כתיבת בלוג

כך תכתבו בלוג עסקי מנצח

איך מנסחים אסטרטגיה, על מה לכתוב ולמה אתם צריכים את זה בכלל: כל מה שצריך לדעת על כתיבת בלוג מצליח לעסק שלכם. שאלות ותשובות

יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

אז החלטתם לכתוב בלוג. אמרו לכם שזה חשוב, שזה יכול להביא לכם לקוחות חדשים, שזה יגביר נאמנות של הלקוחות הקיימים שלכם. כל זה נכון. בלוג הוא אכן דרך נהדרת לתקשר עם לקוחות קיימים ולעניין לקוחות פוטנציאליים ברעיונות שלכם, ודרך זה במוצרים ו/או השירותים שאתם מציעים. אבל כל זה יכול לקרות רק אם תעשו את זה כמו שצריך, בלי לחפף ובלי לעגל פינות. אז קבלו כמה שאלות ותשובות שיעשו לכם סדר בראש וידריכו אתכם בבטחה אל תוך התהליך של פתיחת ותפעול בלוג עסקי מנצח – שלב אחר שלב.


למה אני בכלל צריך בלוג עסקי?

בלוג הוא ערוץ תקשורת נהדר מול לקוחות קיימים ופוטנציאליים. כאן תוכלו לכתוב את המחשבות והרעיונות שלכם, להציג את כל הידע שצברתם במקצוע שלכם ולהפוך את עצמכם למומחים בתחומכם. בדרך זו תחזקו את תחושת הביטחון של הלקוחות שבאים לקנות מכם את המוצרים או השירותים שלכם. כי מי לא רוצה לקנות מהמומחה?


לא בשביל זה יש לי עמוד פייסבוק?

לא. עמוד פייסבוק הוא חשוב בפני עצמו ואסור לוותר עליו, אבל יש לו מטרות שונות מכתיבת בלוג: אפשר לתת דרכו שירות ללקוחות, לטפל בתלונות, לעדכן בקצרה על מוצרים ומבצעים חדשים ו... להפנות לבלוג שלכם. בבלוג תוכלו להעמיק הרבה יותר ולשתף את העוקבים שלכם ברעיונות חדשים ובמאמרים שיעזרו להם להבין טוב יותר את תחום המומחיות שלכם.


אז איך בכלל פותחים בלוג?

זה די קל, ואפילו לא חייב לעלות לכם כסף. יש המון פלטפורמות חינמיות בהן תוכלו לפתוח בלוג משלכם בתוך כמה צעדים פשוטים, ביניהם בלוגר, וורדפרס, ישראבלוג ועוד המון אתרים שתוכלו למצוא בחיפוש פשוט בגוגל (חפשו "כתיבת בלוג בחינם").

דרך נוספת להקים בלוג היא בתוך האתר הקיים שלכם. לשם כך תצטרכו לפנות למי שהקים לכם את האתר ולבקש ממנו (כנראה בתשלום) להוסיף לשונית של בלוג.

אוקי, אז פתחתי בלוג. מה עכשיו?

כעת נסו לנסח את האסטרטגיה שמאחורי הבלוג החדש. מי קהל היעד שלכם, אליו הייתם רוצים להגיע? מה מעניין אותו לקרוא? איזה ערך מוסף תוכלו לתת לו? חשבו על נושאים מתאימים והכינו רשימה שתשמש אתכם קדימה. בכל פעם שעולה לכם רעיון חדש, הוסיפו לרשימה.


בניתי רשימה. מה הלאה?

הכינו לעצמכם כוס קפה והתיישבו לכתוב. כתיבת בלוג עלולה להיות קשה בהתחלה, אבל אסור להתייאש. נסו להתחבר לעולם שבו אתם עובדים ופועלים, ולשתף את הידע והמומחיות שצברתם. יש לכם בית קפה? כתבו פוסט על איזה סוגי קפה הכי מתאימים לכל ארוחה ביום, או שתפו במתכון לעוגת הגבינה המנצחת שלכם. יש לכם מספרה? כתבו מדריך על איך לקצץ את השפם שלך או איך עושים פן כמו שצריך. הרעיון הוא לשתף את הגולשים במומחיות ובידע שלכם. אל תפחדו לאבד מידע או לקוחות: לקוח שנתתם לו מתכון לעוגת גבינה לא יפסיק לבוא אליכם כי התחיל לאפות אותה בבית. אבל הוא כן יעריך אתכם על שיתוף המידע, ואפילו יעביר את המתכון לאחרים שאולי יגיעו אליכם לראשונה כדי לטעום את הפלא (כי למי יש כוח לאפות אותה עכשיו בבית).


מה תדירות הפרסום המומלצת וכמה ארוך צריך להיות כל פוסט?

מומלץ להעלות פוסט חדש לפחות פעמיים בחודש, אבל בתכל'ס אתם תקבעו את הקצב – בהתאם למה שיש לכם להגיד וליכולת שלכם לכתוב. אל תפרסמו בכוח אם אין לכם משהו מעניין לספר עליו.

לגבי האורך, גם כאן יש המון גמישות: אפשר יום אחד להעלות פוסט ניוז קצר של 100 מילה, ובפעם הבאה לפרסם מאמר של 700 מילה. בכל מקרה, נסו לא לעבור את ה-1,000 מילה כדי לא לאבד קוראים חסרי סבלנות. כלל אצבע, האורך הממוצע יכול להיות 500 מילה לפוסט.


כתבתי פוסט או שניים ונגמרו לי הרעיונות. איך אמצא נושאים חדשים?

הנה כמה סוגי פוסטים שאולי יוכלו לעזור לכם לפתח רעיונות:

שתפו בחדשות על העסק:
הכנסתם שירות חדש ומעניין? יש לכם מוצר חדש? גייסתם עובדת מקסימה? ייתכן שאפשר לכתוב על זה פוסט קצר שיעניין את הלקוחות.

הכינו מדריך "עשה זאת בעצמך":
למדו את הגולשים איך להכין לבד בבית את אחד המוצרים שלכם, שלב אחר שלב. זה יצירתי, זה כיפי, והלקוחות שלכם יעריכו את הידע שאתם חולקים איתם. הוסיפו תמונות.

הציעו מקרה שקרה לכם בעסק:
לקוח חדש (מומלץ לבקש את אישורו לפרסום), עסקה מעניינת (כנ"ל) וכל דבר אחר שקרה ויכול לעניין לקוחות קיימים או פוטנציאליים.

הכינו רשימה:
הפוסטים הכי נקראים ברשת הם אלה שמתחילים במילים "11 דברים ש...". חשבו איזו רשימה מעניינת אתם יודעים לכתוב שנוגעת לתחום המומחיות שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חנות ספרים, כתבו רשימה על "15 ספרי טיסה שאסור לפספס". תופתעו לגלות כמה תגובות תקבלו על פוסט שכזה.

הביעו דעה על "חדשות התעשייה":
בכל ענף קורים דברים שהופכים לשיחת היום, ולגולשים שלכם יכול להיות עניין לגבי מה שיש לכם להגיד על זה. למשל: יש לכם משרד תיווך? כתבו מאמר על הדוח האחרון של משרד האוצר שבישר על ירידת מחירי הדירות. שתפו את הגולשים במחשבות שלכם: האם זה נכון? האם מחירי הדירות בדרך למטה או שלדעתכם מדובר בקשקוש?

הציגו מחקרים:
בכל ענף יש מחקרים מעניינים שמספקים תובנות שעשויות לעניין את הקהל שלכם. בין אם מדובר במחקר חדש או במשהו ישן שאפשר למצוא בחיפוש בגוגל, שווה לפרסם את המחקר ולהוסיף תובנות מקצועיות שלכם על תוצאותיו. למשל: אתם בעלי חדר כושר? ספרו על מחקר שקובע כי עובדים מול מחשב זקוקים לשעת אימון יומית כדי לצמצמם את הנזק שגורמת הישיבה – והוסיפו טיפים והמלצות משלכם. תנו לינק למחקר המקורי, למי שירצה להרחיב את הקריאה.


כתבתי מלא פוסטים מעניינים אבל אף אחד לא נכנס לקרוא אותם.

אין ניסים בחיים. זה שפתחתם בלוג לא אומר עדיין שאנשים יודעים עליו. כדי להביא טראפיק (תנועת גולשים, בשפה מקצועית) לבלוג שלכם, תצטרכו לעבוד בלשווק אותו. שאיפתכם היא לא רק להביא לאתר גולשים חדשים באופן חד פעמי אלא גם לגרום להם להירשם לעדכונים ובכך להפוך אותם למנויים (Subscribers) שלכם, שיקבלו מייל בכל פעם שיוצא פוסט חדש. יש כמה דרכים טובות להביא גולשים לבלוג שלכם:

1. פרסמו בפייסבוק: העלו פוסט בדף העסקי ובו לינק לפוסט החדש בבלוג שלכם. דאגו שהתמונה בפוסט בפייסבוק יפה ומושכת (אם לא, אפשר להחליף אותה כחלק מתהליך ההעלאה), וכתבו הפנייה מעניינת שתמשוך את הגולשים להקליק.

2. פרסמו באאוטבריין/טאבולה: אלו פלטפורמות לקידום תוכן, שנועדו בדיוק למטרה הזו – להביא גולשים לקרוא מאמרים. הפרסום באאוטבריין אינו פשוט כמו בפייסבוק, אבל יוטיוב מלא במדריכים מצולמים שיעזרו לכם להבין את הפלטפורמה ואת דרכי הפרסום בה. תוכלו לקחת לשם כך גם איש מקצוע בתשלום.

3. הוסיפו לינק לבלוג בחתימת המייל שלכם ושל העובדים שלכם: חשבו כמה מיילים אתם מוציאים ביום. כל מייל כזה יכול להפוך לפרסומת לבלוג – עם לינק גדול וברור.

4. עדכנו את רשימות התפוצה שלכם: יש לכם מיילים של לקוחות קיימים? קבוצות ווטסאפ? כל מאגר כזה הוא פוטנציאל לעוקבים חדשים לבלוג. רק בדקו קודם שאתם לא שולחים עדכונים ללקוחות שלא אישרו לכם את זה – אחרת אתם עוברים על חוק הספאם ועלולים לספוג תביעה.

5. הוסיפו באנר באתר שלכם: אם יש לכם אתר ויש בו כבר טראפיק קיים, תוכלו לפרסם בו הודעה בולטת עם לינק לבלוג החדש, ולהרוויח כך עוקבים חדשים.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;