כסף בחו"ל

לא על האסאדו לבדו: מדריך לכסף בארגנטינה

כמה תעלה לכם ארוחה זוגית, האם מותר להתמקח בחנויות ומה המחיר של לילה בגסטהאוס מקומי? כסף בחו"ל: כתבה שלישית בסדרה

יום ראשון, 25 בדצמבר 2016

ארגנטינה. המדינה השמינית בגודלה בעולם והשניה בגודלה ביבשת דרום אמריקה ואחד מיעדי התיירות האטרקטיביים והמגוונים ביותר. בואנוס איירס, מפלי האיגאסו, שמורות טבע, טנגו סוער וגם קהילה יהודית מהגדולות בעולם – כל אלו מחכים לתייר הסקרן שמגיע לביקור. מעבר לערים מרתקות, אתרי טבע יפהפיים והמון שמחת חיים, טיול בארגנטינה מלווה גם באוכל מצוין – בעיקר בשרים משובחים ויין מקומי. אז אחרי תאילנד ובריטניה, קבלו פרק נוסף ב"מדריך כסף בחו"ל" שלנו – הפעם בארגנטינה.


מטבע

הכסף כאן הוא הפסו הארגנטינאי. כמו תמיד עם כסף בחו"ל, כמובן שגם כאן בכל מקום אפשר לשלם גם במזומן, בהמחאות נוסעים ובכרטיס אשראי כמו בכל אזור תיירותי בעולם.    

ארגנטינה אמנם נחשבת לאחת מהמדינות המתקדמות ביותר בדרום אמריקה, אבל בכל הנוגע להתנהלותה הכלכלית היא דומה יותר לעולם שלישי. אם אתם נוסעים עם מזומן קחו בחשבון שרמת הפשיעה גבוהה במיוחד ונקטו זהירות מכיוון שיש להתנהלות עם מזומנים סיכונים רבים. בכרטיס אשראי השימוש כמובן הרבה יותר בטוח (ואם גונבים מכם – אתם מבוטחים).


מזומן והמרה

שער ההמרה: שקל אחד שווה כ-4 פסו. בדוכני רחוב ובשווקים כדאי להסתובב עם מעט מזומן – אותו תוכלו להוציא במכשירי ATM. אם בכל זאת הגעתם עם מטבע זר (דולר/יורו) תוכלו להחליף אותו במשרדי החלפנות (ה"קאסאס דה קמביו") שבערים הגדולות, בהם יחליפו לכם מהר יותר ובשער טוב יותר מהבנקים. עם זאת, במקרים רבים הבנקים יהיו האפשרות היחידה שלכם ובהם תוכלו בדרך כלל להחליף רק דולר ויורו. במשרדי החלפנות יחליפו לכם גם מטבעות של מדינות האזור. שימו לב להמיר בשעות היום כאשר הסבירות לשוד נמוכה.


קניות

התמקחות על מחירים בחנויות אינה מקובלת כאן ונחשבת גסות רוח. אם עשיתם קניה גדולה, תוכלו לבקש בנימוס הנחה. גם בשווקים לא נהוג להתמקח, אבל שם מקובל יותר לבקש הנחות.


מלונות ומחיה

תרמילאים: כמעט בכל האיזורים בארגנטינה ניתן למצוא מלונות זולים וגסטהאוסים שמתאימים לתרמילאים – במחירים של 40-25 דולר. לילה בהוסטל יעלה לכם 20-10 דולר ללילה. מלבד לינה, אוכל ונסיעות בינעירוניות יש לקחת בחשבון גם כניסה לאתרים ולפארקים בערים. כל אלו יעלו את התקציב היומי. הפקטור המשמעותי ביותר שמשפיע באופן ישיר על התקציב היומי הוא עלות הנסיעות הארוכות במדינה. ככל שתנועו בקצב איטי יותר, כך תוכלו להגיע לתקציב יומי יותר שפוי.

המטייל הממוצע: לילה במלון סביר יעלה לכם 100-50 דולר ללילה לחדר זוגי עם ארוחת בוקר, תלוי כמובן באיזו עיר. העלות הממוצעת ליום לאדם נעה בין 120-80 דולר. השכרת רכב מעלה מעט את התקציב היומי, אבל במדינה בה מחירי הנסיעות באוטובוסים והטיסות הפנימיות יקרות כל כך, התוספת כדאית.

העשירון העליון: הלינה במלונות היוקרתיים תעלה לכם 500-200 דולר ללילה לחדר זוגי. תוסיפו לזה מסעדות משובחות, אטרקציות עוצרות נשימה, כניסה לשמורות טבע והרי לכם עלות מפנקת של סביב ה-400-700 דולר ליום.


תחבורה ציבורית

ארגנטינה היא מדינה גדולה והנסיעות בה ארוכות במיוחד ועל כן גם יקרות. לכל מקום אליו תרצו להגיע תמצאו אוטובוסים במספר דרגות נוחות ובמחירים שונים, ותוכלו לעשות את הבחירה לפי התקציב שלכם. מחיר הנסיעה באוטובוסים הבינעירוניים נע בין 150-60 דולר לנסיעות ארוכות שעוברות את ה-10 שעות (ויש לא מעט כאלה). לאלו מכם בעלי כרטיס צעיר או סטודנט של ISIC כדאי להציג את הכרטיס במעמד רכישת כרטיס הנסיעה. לרוב ישנה הנחה של עד 20% ממחיר כרטיס הנסיעה.


השכרת רכב

רכב בדרגה הזולה ביותר יעלה לכם כ-1,000 פסו ליום (על כך יש להוסיף כמובן את עלות הדלק). אם החלטתם להשכיר מכונית באמצע הטיול, כדאי לערוך השוואת מחירים בין החברות האינטרנטיות לבין החברות המקומיות – שכן החברות הבינלאומיות לרוב אינן מאפשרות הוצאה של הרכב מחוץ לארגנטינה.


ארוחה זוגית

מסעדות מעולות שמציעות מגוון של אוכל מקומי (בעיקר אסאדו) בשילוב עם פולקלור ארגנטינאי תוכלו למצוא במחיר לא גבוה של 20-10 דולר לאדם (כ-600 פסו לזוג).

כסף בחו"ל

אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;