ארגון חתונות 

מארגנת החתונות

כדי שזה לא יהפוך לסיוט: 7 אפליקציות מומלצות וסופר-שימושיות לארגון החתונה האולטימטיבית

יום ראשון, 15 במאי 2016

אנחנו מכירים את זה מסצינות החתונה השחוקות בקומדיות הרומנטיות: תמיד משהו משתבש. האקסים יושבים בטעות ביחד, השמלות של השושבינות מתגלות כבדיחה, פסל הקרח קורס ועוגת החתונה מגיעה לזוג הלא נכון. אבל יום החתונה שלכם הוא לא סרט אמריקאי. אתם רוצים שהכל יתקתק כמו שצריך, ובקלות. אז קבלו 7 המלצות על אפליקציות ארגון חתונות נוחות, שימושיות ומעולות. לשימוש אגב לא רק לחתונות אלא גם לבר מצוות, בריתות וכל אירוע אחר.


Inviter

רגע לפני שמתחילים – שלב ההזמנות. אפליקציית inviter הישראלית מאפשרת לערוך הזמנה דיגיטלית בקלות, כולל הפצה בסמס. המוזמנים יקבלו הזמנה עם כל פרטי האירוע לסמארטפון, ויוכלו לאשר הגעה בלחיצת כפתור – כך שאתם תהיו מעודכנים על כמות האורחים 24/7 עד ליום האירוע עצמו. בנוסף ניתן לשלוח תזכורת על יום האירוע, לצרף קישור ל-Waze שינווט את האורחים אל היעד, ולבסוף לשלוח גם תודה למגיעים בצירוף תמונה.
האירוע מסתנכרן אוטומטית עם היומן וניתן גם להוסיף סידור ישיבה דיגיטלי כך שהאורח יודע מראש בדיוק איפה הוא יושב והיכן ממוקם השולחן שלו באולם. יש עוד פיצ'רים נחמדים ושימושיים לארגון חתונות כמו אלבום תמונות, ספר ברכות ואפשרות לעשות העברה של המתנה בכרטיס אשראי.
למה כן? כי זה כל כך יעיל ונוח ואקולוגי לכולם, וככה גם לא חייבים לסמוך על דואר ישראל.
למה לא? כי זה מרגיש כמו עסק. הרבה יותר מרגש לקבל הזמנה בדואר, ולכתוב ברכה חמימה בעט עם לב קטן בצד על המעטפה במקום העברה בנקאית קרה ומחושבת.


Pinterest

זוהי אמנם לא אפליקציה שנועדה לארגון חתונות, אבל אין כיף יותר מלהשתמש בה כדי לתכנן אירועים. על קצה המזלג, למי שלא היה פה בשנים האחרונות: פינטרסט היא מעין לוח שעם אינטרנטי שאפשר לנעוץ בו (Pin) הפניות לדברים מעניינים וטרנדיים שמעוררים בנו השראה. פשוט נרשמים לאתר, אם רוצים מתקינים בדפדפן כפתור "Pin It", ומאותו רגע כל מאמר, סרטון או תמונה שבעבר היו נקברים ברשימת המועדפים יכולים בקליק אחד להתקבע במקום בולט על אחד הלוחות שלכם. כל משתמש קובע כמה מהם יהיו לו ובאילו נושאים.
בשנים האחרונות הפך פינטרסט למארגן חתונות אולטימטיבי. לוחות השראה בנושא פלטת צבעים לחתונה, עוגות, טבעות אירוסין, שמלות, מזכרות, הזמנות ועוד אינספור תחומים מובילים את הכלה המאושרת לשלל בלוגים ואתרי קניות מקוונים. כל תמונה בפינטרסט מובילה למקור שלה, ומשם אפשר בקלות ללכת לאיבוד בארץ של איצטרובלים צבועים מנטה, חתונות היפסטריות במעבה היער וקינוחים טבעוניים.
למה כן? כי זה מעורר השראה, וכיפי, והחתונה שלכם תראה הרבה יותר טוב אחרי שיטוט בפינטרסט.
למה לא? היכונו להישאב לתוך בור בלי תחתית, עם שעות של הנאה ובזבוז זמן.


מחשבון החתונה של משרד האוצר

אפילו באוצר כבר הבינו שחתונה זה עסק יקר במיוחד. לשם כך בנו במשרד הממשלתי מחשבון מקוון שמאפשר לזוג הצעיר להבין מה התקציב העומד לרשותו ואיך מומלץ להתנהל. מתחילים במילוי שאלון אישי מפורט (וחסוי, אל דאגה) שבודק מי עוזר לכם, אם בכלל, במימון האירוע, כמה עולה פחות או יותר כל סעיף, האם זה כולל חינה ושבת חתן ועוד שלל שאלות חשובות. בסיום השאלון תקבלו את התוצאה ממנה חששתם: כמה כל זה יעלה לכם. משרד האוצר לא עושה לכם הנחות וכולל גם את מסיבת הרווקים, ירח הדבש ועוד כל מיני דברים שאולי שכחתם לכלול בהוצאות היום הגדול.
למה כן? כי זה עושה סדר בבלאגן.
למה לא? תכל'ס, אין סיבה שלא. אולי רק כדי לא להתחיל לריב רגע לפני החופה.

Weddingrams

קחו חתונה, קחו אינסטגרם – ותחברו אותם. מה יצא? אפליקציית צילום מצוינת שמאפשרת להעלות ולשתף את כל תמונות החתונה לפלטפורמה אחת. עם מעל 15 פילטרים חביבים, לכל המוזמנים יש אפשרות לצלם, לתייג ולסנכרן את כל התמונות שצולמו באירוע לפלטפורמה אחת חגיגית שניתנת לשיתוף.
למה כן? כי זה נחמד, וכי ממילא כולם מצלמים ומעמיסים על הווטסאפ המשפחתי, אז למה שלא יהיה קישור אחד נוח לכולם?
למה לא? כי זה תומך רק במערכת ios. וגם כי אפשר פשוט לעשות את אותו הדבר בדיוק עם האשטאג ייעודי באינסטגרם הרגיל.


any.do


כל כך הרבה משימות מצטברות לקראת האירוע: פרחים, טעימות, נעליים, איפור ניסיון, פגישה עם הדי ג'יי, רישום ברבנות. איך מתמודדים עם רשימת מטלות בלתי נגמרת שכזו? אפליקציית ניהול המשימות any.do מאפשרת סנכרון בין כל המכשירים שיש ברשותכם לכדי רשימת ביצוע אולטימטיבית לארגון חתונות. האפליקציה מאפשרת לשתף משימות עם אנשים נוספים, כך שכל אחד מכם יכול לסמן כשמשימה בוצעה והאחרים מיד מקבלים על כך נוטיפיקציה. הדרך לזוגיות טובה מתחילה כאן: מחלקים ביניכם את המשימות (אפשר גם לשתף בעלי מקצוע ובני משפחה נוספים) ורואים בזמן אמת מה בוצע ומה עדיין דורש טיפול. ככה תהיו בטוחים ששום דבר לא נופל בין הכסאות.
למה כן? כי ככה שום דבר לא יתפספס בדרך, וכי מה יותר טוב מלהתחיל לעבוד ביחד על הפרויקט הראשון בחיים המשותפים שלכם.
למה לא? כי בואו, לא מדובר בפרויקט של נאס"א. אפשר להירגע ולקחת את האירוע באיזי עם דף, עט וחיוך גדול.


Wedding Countdown

אפליקציית ספירה לאחור חינמית, כיפית ופרסונלית – כזו שניתן להוסיף לה תמונות ושירים אישיים עד לרגע הגדול שלכם. אפשר גם להמשיך עם הספירה אחרי יום החתונה, לקראת ימי נישואין ועד לחתונת הכסף.
למה כן? כי זה כיף ומרגש ומגביר את הפרפרים בבטן.
למה לא? כי זה מלחיץ. חסר לכם מתח?


wedit

האפליקציה החינמית הזו מיועדת לארגון חתונות ומאפשרת שימוש באותו חשבון ממספר מכשירים, על מנת שכל הנתונים והפעולות יסונכרנו בין בני הזוג. ככה תוכלו לארגן את רשימת המוזמנים בקלות וביעילות, וניתן גם לייבא מוזמנים מאנשי הקשר בטלפון או מהפייסבוק שלכם. הרשימות שמייצרים בכל אחד מהמכשירים מתעדכנות בזמן אמת בשאר המכשירים שעל אותו החשבון. ניתן גם לייצא אותן לטבלת אקסל שתישלח לדוא"ל. ניתן לשלוח למוזמנים באמצעות SMS או דוא"ל בקשה לאישורי הגעה והתשובות מתעדכנות בזמן אמת. הכי חשוב: כל המשימות מרוכזות על מנת לא לשכוח דבר. לחיצה על משימה תפתח עולם שלם של טיפים, שאלות שכדאי לשאול בפגישה עם ספק, דברים שכדאי להכניס לחוזה, רשימת ציוד ליום החתונה ועוד. על כל משימה ניתן לקבל התראה בזמן הנכון לתחילת ביצועה.
למה כן? כי זה נוח ושימושי.
למה לא? כי לפעמים מרוב משימות אנחנו שוכחים ליהנות.


Easy2give

"זכרת לקחת צ'ק?" אז זהו, שלא תמיד. ובכלל, מסורבל ומיושן. קבלו את הדרך החדשה לתת מתנות באירועים: עמדות מעוצבות לסליקה בכרטיס האשראי. איך זה עובד? האורחים מגיעים לעמדה, מעבירים את כרטיס האשראי, מקלידים סכום, בוחרים מספר תשלומים ואפילו כותבים ברכה. בסיום הפעולה מונפק שובר דמוי צ'ק המראה את הסכום וממי התקבל, ולצדו הברכה. ניתן לתת את המתנה (הצ'ק) גם דרך הטלפון באפליקציית מובייל נפרדת, וישירות באתר Easy2give (חפשו בגוגל).
למה כן? כי זה פשוט, ידידותי ונוח, כי אפשר לפרוס לתשלומים בלי ידיעת בעל השמחה, וכי זה מסיר את החשש מגניבות. ולא צריך לזכור לקחת צ'ק.
למה לא? כי אם יש תור בעמדה זה עלול קצת לבאס, כשאתם מתים כבר להתחיל לנשנש את מנות הפתיחה. אבל בשביל זה יש את האפליקציה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;