כסף תאילנד

אז כמה יעלה לי שייק אננס

איך למשוך מזומן בלי עמלה, כמה לשלם על פאד תאי ברחוב ואיזה טיפ להשאיר לבל בוי: מדריך לכסף בתאילנד: כתבה ראשונה בסדרה

יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

תאילנד. יעד ישראלי פופולרי שהפך בשנים האחרונות לחתימת חובה בכל דרכון. חופשה שנחשבת זולה (חוץ מהטיסה), אקזוטית, מפנקת ומשתלמת במיוחד. אז מה צריך לדעת כדי לקנות שייק אננס טרי או פאד תאי טעים, ואיך כדאי להתנהל בכל מה שקשור בכספים? הנה כל מה שרציתם לדעת על כסף בתאילנד.

מטבע

באט הוא המטבע הרשמי המשמש בתאילנד. נכון ליולי 2016 השקל חדש (ILS) שווה כ-9 באטים. אז כשאתם רוצים לדעת כמה עולה לכם כל דבר במונחים ישראליים, חלקו ב-10 ותוסיפו עוד קצת. למשל – שייק אננס ברחוב עולה לכם 30 באט? ערכו בשקלים הוא 3 שקלים ו-30 אגורות.


משיכת מזומן

הדרך הנכונה להתנהל עם כסף בתאילנד בפרט ובחו"ל בכלל – היא לשלם בכרטיס אשראי ולא להסתובב עם מזומנים שיכולים להיגנב מהכיס. אבל בדוכני מיצים, מסאז'ים ושאר פינוקים בתאילנד תצטרכו בכל זאת לשלם במזומן. מבחינת עמלות, הדרך הטובה ביותר היא להמיר כסף בישראל לפני הטיסה, בבנק הדואר שם תמצאו את העמלה הזולה ביותר. אם לא הספקתם בארץ, תוכלו להמיר כספים כשתנחתו בשדה התעופה בבנגקוק. אם גם שם לא הספקתם, תמיד עדיף להמיר כסף באחד הבנקים המקומיים – שם תמצאו שערים סבירים, עמלות טובות ושירות אמין. במקומות מסוימים בתאילנד יש גם כספומטים ללא עמלה לתיירים (מלבד עמלת חברת האשראי שלכם) – חפשו אותם. במכשירי ATM הפזורים ברחובות העמלה גבוהה ויכולה להגיע עד 15 שקלים.
העמלות אגב הן פר משיכה, לכן כדאי למשוך פחות פעמים ובסכומים גבוהים מאשר הרבה פעמים בסכומים נמוכים. בכל מקרה לא מומלץ להמיר בבית המלון, שם העמלות יקרות והשערים לא נוחים בלשון המעטה. עוד פחות מומלץ להמיר כספים אצל חלפנים ברחוב – ככל הנראה מדובר בשרלטנים המעוניינים לגנוב מכם.


ממה להיזהר

היזהרו מהעתקת כרטיס האשראי שלכם במלונות ובנקודות המרת כספים: הקפידו לעקוב מקרוב אחרי נותן השירות ודרשו לדעת מה עושים עם כרטיס האשראי שלכם. הבנקים והצ'יינג'ים התאילנדים מעדיפים לקבל שטרות חדשים של דולרים, לא מקומטים או דהויים מחשש לזיופים.יש להיזהר גם כייסים ברחובות, במיוחד בשעות הלילה. ככל שתקחו אתכם פחות מזומן על הגוף, כך תפחיתו את הסיכוי להישדד.


מדיניות טיפים

בתאילנד נהוג להשאיר במסעדה תשר של 10% עבור השירות, ובמוניות נהוג לעגל את הסכום. לטוק טוק, לריקשה או לאופניים אין צורך להשאיר טיפ. לבל בוי במלון נהוג להשאיר סכום קטן של 30-50 באט (כמה שקלים) למזוודה.


ארוחה זוגית

האוכל התאילנדי טעים ומיוחד, וגם זול מאוד כך שאפילו במסעדות "יוקרה" תוכלו ליהנות מארוחה טובה הכוללת שתיה בעלות של מתחת לעשרה דולר (כ-40 שקלים). אם תרצו לחטוף משהו ברחוב מדוכן פאד תאי מקומי, סביר שתשלמו באזור ה-70 באט (8 שקלים) למנה. כן כן, בתאילנד תרגישו עשירים.


כרטיסי אשראי

מאסטרכארד ואמריקן אקספרס הן החברות הנפוצות והמוכרות ביותר בתאילנד.

כסף בתאילנד

אהבתם? שתפו את הכתבה

חזרה למעלה
;