חופשת סקי

מדריך ב-8 שלבים לחופשת סקי מושלמת

שוויץ או איטליה? פברואר או אפריל? לבד או בקבוצה? כל השאלות והתשובות שיעזרו לכם לתכנן את חופשת הסקי הבאה שלכם (במיוחד אם היא הראשונה)

יום ראשון, 15 בינואר 2017

חולמים על חופשת סקי מושלגת באירופה? זו התקופה הטובה ביותר לתכנן אותה. אז לפני שאתם שוקעים בפנטזיה על הריזורט המושלם בו תשנו, על שעות של גלישה חווייתית ועל הבירה שתשתו בערב בפאב המקומי, קבלו מדריך מקוצר ב-8 שלבים – על כל הדברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שאתם מזמינים את כרטיס הטיסה.  

בין אם אתם חובבים ובין אם מקצוענים, חופשת סקי היא עניין שדורש תכנון קפדני. בחירת ארץ היעד ואתר הגלישה הספציפי, החלטה על מועד החופשה, רכישת הביטוח ואפילו הכנה גופנית לקראת הפעילות המאומצת – כל אלו עניינים שכדאי לחשוב עליהם מראש כדי למנוע עוגמת נפש ולמקסם את הסיכוי לחופשה מוצלחת שלא תשכחו עוד שנים ארוכות (לפחות עד חופשת הסקי הבאה).


שלב ראשון: לאן לנסוע  
רוב חובבי הסקי הישראלים יוצאים לחופשה במדינות מערב אירופה, בעיקר צרפת, שווייץ, איטליה ואוסטריה. קיימת גם סצנת סקי בחלק מארצות מזרח אירופה, דוגמת בולגריה וצ'כיה. עלויות החופשה והפעילות במערב אירופה גבוהות יותר כמובן, אבל תנאי האירוח יוקרתיים ומפנקים יותר בהתאם. הבחירה, אם כך, צריכה להתבצע על פי הסטנדרטים האישיים – והאפשרויות הכספיות.


שלב שני: בחרו את האתר    
אתר הסקי אליו נוסעים צריך להתאים לאופי החופשה, להעדפות הנוסעים ולרמת הגלישה שלהם. גולשים מתחילים, בינוניים, מנוסים או חובבי אקסטרים – כל אחד יחפש אתר בעל מסלולים ותנאי גלישה המתאימים לצרכים שלו. משפחות עם ילדים יעדיפו אולי מקומות בהם קיימים מועדוני גלישה לילדים הדואגים לפעילות הסקי של הקטנים.   אתר סקי מספק לא רק אפשרות לגלישה אלא גם אפשרויות בילוי שונות, בעיקר בשעות הערב והלילה. נוסעים שמסעדות, מועדונים וברים מעניינים אותם, ייתנו דעתם גם לנושא זה כשהם בוחנים את ההיצע באתר הסקי ובסביבתו. רוצים המלצות? בחרנו לכם 5 אתרי סקי מומלצים במיוחד.

חופשת סקי

שלב שלישי: החליטו מתי  
עונת הסקי האירופית משתרעת מדצמבר ועד אפריל. השיא, המבוקש ביותר, הוא חודשי פברואר-מרץ. אם נוסעים בתחילת התקופה הזו או לקראת סיומה, עדיף לבחור אתרים הנמצאים במקומות גבוהים, שיורדת בהם כמות שלג גדולה – אחרת עלולה לצפות לכם אכזבה.


שלב רביעי: לכמה זמן לנסוע  
פרק הזמן הממוצע לחופשת סקי הוא שבוע. במשך זמן זה ניתן להתרגל לפעילות המיוחדת (בעיקר כשמדובר במתחילים), ללמוד את עקרונותיה ולהספיק ליהנות ממנה. חופשת סקי שנמשכת יותר משבוע עלולה לעייף, להתיש מאוד את הגוף – וגם את הארנק. אין לשכוח שמדובר בהוצאה גבוהה מזו שגובה חופשה רגילה.


שלב חמישי: הגדירו את המסגרת  
קיימות שלוש אפשרויות עיקריות לתכנון חופשת הסקי: חופשה מובנית במועדון (קלאב) ייעודי, כמו קלאב מד ואחרים; חבילה הקשורה לאתר סקי מסוים ולמלון שנמצא בשטחו או בסמוך לו; וארגון עצמאי של החופשה על מרכיביה השונים.

החופשה במסגרת מועדון נוחה מאוד, בעיקר כשהיא במתכונת "הכל כלול" – אבל היא מגבילה את הנוסעים לאופי הפעילות ולתנאים הנהוגים במועדון. עם זאת, כשמדובר בנוסעים שאינם מנוסים בחופשות סקי, זה יכול להיות הפתרון המתאים ביותר.

החבילות הקשורות באתרי הסקי לא דואגות לכל פרט קטן דוגמת המועדונים, אבל עשויות להיות אטרקטיביות יותר במחיריהן. דרך זו היא המועדפת על רוב הנוסעים הישראלים.

נוסעים שמעדיפים להיות חופשיים לחלוטין ולקבוע בעצמם את תנאי הנסיעה והפעילות יבחרו מן הסתם באפשרות השלישית – של ארגון עצמאי. לעיתים, אם זמנם בידם והם מיטיבים לחפש, אולי גם ישיגו מחירים נוחים יותר.  


שלב שישי: האם לשכור או לקנות  
חופשת סקי משמעה לא מעט ציוד נלווה. את הביגוד – בגדים תרמיים איכותיים, כפפות, כובע גרב וכו' - עדיף לקנות. אלה פריטים אישיים וסביר שישמשו אתכם גם בעתיד. את האביזרים הנלווים – חליפה, מכנסיים, קסדה ומשקפיים לגלישה – ניתן בהחלט לשכור באתרי הסקי. ולבסוף, את ציוד הגלישה הכבד והיקר יותר – מגלשיים, סנובורד – מומלץ לשכור. אלא אם אתם גולשי סקי מקצוענים שמתכוונים להשתמש בציוד הזה עוד שנים קדימה, שנה אחר שנה.


שלב שביעי: רכשו ביטוח  
פעילות סקי אינה פעילות נופש רגילה – וגם הביטוח לחופשת סקי אינו ביטוח רגיל. לכן גם הקדשנו לנושא כתבה מיוחדת, אותה ניתן לקרוא כאן.


שלב שמיני: הכינו גופכם לסקי  
חופשה או לא חופשה – סקי הוא פעילות ספורטיבית מאומצת, המפעילה שרירים שלא תמיד רגילים לפעול בדרך שבה הם לא תמיד רגילים לפעול. לצמצום הסיכויים לפציעות, או לסתם התכווצויות שרירים, כדאי לבצע הכנה גופנית של כמה שבועות לפני היציאה לחופשה. מדובר במבחר תרגילי כוח וגמישות וגם בפעילות אירובית ייעודית. תוכנית אימונים בסיסית והדרכה אפשר ומומלץ לקבל ממדריך כושר המתמצא בנושא.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;