרכב, הוא לרוב יוצע בתנאים אטרקטיביים שיהפכו את העסקה לנגישה ונוחה יותר עבור הלקוח".

כאשר נוטלים הלוואה לצורך רכישת כלי רכב, כדאי לשים לב היטב לגובה הסכום החודשי שמשלמים תמורתו. מומלץ לפרוס את התשלומים על פני תקופה שמביאה בחשבון את יכולת ההחזר החודשי שלכם – ולא לנסות לחסל את ההלוואה כמה שיותר מהר ולשלם יותר ממה שאתם מסוגלים.

מימון לרכב חדש

חלק ממסלולי המימון כוללים הלוואת בלון – בין 50%-30% מהמימון הכולל – אותו נצטרך לפרוע רק בתום התקופה. הלוואת הבלון אמנם מסייעת להוריד את ההחזר החודשי, אבל כדאי לבדוק מראש את גובהה ביחס לשווי הרכב המוערך בסיום התקופה. זאת כדי לשמור לעצמנו את האופציה לפרוע אותה על-ידי מכירת הרכב.

עסקאות המימון לרכב חדש מתחלקות לשני סוגים: אשראי בנקאי, ואשראי חוץ בנקאי.


אשראי בנקאי: 
היום אפשר לקבל אשראי בנקאי בתחום הרכב בלי להגיע לסניף. הבנקים מעמידים הלוואות הן לכלי רכב משומשים והן לחדשים. אחוז המימון עשוי להגיע לכדי 100% משווי הרכב והיתרון העיקרי הוא ריביות אטרקטיביות. חלק מהבנקים מבדלים בשיעור הריבית בין לקוחותיהם (המנהלים חשבון בבנק) לבין לקוחות בנקים אחרים. כחלק מתהליך העמדת האשראי נדרש הלקוח להגיע פיזית לסניף הבנק אליו פנה.

החיסרון הוא שמכיוון שגם החשבון הרגיל של הלקוח מנוהל בבנק – הלקוח מוגבל למסגרות האשראי הקיימות שלו.


אשראי חוץ בנקאי:
אשראי זה ניתן על ידי חברות כרטיסי האשראי, וכן על ידי חברות מימון פרטיות. חברות כרטיסי האשראי מציעות מימון לרכב חדש בתנאים דומים לאלו שמציעים הבנקים מבחינת היקף המימון משווי הרכב. תהליך העמדת האשראי הוא מהיר ונוח ומתבצע כולו מול סוכן המכירות בסוכנות הרכב. היתרון העיקרי בהלוואות באפיק זה הוא המהירות בה אפשר ליטול אותן. כמו כן, האשראי שמקבלים כאן בא בנוסף למסגרת שהלקוח מקבל מהבנק שלו – ולא על חשבונה. בנוסף, גם כאן אין צורך להגיע פיזית לחתום (כאמור זה קורה כבר בסוכנות הרכב). חברות האשראי החוץ בנקאי מעניקות אפוא לצרכן מסגרת אשראי אטרקטיבית, וכן יכולת לנהל באופן כמעט עצמאי את ההחזרים החודשיים.

באשר לחברות המימון הפרטיות (חלקן פעילות אך ורק בענף הרכב) – אלו מציעות לרוב אשראי יקר יותר מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי. תהליך העמדת האשראי נעשה לרוב במלואו בנקודת המכירה בה נמצא הלקוח.

בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. 
הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;