חיסכון בחשמל

איך הכי זול לקרר את הבית

רגע לפני הקיץ: 13 דרכים לחסוך במזגן בחודשים החמים. מדריך

יום חמישי, 30 ביוני 2016

כל שנה בראשית הקיץ כולנו מופתעים מחדש מ"כמה חם השנה", ועוד יותר מופתעים מחשבון החשמל המנופח המתווסף לחודשים שגם ככה נחשבים לבזבזניים במיוחד.
מנתונים של חברת ישראכרט עולה כי מאז 2013 ישנה מגמה של עלייה בצריכת החשמל (הן בקיץ והן בחורף). ההוצאה על חשמל ב-2015 הייתה נמוכה יותר ביחס ל-2014 כתוצאה מהוזלת תעריפים.
יהיה התעריף אשר יהיה, מסתבר שיש לא מעט דרכים להפחית ולצמצם את צריכת החשמל של המזגנים בקיץ ולהתנהל ביעילות כלכלית בכל הקשור לקירור הבית. איך עושים את זה כמו שצריך? בסיוע חברת החשמל קיבצנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר לחיסכון בחשמל בחודשי הקיץ.

1. בדיקת יעילות: רכשתם מזגן? ודאו שהוא יעיל. לפני הרכישה התייעצו עם מומחה לגבי התאמתו לגודל החדר, המיקום האידיאלי להצבתו ואופן השימוש בו.

2. דירוג אנרגטי: רכשו מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר, רצוי A. דירוג זה מגדיר את הטכנולוגיה של צריכת החשמל במוצר חשמלי. ככל שהטכנולוגיה הזו חסכונית ויעילה יותר, כך הדירוג של המוצר גבוה יותר. דירוג אנרגטי מסומן מהאות G בסדר עולה עד A. מכשיר חשמלי דוגמת מזגן או מקרר בעלי דירוג אנרגטי A הם הרכישה הטובה ביותר מבחינת חיסכון בחשמל ויעילות התפוקה שלו.

3. התייעצו עם חשמלאי: הזמינו חשמלאי מורשה על מנת שיבדוק האם מערכת החשמל בדירתכם מותאמת לחיבור ולהפעלה של המזגן: האם התעלות מתאימות, האם יש חיבור חשמלי מתאים (ר' סעיף הבא), האם גודל החדרים מתאים לתפוקת המזגן, בדיקת פתחי אוורור וסינון, שקעים מתאימים ועוד. כך תימנעו מלקנות מזגן שאינו מתאים לדירתכם.

4. חיבור תלת-פאזי: זהו חיבור חשמלי (בבית) שמיועד לצריכת חשמל מוגברת ולמכשירים חדשים, ולכן כדאי להתקדם לחיבור מהסוג הזה ולהתאים אליו את המכשור – כלומר לבחור במזגן תלת-פאזי תואם. כך תוכלו לנצל את חיבור החשמל לדירה באופן יעיל יותר, וגם ליהנות מיתרונותיו של המזגן התלת-פאזי: אפקטיבי יותר, שקט יותר ובעל התנעה רכה יותר.
אם יש צורך בצריכת חשמל מוגברת ולא עוברים לתלת-פאזי – יכול להיגרם נזק למערכת החשמל והפקק יכול לקפוץ לכם באופן תדיר ומעצבן. בנוסף, מכיוון שכיום מוצרי חשמל רבים מופעלים באמצעות כרטיס מחשב (מקרר, מדיח, מכונת כביסה, מייבש כביסה), ברגע שהחשמל עולה ויורד מספר פעמים הוא יכול לגרום להרס של המכשירים עצמם ולנזק של אלפי שקלים. משום כך, גם המזגן צריך להתאים למערכת.

חיסכון בחשמל

5. 25 מעלות: הטמפרטורה המורגשת המומלצת בחלל הממוזג היא כ-25 מעלות. לשם כך כדאי להתקין בחדרים הממוזגים מד טמפרטורה. בעזרתו תוכלו לכוונן את התרמוסטט של המזגן, כך שתקבלו בחלל הממוזג את הטמפרטורה הרצויה.

6. לחשוב פעמיים לפני שמורידים מעלות: יש לזכור שכל הורדה של הטמפרטורה במעלה אחת מגדילה את צריכת החשמל למיזוג אוויר בכ-5%. שקלו זאת היטב לפני שאתם ממהרים להוריד מעלות.

7. לסגור דלתות: סגרו היטב את הפתחים שדרכם עלול אוויר חם לחדור אל החדר הממוזג, ואת דלתות החדרים שאינכם מעוניינים לקרר. אין שום סיבה שהאוויר הקר יתבזבז על חדר ריק.

8. לכוון תריסים: כוונו את פתחי פיזור האוויר הקר כלפי מעלה. אוויר חם נוטה לעלות ואוויר קר לרדת – כך שהפניית התריסים למעלה מערבלת את האוויר בצורה המהירה והיעילה ביותר ומביאה לחיסכון בחשמל.

9. הצללה: בקיץ כדאי לדאוג להצללת החדרים כדי לצמצם את עומסי החום שאיתם מתמודד המזגן. אין סיבה להקשות עליו אם אפשר לצמצם את כניסת החום מבחוץ.

10. לזכור לכבות: הפסיקו את פעולת המזגן כאשר אתם עוזבים את החדר או הבית לזמן ארוך. אם צריך – שימו על הדלת מבפנים שלט תזכורת: "זכרת לכבות את המזגן?".

11. שימוש במאוורר: בימים ובשעות בהם פחות חם והלחות אינה גבוהה שקלו להשתמש במאוורר. הוא אמנם מכשיר שונה בתכלית מהמזגן, אך בתנאים הללו הוא עשוי ליצור הקלה ותחושת נוחות מסוימת – תוך חיסכון בחשמל.

12. לנקות מסננים: שמרו על ניקיון מסנני המזגן – נקו את הפילטרים היטב לפחות פעמיים בשנה. שימו לב: לפני כל ניקוי – חובה לכבות את המכשיר.

13. להחליף נורות: נורות חסכוניות חוסכות גם במיזוג – שכן הן פולטות פחות חום: הבית פחות חם והמיזוג יותר יעיל. החליפו את נורות הליבון וההלוגן הישנות בנורות חסכוניות ותרוויחו גם בגזרת המזגן. מלבד פליטת חום נמוכה, הנורות החדשות גם צורכות פחות חשמל ומאריכות יותר ימים – כך שהרווחתם פעמיים.

המלצות נוספות לחסכון ויעילות בחודשי הקיץ תוכלו למצוא באתר חברת החשמל.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;