מה לארוז לחופשה

13 דברים שאתם שוכחים לארוז לחופשה

מכירים את הרגע הזה בחו"ל שאתם מגלים ששכחתם לקחת את מכונת הגילוח? כפכפים? מתאם חשמל? אז קבלו רשימה מסודרת לקראת הנסיעה הבאה: הנה כל מה שלא כדאי לכם לפספס

יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

אחד החלקים הפחות חביבים בדרך לחו"ל הוא שלב האריזה, שעלול להיות כאב ראש לא קטן. עם כל ההתלבטויות לגבי מה לארוז לחופשה – כמה מזוודות צריך לקחת, אילו בגדים, למי ולמה – תמיד ברור שנפספס בסוף את הדבר שהכי מבאס לשכוח. כדי לחסוך לכם את הבאסה, ערכנו עבורכם רשימה מסודרת בשיטת הצ'ק ליסט: עבדו איתה וסמנו וי ליד כל סעיף – רגע לפני שיוצאים לשדה התעופה. אגב, אם אתם רוצים לייעל את כל התהליך אפילו יותר, שווה לכם לבדוק את אתר Universal Packing list. הוא עוזר לכם לארוז בצורה היעילה ביותר: מקלידים לאן נוסעים, תאריכים, גילאים וכו' – ומקבלים רשימה מסודרת להפליא. אז הנה הרשימה שאנחנו בנינו.

1. דרכון:
נקודה רגישה. הפספורט שלכם הוא הדבר היחיד שאם תשכחו בבית – לא תגיעו אפילו למטוס. הדביקו פתק על הדלת, שימו תזכורת בסלולרי, הניחו אותו בשולחן ליד היציאה – עשו כל דבר שצריך בשביל לא לשכוח את הדבר היחיד שאי אפשר לקנות בחו"ל.

2. כרטיס אשראי:
אמנם תצליחו להגיע בלעדיו ליעד, אבל החופשה עצמה עלולה להיפגע קשות. אפשר לנסות לארגן העברה בנקאית לסניף מקומי, אבל מי צריך את כל הבלגן הזה? הקפידו לקחת יותר מכרטיס אחד (למקרה של אובדן, או שחיקה של הכרטיס) ונסו להסתובב עם כמה שפחות מזומן שעלול ללכת לאיבוד או להיגנב.

3. מתאמים לשקעים חשמליים:
אם יש משהו שמצער לשכוח זה מתאם שיאפשר לכם להטעין את הסלולרי ואת המחשב בזמן השהייה בחו"ל. בדקו לפני הנסיעה איזה מתאם דרוש במדינת היעד והצטיידו בהתאם.

4. מכונת גילוח:
גברים נוטים להשאיר את הגילוח לבוקר הטיסה, מה שאומר שמכונת הגילוח נשארת בחוץ עד הרגע האחרון ולפעמים נשכחת בחדר האמבטיה. זכרו להכניס אותה לתיק רגע לפני שאתם יוצאים לדרך.

5. תרופות:
בין אם אתם נוטלים תרופות בקביעות ובין אם לא – כדאי להצטייד תמיד גם בתרופות המקומיות המוכרות לכם לשיכוך כאבים והורדת חום. הדבר חשוב במיוחד כשנוסעים עם ילדים המורגלים בסירופ ספציפי להורדת חום, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת המינונים על פי משקל.

מה לארוז לחופשה

6. שפתון נגד יובש:
מזג האוויר הישראלי מצטיין בלחות גבוהה. כשאנחנו מגיעים ליעדים קרירים או יבשים יותר, השפתיים נסדקות בקלות. גם השהייה במטוס הסגור עלולה להחמיר את התופעה. שימו בתיק היד שפתון נגד יובש, בהיכון.

7. כפכפים:
גם אם אתם נוסעים ליעד חורפי, תמיד נחמד שיש זוג כפכפים בהיכון – אפילו כדי לרדת ללובי או לבריכה, או סתם להסתובב בחדר למקרה שהוא פחות נקי ממה שציפיתם.

8. פלסטרים:
הליכה מרובה, המאפיינת נסיעות וחופשות, כרוכה לא פעם ביבלות ושפשופים. פלסטר בתיק היד יכול להפוך את היום שלכם לטוב בהרבה.

9. משחה נגד שפשפת:
לא משנה אם אתם מתכננים מסע שופינג אורבני ברחובות ניו יורק או טרק בנפאל – סביר להניח שמשחה נגד שפשפת תהיה שימושית בסוף היום.

10. סריג/סווטשירט:
קר במטוס, חם בחוץ, קר בחוץ, חם בתוך חנות הכלבו היוקרתית – בזמן חופשה עמוסה בפעילויות, תחושות החום והקור שלנו נוטות להשתנות בתדירות גבוהה. בנוסף, אף פעם אי אפשר לדעת אם מזג האוויר יחליט פתאום להשתגע. אל תשכחו לארוז בגד עליון קל, שימושי, כזה שאפשר לקפל ולהכניס לתיק היד לפי הצורך. לכם וכמובן גם לילדים.

11. מטריה:
מטריה קטנה ומתקפלת תציל אתכם ברגע שיתחיל טפטוף לא צפוי. באמצע הרחוב, ביציאה משדה התעופה, בדרך להופעה או מסעדה – מטריה טובה תמיד יכולה להיות שימושית.

12. תיק בד נשלף:
מתכננים קניות? במקום לקנות מזוודה נוספת או לדחוס את כל השופינג במזוודה שהבאתם מהארץ, קחו איתכם תיק בד גדול (בסגנון קיטבג) שלא תופס מקום ויכול לחזור לארץ מלא במתנות.

13. מוצצים/בקבוקים:
חיתולים אפשר לקנות, אבל את המוצץ האהוב והבקבוק המוכר – לא תמיד הילד יסכים להחליף. חבל לקחת סיכון – רכשו מבעוד מועד גרסאות נוספות וארזו כמה מכל סוג. דברים נוטים ללכת לאיבוד ולא כדאי לקחת סיכון כשזה מגיע לשעת השינה של התינוק. בנוסף, אם יש לילד/ה שלכם בובה אהובה או חפץ שהוא קשור אליו במיוחד – תלו אותו על הדלת רגע לפני היציאה, כדי שבשום אופן לא תשכחו גם את זה.

נסיעה טובה!


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;