שופינג אונליין

7 סימנים שאתם קונים באתר מפוקפק

שופינג אונליין: הנה כמה דברים שכדאי לכם לבדוק לפני שאתם ממהרים לשלוף את כרטיס האשראי

יום חמישי, 18 באוגוסט 2016

כולנו כבר קונים אונליין – והרבה. אם עד עד היום אנשים חוששים להשאיר פרטי כרטיס אשראי לצורך רכישה מקוונת, הרי היום ברור לכולם שזו הדרך הנוחה והבטוחה ביותר. שופינג אונליין הוא תהליך בטוח ממש כמו רכישה בחנות. הדבר נכון כמעט תמיד, בטח ובטח באתרי הקניות הגדולים והמוכרים, אבל לפעמים – ממש כמו שיש חנויות פיזיות שנראות לנו חשודות – אנחנו מגיעים גם לאתר אינטרנט שאנחנו לא בטוחים לגבי טיבו והחשד מתעורר. אז איך יודעים אם הגענו לאתר מפוקפק ושעדיף לנקוט משנה זהירות? הנה כמה אינדיקציות חשובות שצריכות להדליק אצלכם נורת אזהרה.


1. אין פרטי קשר: לאתר בטוח צריכים להיות פרטי קשר רלוונטיים ופעילים – טלפון, מוקד שירות לקוחות וכתובת מעודכנת ואמיתית. אם אין כאלו, זה כבר מחשיד. אם יש ואתם עדיין חוששים, נסו להתקשר למספר המצוין ולדבר עם שירות הלקוחות על מנת להבין מי עומד מאחורי האתר. זו אינדיקציה מסוימת לדעת שהעסק אכן קיים ופעיל.

2. האתר לא מאובטח: כאשר מבצעים שופינג אונליין מומלץ להסתכל בשורת הכתובת בדפדפן ולבדוק האם הכתובת בשלב הרכישה מתחילה ב-https. האות s מעידה על כך שהנתונים שלכם עוברים בצורה מוצפנת. כמו כן תבדקו האם מופיע מנעול ירוק בשורת הכתובת של הדפדפן. זוהי אינדיקציה לאימות הזהות של בעל האתר.

3. יש באתר פרסומות חיצוניות. זה כמובן מחשיד. אתר של חברת הלבשה מבוססת לא יציג פרסומות גוגל נכון? במקרה כזה ייתכן שמדובר באתר מזויף שנועד להרוויח מפרסומות במקום ממכירת המוצרים שלו.

4. דרכי התשלום מוגבלות מאוד: אתר שופינג אונליין מהוגן יאפשר שימוש במרביתם המוחלט של כרטיסי האשראי כמו גם באמצעות Paypal. בקשה לאמצעי תשלום לא שגרתי או אפשרות לשלם בכרטיס של חברת אשראי אחת בלבד – אמור לעורר את חשדכם ולהצביע על אתר בעייתי.

5. מבקשים מכם הרבה מידע: לגיטימי לבקש את המייל שלכם, כתובת למשלוח החבילה ופרטי קשר רגילים. אבל אם נתקלתם באתר שופינג אונליין שמבקש אינפורמציה נוספת או שאלה אישית לא רלוונטית, זה אמור לעורר חשד ולהעיד שהאתר מפוקפק.

6. האתר מעוצב בצורה חובבנית: אתר שנראה משונה או לא מקצועי, מתורגם בצורה עילגת (גוגל טרנסלייט), מכיל שגיאות כתיב, על התמונות יש סימנים מסחריים (מעיד על קבצים גנובים) וכן אתר איטי במיוחד עלולים להעיד על טיבו.

7. זה טוב מדי בשביל להיות אמיתי: אם אתר מסוים מציע לכם פרסים ללא תמורה, מבצעים מוגזמים (99% הנחה) או כל דבר אחר שהוא טוב מדי בשביל להיות נכון (נגיד, מיקסר חינם עד הבית בלחיצת כפתור) – רוב הסיכויים שהוא מזויף ומטרתו היא לקבל מכם כתובת ופרטים אישיים לצרכים מפוקפקים.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;