מוצרי חשמל באינטרנט 

אייפון 7 ועוד: מדריך לרכישת גאדג'טים אונליין

השוו מחירים, ודאו שהמכשיר מותאם לרשת הישראלית ובדקו מה זמן ההמתנה: כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים אלקטרוניקה באינטרנט

יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

אפשר להכריז בזהירות שהישראלים כבר קונים כמעט הכל אונליין: בגדים, ספרים, מצרכים מהסופר ומוצרי חשמל. קניות ברשת זה קל יותר, זמין יותר, מהיר ונגיש. אפשר להשוות מחירים בקלות, ולא צריך לבזבז זמן יקר בשוטטות, מציאת חניה ובזבוז אנרגיות מיותרות.

ומה לגבי גאדג'טים וטכנולוגיה? בתחום זה עיקר הציפיות שלנו מתמקדות בכך שהמוצר יהיה אמין, מקורי, עם אחריות לטווח רחוק ואיכות מצוינת. בנוסף, הפיתוי והצורך לרכוש מוצרים משלימים (אוזניות, מטענים, מגני מסך, כיסויים ועוד) – מתווסף למשוואה.

יש שני יתרונות בולטים ברכישת גאדג'טים אונליין מאתרים בינלאומיים: ההיצע, והמחיר. לרגל יציאתו בישראל של האייפון 7 המבוקש, קבלו מדריך קצר לרכישת גאדג'טים טכנולוגיים בקניות ברשת.


1. בדקו תאימות:

בהנחה שאתם מעוניינים להזמין את המוצר מחו"ל, עליכם לבדוק קודם כל האם הוא מתאים לטכנולוגיות הפועלות בארץ. אם מדובר בטלפון, יש לוודא שהוא עובד בתדרים שבהם עובדים מפעילי הסלולר בארץ. אם לא – עדיף לוותר, כדי שלא תיתקעו עם טלפון מ-2016 עם מהירות גלישה של 2006. כאשר קונים אייפון מחו"ל יש לשים לב שקיימים שני דגמים לכל גודל מכשיר – האחד (שמתאים בארה"ב לרשתות AT&T ו-T-MOBILE) מתאים לרשת דור 4 בישראל, והאחר (שמיועד לרשת VERIZON) – לא. הבדיקה הזאת נחוצה עוד יותר כשמדובר במכשירי אנדרואיד, עבורם המגוון עצום ומבלבל וישנם דגמים שנמכרים באסיה ואינם מתאימים לארץ. פשוט צריך לקרוא את המפרט ולוודא שהתדרים של המודם הסלולרי מתאימים. כמובן שהחשש הזה כלל לא קיים כשקונים מכשיר בישראל, שכן כל המכשירים הנמכרים כאן הם מהדגם המיועד לרשתות מסוג GSM, שהוא התקן עליו מתבססות היום כל רשתות הסלולר בארץ. התדרים איתם עובדות כל המפעילות הסלולריות בישראל הם 2100Mhz (דור 3) ו- 1800Mhz (דור 4).

מוצרי חשמל באינטרנט 

2. השוו מחירים:

כשעושים קניות ברשת, אל תתעצלו לבדוק בכמה אתרים כדי להבין מה המחיר הריאלי של המוצר. מחיר זול במיוחד אמור לעורר חשד, ומחיר יקר מאוד כמובן לא משתלם. בעניין המחיר, אגב, מי שימתין להשקת המכשיר בישראל לא בהכרח יחסוך כסף. בדורות הקודמים, מחיר הדגם הבסיסי של אייפון חדש בארץ נע סביב 3,700-3,800 שקל – מחיר דומה לשילוח חוקי מחו"ל וכ-200 שקל יותר ממחיר רכישת המכשיר בעת שהות בחו"ל. 


3. בהנחה שאתם מזמינים ישירות מאפל או גוגל: 

דעו כי אין משלוחים לישראל. החנות של גוגל אפילו לא נפתחת בגלישה ממחשב ישראלי. תצטרכו להצטייד בכתובת אמריקאית או אירופאית זמינה, בה יוכלו לקבל עבורכם את האייפון החדש. ישנם שירותים רבים שישמחו לעשות את זה וגם את השילוח לארץ תמורת תשלום לא סמלי. אם יש לכם חברים שיוכלו לספק את השירות בחזרה מטיול או נסיעת עסקים – הכי טוב.


4. זמן המתנה למכשיר: 

קחו בחשבון שבגלל הביקוש הרב, זמן ההמתנה למכשיר שהזמנתם מחו"ל עלול להיות ארוך מהרגיל ואולי אף להסתנכרן עם הגעת הדגם החדש לארץ. כדאי לבדוק היטב את זמני האספקה המשוערים והאם החברה מתחייבת אליהם, ולהחליט אם אתם מוכנים להמתין במידה שהם ארוכים.


5. אתרים אסייתים:

באתרים הסיניים תוכלו למצוא דגמים זולים יותר של גאדג'טים שנראים בדיוק אותו הדבר כמו המקור. צאו מנקודת הנחה שלרוב מדובר בזיוף, ושלא תזכו לאחריות על המכשיר – אם הוא יעבוד בכלל. לעומת זאת, כאשר אתם מחפשים לקנות טלפון מיצרן סיני, אתרים כאלה הם בדיוק מה שאתם מחפשים. מנסיוננו אפשר למצוא טלפונים עם מפרט מעולה במחירים מגוחכים כיוון שהחברה לא מוכרת. אנחנו לא יכולים להדגיש את זה יותר: קראו ביקורות. למדו את המוצר אותו אתם רוצים להזמין כמה שרק אפשר, אם אתם לא רוצים לקנות חתול בשק ולהתאכזב.


6. רכישה באיביי או באמזון:

באיביי ובאמזון ניתן למצוא מכשירים שעדיין לא משווקים בארץ ושאי אפשר עדיין (או בכלל) להזמינם לארץ. צריך לחפש בצורה יעילה, לעשות סינון הגיוני (מחיר, מכשיר חדש, של חברת אפל, לא נעול, ונטול התחייבות למפעיל סלולרי מסוים) ולקחת בחשבון סכנת רמאויות – שיגרמו רק אכזבה ומפח נפש. כדאי להתכתב עם המוכר, לקרוא חוות דעת עליו ולשלם בצורה מאובטחת כמובן. שימו לב שמכשירים שתקנו ממוכרים שאינם משווקים מורשים של היצרן יהיו ללא אחריות. זה לא אומר שזה לא משתלם, אבל זה בהחלט משהו לקחת בחשבון לפני שקונים.


7. רכישת מכשיר יד שניה:

לא תקף לדגם הכי חדש שטרם נחת, אבל הזדמנות טובה לאתר מכשיר טוב במחיר אטרקטיבי. עם כניסתו של דגם חדש, רבים מעוניינים למכור את הישן שברשותם, גם אם מצבו מצוין. זו הזדמנות לא רעה להשיג מכשיר במחיר משתלם, אם רק תוכלו להיכנע לדחף האנושי לרצות את החדש ביותר.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;