איך להתעשר

המדריך למיליון הראשון

תתחילו לחסוך בגיל 14, תעקבו אחרי המיסים שאתם משלמים ותשקיעו באופן סולידי: 684 מיליונרים בארה"ב מספרים איך להתעשר

יום שלישי, 19 ביולי 2016

כולנו מפנטזים להיות מולטי מיליונרים, אבל רובנו כנראה לא באמת נבין איך להתעשר. איך בכל זאת אפשר לעשות את זה? בנק אוף אמריקה פרסם סדרת המלצות המבוססת על סקר שנערך בקרב 684 מיליונרים אמריקאים. הנה כמה מהן לשימושכם – חינם אין כסף.

1. אתם לא חייבים להיוולד להורים עשירים כדי להתעשר: הנה נתון מעודד. 77% מהמולטי מיליונרים החדשים בארצות הברית גדלו במעמד הבינוני ולמטה מזה. אבל רגע, חכו. מסתבר שבכל זאת להורים יש השפעה עצומה על פוטנציאל ההתעשרות של הילדים: יש יתרון משמעותי לילדים שגדלו במשפחות המחנכות להישגיות, חריצות, מוסר עבודה ושאיפה להשכלה ולמצוינות. 8 מתוך 10 מולטי מליונרים שהשתתפו במחקר האמריקאי הצביעו על החינוך שקיבלו – "לא מתפשר אך מעודד" – ככזה שתרם משמעותית להצלחתם ולהבנתם איך להתעשר..

2. התחילו לחסוך מוקדם: עשו את החשבון – ככל שתקדימו לחסוך, תצליחו לחסוך יותר. הטיפ הזה חשוב במיוחד בשנות הרווקות, לפני שאתם מחויבים לזוגיות וילדים. יותר מזה, לא מעט מהמשתתפים במחקר העידו שכבר בגיל 14 התחילו לחסוך, ובגיל 15 החלו לעבוד בעבודות קיץ מכניסות. כעבור עשור – בגיל 25 – הם כבר התחילו להשקיע את הכסף שחסכו בבורסה, בשנים בהם אין סיכון ממשי לאיכות החיים במקרה של הפסדים.

איך להתעשר

3. חשבו לטווח רחוק: המולטי-מליונרים מעידים שלא פעם הם מוותרים על הצרכים המידיים לטובת השקעה מניבה וארוכת טווח. 81% העדיפו מטרות עתידיות על פני צרכים ורצונות נוכחיים. הרעיון הוא להתבונן קדימה, לסמן מטרות ולכוון את התקציב וההשקעות בהתאם.

4. השקיעו באופן סולידי: נכון שתמיד שומעים על אלה שקלטו את הפוטנציאל של סטארטאפ שנמצא בחיתוליו והיו מספיק חכמים כדי להשקיע – ולהתעשר. אלא שמדובר במקרים נדירים. אל תהססו ללכת על השקעות חכמות וסולידיות, והקפידו לגייס סבלנות לטובת העניין. בסוף, כך טוענים המולטי-מליונרים, זה בדרך כלל משתלם.

5. שימו לב למיסים: נכון, זה אפור ומשעמם, אבל חשוב שתעקבו מקרוב אחרי המיסים שאתם משלמים, תהיו מודעים לשיעורי המס השונים, לחובות ולזכויות שלכם. ברגע שתדעו בדיוק כמה נשאר לכם בסוף השנה בבנק, אחרי כל הניכויים, תוכלו לתכנן בצורה טובה יותר איך להתעשר – באמצעות הבנת המהלכים הפיננסיים שלכם והגדלת ההון בהתאם.

6. עבדו קשה: בסופו של דבר, רוב המיליונים מודים שאין באמת דבר כזה "כסף קל". בשביל להתעשר נדרשת חריצות, יצירתיות, חריפות, יוזמה ובעיקר – הרבה הרבה (הרבה!) עבודה קשה.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;