חברות התעופה הבטוחות בעולם

חברות התעופה הבטוחות בעולם: Qantas האוסטרלית מובילה

בשנה שעבר המשיכה מגמת הירידה באסונות בטיסה. 148 חברות תעופה קיבלו את הציון הגבוה של 7 כוכבי בטיחות

יום שלישי, 6 ביוני 2017

אתר האינטרנט AirlineRatings.com, המנטר את עולם התעופה, פרסם את רשימת חברות התעופה הבטוחות בעולם לשנת 2017. האתר, העוקב אחר 425 חברות תעופה, הרכיב רשימה של 20 החברות הבטוחות ביותר ועשר חברות ה-Low Cost הבטוחות ביותר.

 

לקבלת חמישה ימי ביטוח בחו״ל בחינם לחצו כאן


בראש רשימת חברות התעופה הבטוחות בעולם ניצבת זו השנה הרביעית ברציפות Qantas האוסטרלית. למרות שהחברה נוסדה ב-1920, עד היום לא קרה במטוסיה ולו אירוע אחד עם נפגעים בנפש - נתון נדיר להפליא בעולם התעופה. אנשי האתר ציינו, ש-Qantas היא שם דבר ודוגמה למופת לביטחון בתעופה והיללו אותה כחברה הידועה בחדשנותה באימוץ ראשוני של אמצעי בטיחות. בין השאר שילבה Qantas במטוסיה מערכת ניווט אווירי, מערכת ניטור טיסה ותפקוד צוות המטוס, מערכת נחיתה אוטומטית בעזרת לוויינים ומערכת לטיסה מדויקת, במיוחד באזורים הרריים.

AirlineRatings.com בונה את הדירוג שלו לפי חישוב של מספר גורמים: גילם של המטוסים המופעלים על ידי חברת התעופה, אימוץ טכנולוגיות בטיחות חדשות, ביקורות מוצלחות של רשויות תעופה ורשויות מדינה, מספר תקלות בטיחות רציניות ומקרי התרסקות. 148 חברות תעופה קיבלו מ-AirlineRatings.com את הציון הגבוה של 7 כוכבי בטיחות. 50 חברות קיבלו 3 כוכבי בטיחות בלבד או אפילו פחות. בכוכב בטיחות אחד בלבד זכו 14 חברות מאפגניסטן, אינדונזיה, נפאל וסורינאם.

כשמדובר בחברות ה-Low Cost, הכניס AirlineRatings לרשימת המובילים רק חברות שעברו את כל בדיקות הבטיחות הנוקשות ביותר של איגוד הבטיחות הבינלאומי IOSA, הבודק 1,000 פרמטרים שונים בכל ביקורת שלו.

חברות התעופה הבטוחות בעולם

ב-AirlineRating מדווחים ששנת 2016 הייתה שנה טובה מאוד לבטיחות בתעופה האווירית. מספר התרסקויות המטוסים במהלכה היה נמוך והמשיך את מגמת הירידה באסונות אלה, הנמשכת ב-20 השנים האחרונות. 19 התרסקויות הובילו למותם של 325 איש ב-2016 - מספר שאולי נשמע גבוה, אבל הוא למעשה נמוך יחסית. זוהי השנה השנייה הבטוחה ביותר בהיסטוריה של התעופה, כאשר לפניה ניצבת רק 2013, שבה נהרגו 288 איש בהתרסקויות מטוסים. "המשמעות היא שיש רק טיסה קטלנית אחת על כל 3.2 מיליון טיסות שיוצאות, מה שמשאיר את התעופה כדרך התעבורה הבטוחה ביותר בעולם", נאמר בהודעה הרשמית של AirlineRatings על ממצאיו. אז למי שצריך לטוס בקרוב, כדאי להזמין כרטיסים באחת מהחברות שברשימה הבאה:


הרשימה של חברות התעופה הבטוחות בעולם (לפי סדר אלפביתי):

Air New Zealand     
Alaska Airlines
All Nippon Airways
British Airways
Cathay Pacific Airways
Delta Air Lines
Etihad Airways
EVA Air
Finnair
Hawaiian Airlines
Japan Airlines
KLM
Lufthansa
Qantas
Scandinavian Airline System
Singapore Airlines
Swiss
United Airlines
Virgin Atlantic
Virgin Australia


חברות ה-Low Cost הבטוחות ביותר (לפי סדר אלפביתי):

Aer Lingus
Flybe
HK Express
Jetblue
Jetstar Australia
Jetstar Asia
Thomas Cook
Virgin America
Vueling
Westjet

 


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;