מלון ספורט

אדוני, תרצה שיעור ספינינג היום?

קבלו את הטרנד החדש בארצות הברית: מלונות כושר, שמתאימים לך תוכנית התעמלות ותפריט מתאים לזמן החופשה. בטן-גב? תשכחו מזה

יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

חופשה היא בדרך כלל תקופה של עלייה במשקל: מסעדות, בילויים, אכילה בחוץ ואלכוהול לא נוהגים לעזור לנו לשמור על הגזרה. תוסיפו לזה את העובדה ששגרת האימונים או הריצה הקבועה נפגמת, ותקבלו סיבה נוספת לדכדוך עם השיבה הביתה.

בשנה האחרונה קלטו מלונות בארצות הברית את הפוטנציאל המסחרי שטמון בחופשה מסוג אחר – כזו שמאפשרת שמירה על כושר, מאמן אישי, תפריט מותאם אישית ותוכנית פרסונלית של תזונה, בריאות ופעילות גופנית.

קוראים לזה מלונות "wellness", והפופולריות שלהם כה גדלה עד שרשתות שלמות ברחבי היבשת נפתחות תחת הקונספט הזה – לרווחתם של תיירים החושקים בחופשה מסוג אחר. כך למשל הקימה רשת אינטרקונטיננטל העולמית תת-רשת מיוחדת למלונות כושר בשם Even Hotels – עם פריסת סניפים מכובדת, החל מניו יורק ועד קונטיקט ומרילנד.

מלון ספורט


אז מה עושים שם? המלונות כוללים אולמות יוגה רחבי ידיים, מזרן יוגה בכל חדר, אולם ספורט מאובזר וחדרי כושר מותאמים לפי נושאים (ספינינג, פילאטיס ועוד). בכל חדר במלון תמצאו כדור פיזיו, מבחר של סרטי די-וי-די שעוסקים בכושר למי שמעדיף להתאמן בפרטיות בחדר, וכמובן גם מגוון שיעורים כמו זומבה, אירובי, ספינינג, פילאטיס, מכשירים וכל טרנד כושר חדש בעצם.

"אני זוכרת את דור ההורים שלנו יוצא לחופשה וחוזר כבד, עייף ומתוסכל", מספרת רייצ'ל בלום, צעירה ממישיגן שהתראיינה לכתבה בנושא. "היום חופשה לא חייבת להיות זמן של פריקת עול משולחת רסן. אפשר ללכת למלון ספורט, לשמור על שגרה בריאה ולשדרג עוד יותר את החוויה של החופש".

גם חדרי האוכל במלונות מציעים תפריטים בריאים ומאוזנים, שנועדו להעניק למבקרים תמיכה באימונים. כך למשל מלון הספורט EVEN Hotel Rockville בוושינגטון ארה"ב מציע תפריט ייחודי הכולל המבורגר טבעוני, גרנולה ביתית, סלט קייל שחור ועוד מבחר מטעמים מהמטבח הבריאותי. גם בגזרת המשקאות מציע המלון לאורחיו מיצים סחוטים, משקאות סופר פוד וכמובן מים מינרליים באופן חופשי. אפילו השולחנות בחדרים בנויים לעבודה דינמית תוך כדי תנועה או בעמידה, מה שמומלץ על-ידי ארגוני הבריאות כתחליף לישיבה מול המחשב.
_______________________________________________

"אני זוכרת את דור ההורים שלנו יוצא לחופשה וחוזר כבד, עייף ומתוסכל. היום חופשה לא חייבת להיות זמן של פריקת עול. אפשר ללכת למלון ספורט, לשמור על שגרה בריאה ולשדרג עוד יותר חוויית החופש" 
________________________________________________

מה עוד אפשר למצוא במלונות הכושר? בריכות שחיה מחוממות, עיסויים פרא-רפואיים, ספא מפנק וסדנאות של תזונה נכונה, מודעות, שיאצו ואומנויות לחימה מוצעות לאורחים. חלק מהמלונות מציעים גם תוכנית מסודרת ומפורטת בת שבוע עד עשרה ימים הכוללת צום מיצים, תוכנית ניקוי רעלים או לחילופין דיאטה מאוזנת. בדרך כלל החופשות מלוות בהדרכות, סדנאות, קבוצות הליכה, תמיכה רגשית ועוד היבטים של בריאות וכושר שחוברים יחד לכדי חופשה הוליסטית שיכולה לתת נקודת פתיחה של שינוי בריאותי, למי שזקוק לדחיפה קטנה, בדרך לשינוי גדול.

לאחרונה החל הטרנד להתפתח גם לאוסטרליה – יבשת שידועה בחיבתה לספורט וכושר. אחד ממלונות הספורט הכי מפורסמים נמצא בבעלות השחקן יו ג'קמן ("אקס מן") – אתר נופש ובריאות בשם Gwinganna Health Retreat. זה התחיל כשג'קמן חובב הטבע תכנן לבלות רק כמה שבועות באתר הנופש בדרום מזרח אוסטרליה בזמן שהתכונן לתפקיד בסרט, אבל במקום לשהות במקום כמה שבועות נשאר שם חודשיים – ובסופו של דבר הפך לאחד הבעלים. האתר מציע טיפולי ספא, פעילויות בטבע, טיפולים נגד לחץ ועוד.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;