הוצאות חתונה

איך לחסוך כסף על חתונה בלי לצאת קמצן

9 דרכים אלגנטיות לחסוך בהוצאות החתונה בלי להפחית מיוקרת האירוע 

יום ראשון, 10 ביולי 2016

חתונה היא עסק יקר להחריד. מדובר בערב אחד בסך הכל, כמה שעות של חגיגה, אבל אוי כמה זה עולה. אז אפשר להיכנס לסחרור המרצ'נדייז האמריקאי ולמתג את האירוע שלכם משל היה טקס האוסקר ה-50, ואפשר כמובן לצמצם בהוצאות ולחסוך כסף יקר שיכול לשמש לטיול חלומי או לחיסכון לדירה.   "אני אתקמצן על החתונה שלי?!", אתם שואלים. נכון, הדבר האחרון שאתם רוצים לשמוע מהאורחים זה שהחתונה שלכם הייתה דלת אמצעים. אבל זה לא חייב להיות ככה: ישנן דרכים אלגנטיות לחסכון בהוצאות החתונה, כאלה שלא יפחיתו מיוקרת האירוע אבל כן יסייעו לצמצם איפה שצריך. הנה כמה מהן.

1. להתחתן לא בעונה:
נכון שיש עונה לאירועים, בדרך כלל בין אפריל לספטמבר, כשהשיא הוא בחודשי הקיץ. אבל מצד שני זה לא סיביר כאן: החורף הישראלי נהדר – והמחירים נמוכים יותר. אפשר להגיש סיידר חם, לעבור את קבלת הפנים בלי להזיע ועל הדרך גם לחסוך כסף לירח דבש. אז למה לא, בעצם?

2. תעברו לדיגיטל:
מישהו באמת שולח היום משהו בדואר ישראל? ההזמנות עולות הרבה כסף, גוזלות זמן ואתם יודעים מה? גם לא אקולוגיות. תעברו להזמנה דיגיטלית, מעוצבת ובת זמננו שתישלח בווטסאפ ובמייל. זה יותר כיפי, יותר יעיל וגם מתממשק עם רשימות האורחים ואישורי ההגעה. אה, וזה הרבה יותר זול.

3. פרחים בעונה:
תמיד חלמתם על סחלבים? נסו להתגמש. לכו על פרחים זמינים, נגישים, עונתיים ולא יקרים. אף אחד לא יזכור איזה זר היה על השולחן, זה פשוט צריך להיות יפה ומרבית הפרחים הם כאלו.

הוצאות חתונה

4. ותרו על יום חמישי:
יותר כיף להשתכר ולחגוג עד אור הבוקר, ועם זאת – כיף גם לחסוך אלפי שקלים יקרים. מי שאוהב אתכם ירקוד עד כלות החושים גם ביום ראשון בערב.

5. השכירי שמלה:
תמיד חלמת על שמלת כלולות שתישאר ברשותך, כזו שתלבשי בחתונת הכסף ותעבירי לבתך כשהיא תתחתן? זו מחשבה רומנטית ומקסימה, אבל רוב הכלות לא נשארות באותה מידה 25 שנים אחרי החתונה ורוב הבנות לא מעוניינות בשמלה מיושנת, מצהיבה ולא אופנתית שקיבלו מאימא. המסקנה: לשכור. אין שום הגיון להשקיע סכום מופרך בבגד חד פעמי ולנפתח את הוצאות החתונה.

6. אם את ממש מתעקשת לקנות שמלה:
יש לא מעט אתרים בחו"ל שעושים משלוחים לישראל ומאפשרים רכישת שמלת כלה (או סתם שמלה לבנה שווה במיוחד) במחירים הוגנים. אתרים דוגמת modcloth ואסוס מציעים קטגוריית חתונות מקסימה במחירים ממש משתלמים, ואם אתן ממש בעניין של להזמין שמלת כלה אונליין יש אתרים נוספים שיאפשרו משלוח לארץ, למשל האתר המהמם של bhldn (מבית אורבן אאוטפיטרס) שמציע מגוון משגע, וגם המותג האמריקאי j.crew שמחזיק בקטגוריית כלות נהדרת.בנוסף, ניתן למצוא שמלות כלה בהנחות שוות בירידי שמלות כלה ייעודיים שמציעים שמלות מקולקציות קודמות. יריד הכלות החכמות למשל מציע בדיוק את הפתרון הזה.

7. הזמיני "זר יום הולדת":
מרבית חנויות הפרחים מעלות את המחיר משמעותית למשמע צמד המילים "זר כלה". יותר פשוט – לקנות זר שאתן אוהבות. אף אחד לא חייב לדעת שזה לחתונה. תתפלאו לגלות עד כמה אפשר לחסוך בדרך הזו..

8. התרחקו מהמרכז:
נכון שזה קצת מטריח את האורחים התל-אביביים אבל זה בהחלט משתלם כלכלית. יש מקומות משגעים מחוץ לגוש דן בעלות נמוכה יותר. בסך הכל אנחנו מדינה קטנה, ושעה נסיעה לכאן או לכאן לא תקשה דרמטית על האורחים שאוהבים אתכם אבל יכולה לייצר הבדל משמעותי בהוצאות החתונה.

9. קחו מאפרת מתחילה:
מאפר/ת צמרת זה נחמד אבל יקר להחריד. תתפלאו לגלות כמה מאפרות מתחילות מוכשרות וסטודנטיות לאיפור יש בנמצא – שיכולות לעשות עבודה מדהימה במחיר הגיוני. שווה לבדוק, לברר, להיכנס לקבוצות של ביוטי ואיפור בפייסבוק ולהתרשם מהעבודות.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;