10 סימנים שאתם לא מנהלים נכון את הכסף שלכם

האם אתם יודעים לנהל את הכסף שלכם? היכנסו כדי לקרוא את המדריך של ישראכרט עם 10 סימנים שיגלו לכם אם יש לכם בעיה בניהול ההוצאות שלכם וכל הטעויות שכדאי להימנע מהן.

יום חמישי, 8 ביוני 2023

 

בואו נודה באמת: רבים מאיתנו נמצאים במינוס תמידי בחשבון הבנק ומקבלים טלפונים לא מאראלה ממפעל הפיס אלא מרחלה, פקידת הבנק. זה קורה ממגוון סיבות, אבל אחת מהן היא שכולנו עושים לא מעט טעויות בניהול ההוצאות שלנו. אספנו כמה טעויות כאלה, שכדאי להימנע מהן. כך תוכלו לנהל באופן מושכל יותר את משק הבית שלכם, במסגרת היכולת הכלכלית האמיתית שלכם.

1. אתם קונים בסופר בסגנון חופשי

קחו אתכם תמיד רשימת קניות שהוכנה מראש בבית ומלאו את העגלה רק במצרכים שברשימה. אל תתפתו לרכוש מוצרים שלא התכוונתם לקנות מלכתחילה, גם אם הם במבצע, מבצעים גם יכולים להוביל אתכם לקנייה שתוביל בסופו של דבר לזריקת מזון - הרגל בזבזני לא פחות.

ההמלצה היא קודם לסיים את המלאי שיש במזווה, תבחינו מה יש ומה אין ורק אז תכינו את הרשימה של מה שבאמת צריך לקנות. אם אתם במינוס מתמשך, זכרו כי העלות האמיתית של המוצר שיתכן שאינו נחוץ כרגע, כוללת את הריבית שתשלמו על האוברדראפט.

2. אתם נותנים לילדים שלכם כסף ללא בקרה

תנו להם דמי כיס קבועים, אבל דברו איתם על מסגרת תקציב ועל חיסכון לעתיד לצורך קניית מוצרים יקרים. כאשר הילד חורג מהתקציב שעומד לרשותו, אפשר לסייע לו לבנות תקציב מושכל מתוך ראיה כוללת של ההוצאות הצפויות לו במהלך אותו שבוע. אחד הכלים הוא להוציא לו כרטיס נטען, שבו ההורים מפקידים את דמי הכיס השבועיים או החודשיים, וכך מייצרים לו כלי לבקרה וניהול הוצאות. הילד מקבל דיווח שוטף על ההוצאות ומבין איך להתנהל נכון עם תקציב שהוגדר מראש. הילד לומד מה המשמעות של "נגמר הכסף", וכך לומד לקחת אחריות על הוצאותיו.

3. אתם מתעלמים ממכתבים שאתם מקבלים מהרשויות

טוב, דוחות חנייה או חובות לרשויות לא נעלמים מעצמם. כדאי להתייחס אליהם ולא לדחות את הטיפול בהם. הם צוברים ריבית ובנוסף מדווחים למאגר ארצי כ"מידע שלילי". המאגר הזה, שאתם לא רוצים להיות בו, חשוף לגופים שונים כמו בנקים וחברות אשראי חוץ בנקאיות. זאת במסגרת חוק נתוני האשראי.

4. אתם מוציאים יותר מאשר אתם מכניסים

לכל לקוח של בנק יש אפשרות לקבל מסגרת אשראי גדולה יותר, אם בקשתו נענית בחיוב. אלא שהגדלה חוזרת ונשנית של מסגרת האשראי לא תסייע לכם בפתרון הבעיה. אתם צריכים ללמוד לחיות מהכסף שיש לכם, תוך התאמה בין ההוצאות להכנסות. אוברדראפט היא ההלוואה הלא מוסדרת היקרה ביותר שיש

5. אתם לא בודקים אם מגיע לכם החזר מס

גם אם אתם שכירים, יכול להיות שמגיע לכם החזר ממס הכנסה בגין אחד מהסעיפים הבאים: שינוי סטטוס אישי; בדיקת זכאות ועדכון נקודות זיכוי כאשר נולד ילד; זיכוי מתרומות; נקודות זיכוי שמגיעות אם עברת לגור בישובים מסוימים; לימודים אקדמאים (נקודת זיכוי אחת במשך 3 שנים); הפקדה לקופות גמל; ביטוח חיים; ויש עוד הרבה. כמו כן מגיע מענק עבודה למי שהשכר שלו נמוך מסכום שהוגדר בחוק (יש פרסומות בטלוויזיה בנושא).

רק נסייג כי הסעיפים שהוזכרו אינם מחייבים אלא כלליים בלבד, והכל נתון לשינויים והחלטות חקיקה ומס הכנסה כל הזמן. אז פשוט תבדקו ותראו מה מגיע לכם. זו בדיקה שיכולה להיות שווה לכם הרבה כסף.

6. אתם לא מתכננים את ההוצאות השוטפות במהלך טיול בחו"ל

רוב האנשים יודעים כמה תעלה הטיסה וכמה ישלמו עבור לילה במלון, אבל לא מתכננים כלל את ניהול הוצאות שוטפות כמו שופינג ומסעדות. מומלץ להגדיר תקציב יומי פר בנאדם ל"בזבוזים". כך לא תחזרו לארץ עם הוצאות חריגות בחשבון.

7. אתם פורסים כל קניה לתשלומים

הימנעו מלפרוס קנייה לתשלומים באופן אוטומטי. בסופרמרקט, לדוגמה, מומלץ להשתמש פחות בתשלומים שכן זו הוצאה שוטפת שחוזרת על עצמה מדי חודש בחודשו. שמרו את התשלומים למקרים של הוצאות גדולות במיוחד כמו נופש, קניית מטבח או רכישת מוצר חשמלי משמעותי.

8. אתם מחזיקים יותר מדי כרטיסי אשראי

אל תאספו כרטיסי אשראי ללא הגבלה, ואל תתפתו לקבל עוד אחד "בחינם" מבלי שיש לכם צורך. זהו הרגל שיוצר תחושת שפע מדומה. מעבר לכך, כאשר אתם בוחרים כרטיס אשראי, בדקו את ההטבות שהוא מעניק – וחשבו עד כמה הן רלוונטיות עבורכם. ההטבות המתאימות יכולות לחסוך לכם כסף בהוצאות כמו נופש, קניות וכיוצא בזאת.

9. אתם לא שמים כסף בצד להוצאות בלתי צפויות

לפעמים, מה לעשות, התנור מתקלקל או שצריך להחליף דוד. עבור הוצאות שכאלה, מומלץ להפריש 10 אחוז מההכנסה החודשית באופן קבוע ולהפקיד בפקדון נזיל, שאפשר למשוך בכל עתץ

10. אתם חושבים שהדרך היחידה להתחדש במכונית היא רכישה

היום יש מגוון רחב של אפשרויות לנהוג במכונית חדשה באמצעות חכירה (ליסינג), שלעיתים מוזילה את העלויות ביחס לרכישה ואף מקלה על אופן התחזוקה. לא תצטרכו להתעסק עם המכירה, ואין הוצאות פתאומיות על תקלות שקשורות בבלאי. רוב התקלות, גם אם הן קורות, מכוסות על-ידי הביטוח.


אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;