לעבוד מהבית

איך לעבוד מהבית בלי לצאת מדעתכם

הגדירו זמני ארוחות, קבעו לפחות שתי פגישות בשבוע ואל תעבדו בפיג'מה: 8 טיפים שיהפכו את יום העבודה שלכם ליעיל והגיוני

יום ראשון, 3 ביולי 2016

לעבוד מהבית. נשמע חלום. אין פקקים, אין שיחות מיותרות וספוילרים ליד מכונת הקפה והכי טוב – לא צריך להתלבש בבוקר. רק יתרונות, לא? לא ממש. בפועל, עבור עצמאים המסגרת הביתית עלולה לעיתים להיות לא פשוטה בכלל. עבודה מהבית דורשת משמעת עצמית (כלומר לא לקום למקרר כל חמש דקות), מסגרת ברורה באין בוס בשטח וכללים שחשוב להקפיד עליהם כדי להפוך את היום ליצרני, יעיל ואיכותי. גם החלום על עבודה בבית הקפה השכונתי עלול להפוך מהר מאוד לשעות של בזבוז זמן באינטרנט. לשם כך קיבצנו עבורכם שמונה עצות טובות שיעזרו לכל מי שבוחר לעבוד מהבית למקסם את העניין לטובת שגשוגו של העסק.


1. תכננו לו"ז:
נכון, לעבוד מהבית זה אומר שאפשר לעבוד בלילות ומסגרת הזמן לא מוגדרת מ-09:00-17:00 כמו במשרד. אבל דווקא בגלל זה, נסו לקבע לעצמכם לוח זמנים מובנה שמתאים להרגלים שלכם. אפשר להחליט שכל בוקר מחצית השעה הראשונה מוקדשת לגלישה באינטרנט ולצריכת חדשות, ומיד לאחר מכן אתם מחויבים לעבוד 3.5 שעות ברצף לפני ההפסקה הבאה. אפשר להגדיר שבכל ערב אתם מקדישים שעה וחצי לעבודה. הכל בהתאם לסגנון ולתפוקה שלכם. מומלץ אפילו לרשום על גבי לוח מחיק את הלו"ז – ולהיצמד אליו.

2. התלבשו:
לא צריך חליפה וגם לא איפור ונעלי עקב (אלא אם ממש בא לכם), אבל מומלץ מאוד להתעורר, להתארגן ולהחליף בגדים. כל עוד אתם בפיג'מה, אווירת העבודה נפגמת. תחליפו למשהו נוח, כזה שאפשר לפתוח איתו את הדלת לשכנים או לשליח. השינוי יעזור לכם להגדיר את יום העבודה כמו שצריך.

לעבוד מהבית

3. הניחו לעבודות הבית:
אתם אמנם בבית אבל זכרו – אתם בעבודה. אל תבזבזו זמן יקר על עבודות בית. תגדירו לעצמכם ולסובבים את שעות העבודה בהן לא נוגעים בכביסה, כלים ושאר מחסלי זמן שלא אמורים להתבצע על חשבון זמן העבודה.

4. סגרו את דלת חדר העבודה:
זה אולי נשמע מוזר אבל זה בהחלט יעזור לכם להגדיר זמן ומקום, גם אם אין עוד מישהו בבית. הדלת סגורה, אתם עובדים כעת. זה יקל עליכם עם ההתלבטות לגבי קימה מהשולחן לטובת פרק חדש של הסדרה האהובה עליכם.

5. הגדירו זמני ארוחות:
קל מאוד להיגרר לאכילה מתמשכת, נשנושים וקימה למקרר פעם בחצי שעה. זה כמובן גרוע מאוד עבור הגזרה, וגם עבור הספקי העבודה שכן מדובר בהסחת דעת גדולה. הגדירו לעצמכם זמני ארוחות ברורים והיצמדו אליהם.

6. העבירו את הנייד למצב שקט:
קבוצות ווטסאפ, נוטיפיקיישנס, פייסבוק, אינסטגרם – כל אלה מבזבזים זמן יקר. הפיתוי גדול ולכן מומלץ להתרחק. בהנחה שמקום העבודה שלכם לא מחייב אתכם להיות זמינים כל הזמן – הגדירו שעתיים בכל פעם בהן הסלולרי עובר למצב שקט ואתם מרוכזים 100% בעבודה נטו. סחבתם את הנוטיפיקשיינס גם לדסקטופ? בטלו אותם או השאירו סלקטיבית רק את אלה שחשובים לכם לצורך העבודה. את קבוצת הווטאספ המשפחתית תוכלו בכיף להשתיק עד הערב – בדיחות הקרש של הדוד שלכם יחכו.

7. לפחות שתי פגישות בשבוע:
ההחלטה לעבוד מהבית אמנם חוסכת פטפוטי סרק אבל גם עלולה לנוון ולייצר בדידות מייאשת. קבעו פגישות עם לקוחות וקולגות מהתחום, או העשירו את עצמכם בקורס או סדנה רלוונטית בה תוכלו לפגוש אנשים מהתחום ולרענן את המחשבה באמצעות סיעור מוחות והחלפת רעיונות.

8. התאמנו:
על מנת להמריץ את הדם, להיות מרוכזים יותר, רעננים וחדים יותר – נסו לשלב בשגרה הביתית שלכם אימון כושר קבוע. זה גם יפגיש אתכם עם אנשים אחרים, גם ישבור את השגרה המונוטונית בבית וגם יכניס אתכם לאווירה של עשייה ואנרגיות טובות.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;