כרטיס אשראי בחו"ל

איך למנוע חיובים מוזרים בכרטיס האשראי בחו"ל

שכרתם רכב בחופשה וגיליתם רק בדיעבד שחייבו אתכם ב"תוספת גגון"? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם למנוע הפתעות מיותרות בטיול הבא

יום חמישי, 20 באוקטובר 2016

טסים לחופשה בחו"ל? נהדר. בטח כבר תכננתם איפה את מתכוונים ללון, לאיזה מסעדות תלכו ומה מסלול הטיול פחות או יותר. שופינג, אטרקציות, מופעים, השכרת רכב ועוד שלל הוצאות צפויות לכם בדרך – רובן יבוצעו דרך כרטיס האשראי שלכם. רגע לפני שאתם עולים למטוס ומתייגים את נתב"ג בפייסבוק, שימו לב לכמה טיפים חשובים בנוגע לחיובי האשראי העתידיים שלכם במהלך הטיול – שיכולים לחסוך לכם כסף ועוגמת נפש בדמות חיובים מוזרים ולא מזוהים שלא תדעו מאיפה הם נחתו עליכם.


1. השכרת רכב:
בדקו היטב את תנאי העסקה ואל תוותרו על האותיות הקטנות. מה זה בדיוק כולל? לא בלתי סביר שחברות ההשכרה ינסו להוסיף לכם ביטוחים מסוימים או תוספות נלוות (גגון, צמיגי שלג ועוד) שאתם ממש לא צריכים בלי לשאול לדעתכם. חתמתם? אתם מחויבים. שימו לב מה התנאים בהקשר של תאונה או דוחות ומה גובה ההשתתפות העצמית. בררו היטב לאן יש להחזיר את הרכב ובאיזה אופן – על מנת לוודא שאין עלויות נוספות שלא סיפרו לכם עליהן. גלו בקיאות במדיניות התחבורה במדינה אליה אתם נוסעים – כבישי אגרה, חוקי חניה, מהירויות ועוד – על מנת שלא תגלו דוח או חיוב מיותר בשובכם לארץ.

2. קניות:
לא מומלץ להיכנס לחנויות שנראות לכם חשודות. שימו לב למיקום של החנות: האם היא בשכונה מפוקפקת? האם המוכרים להוטים מדי או מנסים לסייע לכם בצורה מוגזמת? אם כן, ותרו על הקניה. בנוסף לא מומלץ לקנות בחנויות קטנות מדי, מוזרות ומעוררות חשד וכן בדוכנים בלתי מורשים ברחוב. ותרו על קניות גם מרוכלים ועוברי אורח, בטח לא באשראי. שימו לב תמיד שסכום החיוב יופיע על הצג על מנת לוודא בדיוק כמה שילמתם ועל מה. כמו כן, בכל מדינה בה אתם נמצאים מומלץ תמיד לבצע עסקאות אשראי במטבע המקומי, זאת על מנת להימנע מעלויות המרת מטבע נוספות.

כרטיס אשראי בחו"ל

3. מסעדות:
בסיום הארוחה, בבואכם לשלם שימו לב לאן לוקחים את הכרטיס שלכם – במיוחד במקומות שנראים לא בטוחים או במסעדות בתחנות דלק נידחות. ישנם מקומות בהם עדיף לא להשאיר את הכרטיס ללא השגחה מחשש להעתקת המספר לצורך ביצוע הונאות אשראי. שימו לב כמה שילמתם, האם גבו מכם טיפ בלי רשות או דמי אבטחה/ניקיון שלא ידעתם עליהם. אם כן – אל תהססו לדרוש מהמלצר לבטל את החיוב הלא רצוי בטרם תשלמו.

4. אופן התשלום:
כדאי תמיד להתעקש לשלם במטבע של אותה מדינה – ההמרה לא תמיד משתלמת וכאשר אתם משלמים במטבע זר אין שליטה על השערים שלהם. בנוסף, התעקשות של מקום לשלם במטבע של מדינה אחרת הוא צעד קצת חשוד שאין לו סיבה הגיונית ועדיף להימנע מכך.

5. שימו לב למועד החיוב של כרטיס האשראי בחו"ל:
ברירת המחדל של חיוב עבור עסקאות בחו"ל היא מיידית (באותו היום) ולא המועד הרגיל שלכם. אלא שרבים מאיתנו לא מודעים לאפשרות לשנות את זה, ולבקש מראש מועדי חיוב שונים. בחלק מהחברות זה כרוך בריבית, אבל שווה לברר מול חברת האשראי. ניתן גם לפרוס את הוצאות הנסיעה לתשלומים.

6. עקבו אחר פירוט החיובים שלכם:
כיום ניתן לבדוק את פירוט החיובים והעסקאות דרך הנייד באתר חברת כרטיסי האשראי מכל מקום ובכל זמן.

7. עמלות:
בדקו היטב שלא חייבו אתכם בעמלות מיותרות על תשלומים או על שירותים שלא ביקשתם או הזמנתם. ודאו שאתם יודעים בדיוק כמה שילמתם על כל קניה. אם קרתה טעות – בתום לב או שלא בתום לב – אל תהססו להעיר ולתקן את החיוב.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;