ביטוח סקי

שלא נדע: מדריך מקוצר לביטוח סקי נגד תאונות

מה חשוב שהוא יכלול, על מה להקפיד ומה עושים אם פגעתם בצד ג'? קריאת חובה לפני חופשת החורף הבאה שלכם

יום שלישי, 17 בינואר 2017

חופשת סקי בחו"ל היא אחד הפינוקים הגדולים ביותר שאפשר לחשוב עליהם בחודשי החורף הקרים – עד שחלילה נפצעים בה. למרבה הצער זה קורה לא מעט, מכוויות קור, דרך שבירת רגל ועד (שלא נדע) נכות לצמיתות. הדרך הטובה ביותר להיערך לקטסטרופה, מלבד נקיטת אמצעי זהירות כמובן, היא רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל המותאמת לתאונות סקי. אבל רגע לפני שאתם עושים את זה, כדאי שתהיו מודעים לכמה דגשים חשובים.

חשוב לדעת: ביטוח הנסיעות הסטנדרטי לחו"ל אינו מכסה פגיעות כתוצאה מעיסוק בסקי או בכל ספורט חורף אחר כמו סנובורד, החלקה במזחלות וכדומה. לכן חשוב לרכוש פוליסה עם כיסוי ייעודי לסקי, גם אם זה מייקר אותה טיפה. שימו לב: כיוון שאתרי הסקי ובתי החולים הסמוכים אליהם נמצאים לרוב במדינות אירופה וצפון אמריקה, רמת המחירים של כל דבר גבוהה עד גבוהה מאוד. לכן, מומלץ לוודא שהכיסוי הביטוחי עומד על כמה מאות אלפי דולרים. בעיקרון מדובר בביטוח סקי שמחירו כמה דולרים בודדים ליום, וכדאי לגלות נדיבות ולא לחסוך דווקא כאן – כדי שתוכלו להיות רגועים במהלך החופשה.

טיפ נוסף הוא לוודא שלחברת הביטוח שלכם יש נותן שירות (מומלץ בעברית) שזמין 24 שעות ביממה. כך, במקרים חמורים ניתן יהיה לתפוס טלפונית את נותן השירות ולדאוג שהוא זה שיבצע את התשלום ישירות ובזמן אמת – כך שלא תצטרכו לשלם בעצמכם סכומים גדולים שלפעמים קשה לעמוד בהם (ולחכות להחזר בדיעבד).

ביטוח סקי

במקרים קשים באמת, שבהם נגרמת חלילה נכות (חלקית או מלאה) לצמיתות עקב תאונת סקי, הביטוח ייתן מענה לטיפול הרפואי המיידי – אבל עלולות לצוץ הוצאות רפואיות נוספות גם לאחר השיבה הביתה. לכן חשוב לוודא כי ביטוח הנסיעות שלכם כולל גם ביטוח תאונות אישיות, המעניק פיצוי במקרה של נכות קבועה גם עקב תאונת סקי. דבר זה יקל על ההסתגלות למצב החדש.

כמו כל ביטוח, גם בכיסוי תאונות סקי מומלץ לבחון היטב את כל פרטי הפוליסה לפני שרוכשים אותה. הצעות הביטוח השונות אינן אחידות, בין השאר במחיריהן. מומלץ לבדוק היטב ולערוך השוואת מחירים בטרם הרכישה.

במקרים שבהם פעילות הסקי לא נמשכת בכל ימי החופשה אלא רק בחלק מהם, ניתן ואף מומלץ לתחום את תקופת הביטוח לימי הפעילות בלבד.

ועוד המלצה קטנה, שנראית מובנת מאליה אבל הניסיון מוכיח שהיא ממש לא מיותרת: לפני היציאה, יש להצטייד בפרטי הביטוח ובדרכי ההתקשרות לחברת הביטוח ולנותני השירות בחו"ל. כשעולה צורך דחוף בטיפול בעת השהייה בחו"ל, קריטי שהפרטים האלה יהיו בהישג יד מיידי.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;