קניות באמזון

אם אתם לא מכירים את אמזון

זה התחיל כחנות ספרים והפך לאלטרנטיבה המועדפת לרכישת... כל דבר בעצם. אתם עוד לא שם? קבלו מדריך למתחילים  לקניות באמזון

יום חמישי, 28 ביולי 2016

אז מה זה בכלל אמזון, חנות ספרים? בגדים? מכשירי חשמל? איכשהו, כשמגיעים לחנות הספציפית הזו אנשים נוטים להתבלבל. אז בואו נעשה סדר: אמזון היא חברת מסחר אלקטרוני אמריקנית שנוסדה ב-1994 בסיאטל. החברה הייתה מחלוצות המסחר באינטרנט, והתפרסמה בראשיתה במכירת ספרים אך בהמשך החלה למכור גם דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ועוד. היום אמזון מוכרת כמעט הכל. היא בנויה, בדומה לאיביי למשל, מחנויות וספקים שונים שמשתמשים בפלטפורמה כדי למכור את מוצריהם. בשונה מאיביי, באמזון תוכלו למצוא רק פריטים חדשים.

בעשור הראשון של המאה ה-21 הרחיבה אמזון את פעילותה לתחומים נוספים מלבד המסחר האלקטרוני. למשל, היא החלה לייצר ולשווק את קורא הספרים האלקטרוני הראשון קינדל (Kindle) ומספקת חנות ספרים להורדה למכשיר. בשנים האחרונות היא אף נכנסה לתחום הטלוויזיה והחלה להפיק סדרות מצליחות ("האיש במצודה הרמה"). על פי חברת דירוג האתרים אלקסה, אמזון הוא האתר ה-6 הנצפה ביותר באינטרנט.

היתרון הגדול של קניות באמזון הוא בביטחון הגדול של קניה אצל מוכר ידוע, גדול ואחראי. השירות המהיר והטוב של החברה ומהירות השילוח הצליחו ליצור לאמזון שם של חברה אמינה וחזקה בכל העולם.

אז איך מתחילים? קבלו מדריך מקוצר.


1. הרשמה: 
יש כמה אתרי בית לאמזון המשויכים למדינות שונות (אמזון איטלקי, ספרדי, אנגלי וכו'). ברגע שנרשמתם לאחד – אתם רשומים לכולם למעשה. כלומר עם אותו מייל ואותה סיסמה אפשר להיכנס ולעשות קניות באמזון בכל האתרים. זו מערכת אחת והפרטים שלכם מוזנים במערכת מרגע שנרשמתם. על מנת לחפש את האמזון בו אתם רוצים לרכוש, פשוט תכתבו בגוגל לצד המילה אמזון את שם המדינה המבוקשת.

קניות באמזון

2. איתור פריט: 
נרשמתם. עכשיו אתם רוצים להתחיל לקנות. איך מחפשים? נניח שאתם מעוניינים לקנות לגו באמזון האמריקאי. בשורת החיפוש עליכם לרשום את מילת החיפוש ואז תקבלו רשימה ארוכה. שימו לב שאמזון הוא אתר מכירה למוכרים רבים. חלק מהמוצרים נמכרים על-ידי המוכרים עצמם, וחלק נמכרים לגולשים ישירות על-ידי אמזון. בהנחה שבשלב ראשון תהיו מעוניינים לרכוש ישירות מאמזון (כי אתם לא רוצים לקנות ממוכר שאתם לא מכירים ורוצים אחריות ואיכות בטוחה) אז עליכם לחפש ליד הפריט סימן כחול ולידו את הכיתוב Prime. זה בעצם הכיתוב שמצביע על כך שמדובר בפריט שנמכר על-ידי אמזון באופן ישיר.
חיפוש הפריטים עצמו מתבצע לפי קטגוריות: בגדים, ספרים, כלי בית, סיילים ועוד. בחרו בקטגוריה שאתם רוצים והתקדמו משם לאיתור הפריט המבוקש.


3. רכישה: 
מוסיפים לסל ובודקים מהו הסכום המוערך של דמי המשלוח והמיסים. זה מאוד נוח ונותן לכם סדר גודל לגבי הרכישה. כמובן שככל שהמוצר יותר גדול – כך המשלוח שלו יהיה יקר יותר. תקפידו לבדוק בכל פעם מה סכום המשלוח והאם קיים משלוח לארץ. בקניות באמזון לא ניתן לשלם בפייפאל, אלא בכרטיס אשראי בינלאומי.


4. תשלום מס (ללא הפתעות): 
אמזון מבטיח לקחת על עצמו לחשב את כל המסים שצריך לשלם ולתת לכם מחיר סופי – בלי הפתעות בדרך. איך? פשוט מאוד. תחת תוכנית AMAZON Global אמזון מאפשרים משלוחים בינלאומיים למרבית המדינות תוך שקלול המיסים, כך שהמחיר שתראו יומר אוטומטית ללא המיסים המקומיים, ועם המיסים במדינה שלכם. לדוגמא, אם רכשתם מוצר שנשלח מאמזון איטליה, האתר יוריד אוטומטית את המיסים המקומיים באיטליה, ויוסיף את המיסים הרלוונטים בישראל (מע"מ/מס קנייה/מכס) יחד עם המשלוח, וכך מתקבל סכום סופי ללא שום תוספות. כל זה בהנחה שהמוצר שרכשתם עלה יותר מ-75 דולר (כל מוצר שעלותו מתחת לסכום זה כלל לא חייב במס מבחינת החוק בישראל).במידה והמס שנגבה בפועל הוא נמוך יותר, כלומר לטובתכם, אמזון גם ידאגו להחזיר לכם את ההפרש תוך 60 יום. אם חויבתם ביותר מדי כסף בטעות – תקבלו החזר בצורה מסודרת ואמינה.


5. אמזון גרמניה: 
הסיבה שהרבה ישראלים נמנעו במשך שנים מקניות באמזון קשורה לכך שהאתר לא עשה כמעט משלוחים לישראל. עם השנים, פתחה החברה סניפים בעוד מספר מדינות בעולם וביניהם בגרמניה. אמזון גרמניה היא בעלת מדיניות משלוחים שונה מהסניף האמריקאי, והיא עושה משלוחים לארץ של רוב המוצרים שלה. כאשר כותבים באמזון גרמניה שהמשלוח הוא לישראל, המחירים יוצגו בשקלים והמשלוח והמסים מחושבים בתוך שווי המוצר. בכל מקרה, לא תשלמו יותר מאשר המחיר הזה ולא תסתבכו עם המכס – זהו המחיר הסופי של המוצר. אמזון מתחייבת שאם המחיר יעלה יותר בגלל טעות בחישוב המכס, היא תשלם על הטעות בעצמה. במקרים רבים, למרות המשלוח והמסים, המחיר של אמזון גרמניה נשאר נמוך הרבה יותר מאשר המחיר של קניית מוצר דומה בארץ.


6. מעקב משלוח: 
אמזון יעדכנו אתכם במייל כאשר המוצר נשלח. לרוב השילוח נעשה באמצעות חברת I-PARCEL שהיא חברת בת של UPS. אם זו הפעם הראשונה בה אתם מזמינים דרכם, הם יצרו איתכם קשר לווידוא הפרטים ותעודת הזהות. אם תרצו לעקוב אחר החבילה, תוכלו להיעזר באתר שלהם. שימו לב: הוא יאפשר לכם מעקב רק עד ההגעה לארץ. לאחר מכן תצטרכו לפנות לחברה ולבקש את מספר המעקב הישראלי.
אל ביתכם יגיעו דווקא שליחי דואר ישראל ולא UPS/IPARCEL, וכהרגלם לרוב לא יתאמו הגעה מראש. אם לא תהיו בבית, הם ישאירו את החבילה בסניף הדואר לאיסוף רגיל. לכן כדאי לבדוק מתי הם צפויים להגיע בעזרת מספר המעקב הישראלי.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;