מכירות פומביות באינטרנט

15 טיפים להצלחה במכירות פומביות באינטרנט

איך זה עובד בכלל, כמה תשלומים מומלץ לבקש ולמה לא כדאי להציע סכומים עגולים: מדריך מקוצר

יום חמישי, 26 בינואר 2017

בעולם הקניות אונליין קיימים מודלים רבים ומתחדשים של רכישה, ואולם אחד הפופולריים שבהם הוא עדיין המכירה הפומבית. מדובר בשיטה שמאפשרת לכם להתחרות על המחיר הזול ביותר מול קונים פוטנציאליים אחרים מסביב לעולם, וישנם אתרים שלמים שמבוססים בלעדית על מודל זה.

אתר המבוסס על מכירות פומביות הוא למעשה זירת מסחר אלקטרונית שמאפשרת לספקים ולמשווקים שונים לפרסם שירותים ומוצרים הנמכרים על-ידם, כאשר מהצד השני אתם הגולשים יכולים להציע הצעות מחיר שונות למוצרים הנמכרים – בשאיפה לזכות בהם.

אז איך זה עובד, ולמה כדאי לשים לב? קבלו 15 טיפים שווים שיעזרו לכם להצליח.


1. בדומה לעולם הישן שכולנו מכירים, גם במכירות פומביות באינטרנט מדובר על מכירה שקצובה בזמן. למכירה מוקצב דדליין, כשעד אליו כל משתתף יכול להציע את המחיר בו הוא היה מוכן לרכוש את הפריט. לפעמים יש מחיר התחלתי ולפעמים אפשר לנקוב בכל סכום. כל הצעת מחיר שכזו עבור מוצר נקראת "ביד" (Bid).

2. ישנם אתרים ייעודיים של מכירות פומביות באינטרנט, ויש אתרי מכירות אונליין רגילים שקיימת בהם זירה מיוחדת עבור זה. כך למשל איביי – זירת המסחר הווירטואלית מהגדולות בעולם – מפעילה זירת מכירות פומביות פופולרית במיוחד.   בין האתרים הישראליים בתחום ניתן למנות את אולסייל, גרופון ו-Ynet Shops.

3. אז איך זה בדיוק עובד? מציעים מחיר על המוצר שאתם רוצים לרכוש ונותנים מחיר מקסימום שאתם מוכנים לשלם. לאחר מכן, בחלק מהאתרים תצטרכו להמשיך ולעקוב אחרי ההצעות ולהעלות את המחיר שלכם ידנית, ובאתרים אחרים המערכת עובדת באופן אוטומטי. באיביי למשל, אחרי שהצעתם מחיר, אם מישהו מציע מחיר גבוה משלכם – איביי באופן אוטומטי מעלה את ההצעה בשמכם עד הסכום המקסימלי שנתתם. למעשה, איביי מתמודדת עבורכם ומוסיפה כל פעם את המחיר עד שמגיעים לסכום המקסימום אותו רשמתם. אם גולש אחר הציע סכום גבוה יותר – הפסדתם את הרכישה. אם לא – זכיתם במוצר במחיר בו נעצרתם.

4. בכל מכרז שכזה ניתן להגיש מספר מוגבל של הצעות לרכישה (בדרך כלל סביב חמש הצעות). כל הצעה כוללת את הסכום המוצע ואת מספר התשלומים שבהם אתם מעוניינים. בכל פעם שתתנו הצעה, המערכת תודיע לכם אם היא התקבלה או נדחתה. במידה ולא זכיתם, ניתן לשוב ולהשתתף במכרז נוסף לאותו מוצר כעבור זמן מסוים (למשל שעה). לכל מכרז יש שעת סיום מועד המכירה.

5. כמעט בכל האתרים, אם זכיתם – אתם חייבים לקנות את המוצר ולא ניתן להתחמק מזה. קחו את זה בחשבון כשאתם מציעים מחיר גבוה ביחס למה שהתכוונתם להוציא. האתרים הגדולים מתייחסים מאוד ברצינות למקרים של התחמקות מתשלום – והם שולחים 3 אזהרות (strikes) בטרם יסגרו לכם את החשבון.

מכירות פומביות באינטרנט

6. אתם רוצים לבטל עסקה? זה כבר כפוף לתקנות ביטול עסקה ולתקנון האתר בו רכשתם. במקרים חריגים ניתן לבטל הצעה ויש טופס מנומק שעליכם למלא על מנת שביטול העסקה יאושר. לדוגמה אם הוזן סכום שגוי בבירור – למשל הוזן 100.95$ במקום 10.95$ – או אם תיאור המוצר השתנה באופן משמעותי אחרי שנתתם הצעה.

7. שימו לב: מרבית אתרי המכרזים גובים כסף גם על עצם הגשת הצעות המחיר. המוצרים שנמכרים הם לרוב במחירי הפסד לאתר, אז זה חלק מהמודל העסקי שלהם: הם מרוויחים על כל הצעה שמוגשת.

8. במרבית האתרים ההצעה שזוכה היא הגבוהה והייחודית ביותר. כלומר – לא תהיה הצעה זהה באותו הסכום. אם שניים מגישים שתי הצעות בסכום זהה, שניהם נפסלים.

9. ברוב אתרי המכירות הפומביות באינטרנט אתם נדרשים להציע גם את מספר התשלומים שאתם רוצים – וגם זה משפיע על סיכויי הזכייה שלכם. הצעה שכוללת מספר תשלומים נמוך תשפר את הסיכויים לזכייה במחיר נמוך יותר.

10. מומלץ לערוך סקר שוק לפני השתתפות במכירה. בהנחה שמדובר במוצר שקיים בשפע באתר בו אתם רוכשים (ולא פריט נדיר), כדאי שתשימו לב למחירים באתרי מכרזים שונים ותבדקו שבועיים-שלושה אחורה באיזה סכום נמכר מוצר זהה לזה שאתם מעוניינים בו.

11. ההשתתפות במכרזים ובמכירות פומביות באינטרנט (ובכלל) היא מגיל 18 (בישראל) וכרוכה בהצגת פרטי תעודת זהות נכונים.

12. מומלץ לבדוק היטב את אמינות האתרים בהם אתם נמצאים. כמו בכל אתר שאתם בודקים – בררו אם יש שירות לקוחות זמין, מספרי טלפון עם מענה אנושי וכתובת פיזית. תמיד כדאי לעיין גם בתקנון ולוודא שהבנתם מה התנאים לרכישה.

13. אל תעגלו: כשאתם מגישים הצעת מחיר, רצוי לציין סכומים לא עגולים. במקום 15 דולר, הציעו לדוגמה 15.78 דולר. כך תהיה ההצעה שלכם גבוהה משל משתמשים שהגישו סכומים עגולים, וגם יפחת הסיכוי שתציעו את אותו סכום בדיוק כמו גולש אחר ושניכם תיפסלו.

14. רוב ההצעות מתבצעות בשעות האחרונות של המכירה. בדקו את מועד הסיום ושבו ליד המחשב עד הדקה האחרונה.

15. לא סומכים על עצמכם? ישנם רובוטים (המכונים Bid Snipers) שישתתפו במכירה במקומכם. כל מה שצריך זה להכניס לינק לפריט שאתם רוצים ומחיר מקסימלי. הרובוט ימתין בשבילכם לשניות האחרונות של המכירה ואז יציע עבורכם. בין הפופולריים: Auction Sniper שמתמחה באיביי; MyibidderGixen ועוד. תוכלו לראות איך זה בדיוק עובד בסרטון הזה


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;