קנייה חכמה

11 טיפים שיעזרו לכם לקנות יותר בגדים בפחות כסף

קנו יד שניה (לפעמים זה כמו חדש), היעזרו בקבוצות בפייסבוק (אין על חכמת ההמונים) ואל תתביישו לחפש קופונים באינטרנט: מדריך לקניה חכמה

יום חמישי, 7 ביולי 2016

האופנות מתחלפות במהירות, הפרסומות מתקיפות אותנו מכל פינה, הרכישה אונליין הפכה קלה ונגישה מתמיד והמבחר מהארץ ומחו"ל עצום. התוצאה: אנחנו מוצאים את עצמנו קונים יותר בגדים ומבזבזים הרבה יותר כסף. אז איך בכל זאת אפשר לצמצם את ההוצאות ולעשות קניות חכמות יותר ובזבזניות פחות? הנה כמה הצעות.


1. השתמשו בקופונים:

להמון אתרי קניות אונליין, וגם לחנויות, יש אפשרות שימוש בקופונים. אתרו את הקופונים הרלוונטיים בחיפוש פשוט בגוגל, בפייסבוק או באתר החנות – ואל תתביישו להשתמש בהם. כולם עושים את זה, וזה יכול לחסוך עשרות אחוזים.


2. עקבו אחרי המותגים האהובים עליכם:

עשו לייק על עמוד הפייסבוק, האינסטגרם והפינסטרסט שלהם, ואם יש ניוזלטר אז הירשמו אליו ללא היסוס. כך תוכלו לשמוע ראשונים על מבצעים, הנחות וסיילים מיוחדים – ולבצע את הרכישות במועד הכי כדאי כלכלית מבחינתכם ולא באופן רנדומלי.


3. היכנסו לקבוצות פייסבוק רלוונטיות:

יש לא מעט קבוצות שעוסקות בקניה חכמה באתרים דוגמת אסוס ועוד. בקבוצות האלה תוכלו להתעדכן על מבצעים, קודים חדשים להנחות ועוד – ולמזער את הרכישות היותר בזבזבניות. אין על חכמת ההמונים.

קנייה חכמה

4. קנו יד שניה:

זה אקולוגי, זול יותר, היפסטרי במידה ולפעמים מפתיע מאוד. יש עשרות חנויות סופר-שוות (לא רק בתל-אביב) שמחזיקות מלאים נהדרים וגם דואגות לנקות היטב את הבגדים, לתקן פגמים ולסדר אותם כך שכלל לא תרגישו שמדובר בבגד שאינו חדש.


5. ארגנו מסיבת החלפות:

לפעמים בגדים שמישהי כבר לא רוצה – או מעולם לא לבשה – יכולים להיות נהדרים עבור מישהי אחרת. ארגנו ערב בו כל חברה מביאה את הפריטים שהיא לא משתמשת בהם והחליפו ביניכן. זה גם חסכוני וגם יופי של אירוע חברתי כיפי וחווייתי. אגב, אפשר להזמין גם את הבנים.


6. השוו מחירים:

במיוחד בקניות אונליין – לא פעם ניתן למצוא פריט דומה או כמעט זהה מתומחר שונה באתרים שונים. עקבו אחרי אתרי השוואת מחירים. קחו בחשבון מיסים ודמי משלוח.


7. צאו לבד לקניות:

חברות נוטות להסיח את הדעת, להלהיב ולעודד זו את זו ברכישות מיותרות. לכו סולו ועשו קניות חכמות יותר.


8. חכו 24 שעות לפני קניה: 

בחרתן פריט? לא משנה אם זה בחנות האונליין או בקניון, אם אתן מתלבטות הניחו לו והמתינו יממה. אם החשק לא עבר – חיזרו לקנות. לפעמים זו רק התלהבות רגעית שתצטנן.


9. קנו מחוץ לעונה:

נסו לתכנן את הקניות שלכן כך שתרכשו פריטים בסייל ובסוף עונה. כך תוכלו למשל לקנות סנדלים שווים שיתאימו לקיץ הבא.


10. קנו בחנויות אאוטלט:

לרוב אתרי האינטרנט הגדולים יש אגף אאוטלט וסיילים, וכמובן שגם חנויות וקניוני אאוטלט פיזיים אפשר לאתר בקלות. הפערים עומדים על עשרות אחוזים, ולא פעם אפשר למצוא מציאות מהעונה שעברה ובכלל. כנ"ל לגבי חנויות עודפים.


11. שכרו בגד לערב אחד:

יש לכן אירוע חגיגי? חבל להשקיע בבגד יקר מאוד שישמש אתכן רק לשעות ספורות. יותר יעיל וחסכוני לשכור, וכך גם תוכלו לגוון ובכל ערב מיוחד שכזה להשקיע בהופעה עם בגד אחר.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;